Marka ürünlerinizi isimlendirerek veya tüketiciye tanıtarak sunabilirsiniz. Bir işletme veya kurum tarafından piyasaya tanıtılan işaret ve semboller marka olarak değerlendirilebilir. İşletmelerde ticari açıdan oldukça önemlidir. Kaliteli marka seçmek, bir marka oluşturmak kolay görünse de bir hayli iş gerektiren uğraştır. Markalar doğar ve sonsuza dek yaşar, fakat yanlış bir seçimle markalar başarısızlık getirisi ile sonuçlanır.
Dropshipping: Dropshipping Nedir?
Marka İsmi Nasıl Olmalı?
Akılda kalıcılığını koruyabilen, kısa, söylenmesi kolay ve yazımı kolay olmalıdır. Rakip marka isimleriyle benzerlik olmamalıdır.
Marka Neden Vardır?
Marka olmak rekabet yarışına girmek demektir. Diğer markalara karşı üstün olmaktır. Güvenirlik ve dikkat çekiciliği vardır. Marka belirgin bir farkındalık yaratmak ister. Ürünün moda olmasından ziyade ihtiyaç olması önemlidir.
Marka Müşteriler İçin Neden Önemli?
Müşteri ile marka arasında bir bağ vardır. Başarılı bir marka kendini hemen tanıtır. Müşteriye ürünün kalitesi hakkında bilgi verir. Müşteri de bu markadan zevk alır ve sürekli hale gelir. Marka ürünleri kullanılarak diğerlerine göre farkındalık yaratılmış olunur ve ayrıştırması kolay olur.
301 Yönlendirme: 301 Yönlendirme Rehberi
Şirketlerde Markanın Önemi
Geliştirilmiş markalar sayesinde şirkette başarı elde edilir. Markası başarılı olan bir şirket;
- Devamlılığı
- Kalitesi
- Güçlü olması
- Kaliteli marka seçimi
Sayesinde rekabet kazanır. Piyasada ilk belirlenmiş olan fiyatla rekabeti geride tutabilirsiniz. Marka ürünü istediğiniz gibi fiyatlandırabilirsiniz.
Markanın Unsurları
- Marka stratejisi
- Amaç-Değer-Vizyon-Misyon
- Marka pusulası
- Marka stratejisidir.
Bu pusula sizi markanızın yönünü ve hedefini belirler. Markanız sizi harekete geçiren ilham verir ve esinlenmenize yardımcı olur. Güçlü bir şirket kültürü markanızın dünyayla nasıl ilişkisi belirleyen ilkelere dayanır.
Markanın ismi ve Anlamı
Markanın ismi ve anlamı dünyaya bakan yüzüdür. Anlamca dolu olmalı. Bir markayı farkındalıkla yaratmak markaya anlam kazandırmış olur. Güçlü bir isim rekabete neden olabilir.
Webmaster Tools: Google Webmaster Tools Kullanımı
Mesajlaşma ve Etkisi
Markayla dünya ilişkisi kurmanın tek yolu mesajlaşma ve iletişim faaliyetleridir. Markalarınızın kalitesini dile getirerek sesinizi duyurmuş olursunuz.
Markaya Dış İmaj Oluşturma
- Ürün Kalitesi
- Reklam
- Sponsorlu
- Medya ilişkileri
Ajans İsmi Nasıl Seçilir?
Şirketinizin ismi karşı tarafa hangi duyguyu uyandırmasını istiyorsanız buna düşünerek ve planlı bir şekilde karar vermelisiniz. Seçtiğiniz isim şirketiniz hakkında ve tanıtma konusunda ileriye dönük olarak tam anlamı ile sizi temsil etmelidir. Kelimeler türetmek yerine kombinasyonlarla çalışabilirsiniz. Müşteriler kendini bilen şirketlerle çalışmayı isterler.
Profesyoneller şirket ismi olarak isminizin baş harflerini ya da numaralarını kullanmak yerine somut düşünerek bu yolda yürümenizi isterler. İsim müşterilerin aklında ne alanda hizmet verdiğini uyandırır. Tabi ki bir ismin de fazla anlam ifade etmesi mümkündür. Sadece sizi ifade eden değil müşterinize de hitap edecek şekilde seçmelisiniz.
Ajans İsmi Seçilirken Dikkat Edilmesi Gerekenler;
- Markanız ile aynı olma olması gerekmez.
- Diğer ajanslardan farklı olmalı ve aynı olmamalıdır.
- Kamu düzenine uygun olmalıdır.
- Ad ve soyadınızı da kullanabilirsiniz.
Girişimcilerin İsim Bulma Yöntemleri
Telaffuza dikkat etmek önemlidir. Girişiminize yabancı bir isim verirken düşünmeniz gerekir. Çünkü bu isim yazıldığı gibi okunmazsa yanlış telaffuz edilebilir.
Kişiselleştirme Çalışmaları
Marka isminize kendinizden bir şeyler katabilirsiniz. Müşteri ile aranızda bağ oluşur. Türkiye’nin büyük firmaları birçok iş bağını kullanarak bugünkü isimlerini oluşturmuşlardır.