0 532 696 21 20

Destek Hattı

09:00 - 19:00

Çalışma Saatleri

2022 SEO Trendleri Nelerdir

2022 SEO Trendleri Nelerdir

Yeni Yıl için SEO Trendleri: 2022’de Dikkate Alınacak Arama Trendlerini Gelin Hep Beraber Hukumdar.com.tr Olarak İnceleyelim.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) trendleri neden her yıl değişiyor?

Kulağa ne kadar basmakalıp gelse de, SEO trendleri insanlar değiştiği için değişir.

Arama motoru algoritmaları, insan davranışlarının yıllar içinde nasıl değiştiğine göre güncellenmektedir. Google gibi arama motorları, kullanıcılar için deneyimi her daim iyileştirmek ister ve bununla birlikte yeni algoritmalar, yeni araçlar ve yeni uygulamalar işleve koyarlar.

Yani bir insanın görüşlerini nasıl değişiyor ve gelişiyorsa Seo trendleri de o denli bir gelişme kaydetmektedir. 2022 Seo trendleri de her yıl olduğu gibi değişim göstermektedir.

Yeni Seo Trendi : MUM

Çok görevli birleşik model olarak Türkçe’ye çevirebileceğimiz MUM ( Multitask Unified Model ) yapay zeka ile donatılmış bir arama istatistiği aracıdır. Yani kullanıcıların Google’da arama yaparken ne tür davranışlar sergilediğini sezmek için oluşturulmuş yapay zeka teknolojisidir.

MUM (çok görevli birleşik model) güncellemesi sadece dili “anlayabilir” değil, aynı zamanda onu “üretebilir olduğu” (bu anlamda GPT-3 ile de karşılaştırılabiliriz). Yine de, burada “anlamak” kelimesini nitelendirebilmek bizim elimizdedir.

MUM’un kullanıcıların kullandığı ya da arama motorlarında arattığı şekilde dili anlayabileceğini sanmıyoruz. Bu sistemlerin genellikle Searle’in Çin odası argümanının gerçek örnekleri sunduğunu söyleyebiliriz. Anlamak için kullanıcının niyetini daha doğrusu hislerini ve davranışlarını süzmek gerekir. Mum güncellemesi de tam olarak bu görevi yapmak için oluşturulsa da asla %100 bir sonuç vermeyecektir diyebiliriz.

2022 Seo Gözdesi : Geçiş Sıralaması

Geçtiğimiz 2021 Aralık ayında Google, sitelere tüm sayfa yerine bir pasajı sıralama fırsatı veren pasaj indekslemeyi etkinleştirdi. Samanlıktaki bir iğne gibi, bu güncelleme arama motorunun artık çok özel soruların alaka düzeyini anlayabileceği ve onlara da cevap verebileceği anlamına geliyor.

Yani içeriklerinize kullanıcıların aklındaki soruları yazmanız gerektiğinden bahsediyor. Buna da pasaj indexlemesi deniliyor. Hukumdar.com.tr ekibi olarak da biz de sizin şu anda aklınızdan geçen soruyu biliyoruz ?

2022 Seo trendleri nedir? Sorunun cevabı; evet ise okumaya devam edebilirsiniz 😊

Google’da kıdemli başkan yardımcısı Prabhakar Raghavan, pasaj indekslemenin “biz küresel olarak kullanıma sunduğumuz için tüm dillerde arama sorgularının yüzde 7’sini iyileştireceğini” belirtti. İyi haber şu ki, site sahiplerinin bu güncelleme hakkında fazla endişelenmelerine gerek yok ve bunun yerine bunu bir fırsat olarak görmeliler.

Belirli bölümleri sıralamada daha güçlü bir şansa sahip olmak için site sahipleri daha uzun biçimli içerik oluşturmaya ve bu içeriklere kullanıcı sorularını eklemeye çaba göstermelidir. Ayrıca başlıklar, başlıkların açıklamaları ve bağlantı metni gibi sayfa içi – site içi SEO’ya da çok dikkat etmek gerekmektedir. Geçiş sıralaması kesinlikle iyi optimize edilmiş uzun biçimli gönderilere hitap ediyor diyebiliriz.

Görsel Her Daim Trend Olur: Video İçeriği

2021’de yaklaşık 65,9 milyon ABD kullanıcısına ulaşan TikTok ile Google, video içeriğinin etkisini insanlar üzerinde fark etti ve buna yönelik güncellemeler getirmeye başladı.

Tiktok ile gelen video trendinin özellikle de kısa video trendinin 2022 Seo trendlerinde de olmaması tabii ki şaşırtıcı olurdu 😊 Hukumdar.com.tr olarak bizler de “tiktok seo” mantığını sizlere anlatmaya çalışacağız.

Henüz sitenizin SEO stratejisinin bir parçası olarak video içeriği eklemediyseniz, şimdi bunu yapmanın tam zamanı bizce. Yani video ile seo olur mu demeyin tabi ki de olur. Tiktok’da videolar ile ne içerikler, ne kullanıcı trafikleri elde ediliyor bilseniz..

Site sahipleri olarak, oluşturulan her videoya birkaç yararlı anahtar kelime ve hashtag ile alakalı açıklamalar ekleyerek optimize edilmiş video içeriği oluşturabilir. Artık video içeriğine zaman damgaları ve etiketler ekleyerek öne çıkmanız gereken önemli anları vurgulayabilirsiniz.

Yani güzel açıklamalı bir video ile de organik trafik elde etmeniz hiç de zor değil.

Bugün sizlere 2022 yılı ile beraber gelen seo trendlerini anlatmaya çalıştık. Bu noktada görüş, soru ve ya düşüncelerinizi lütfen bizimle yorum olarak paylaşabilirsiniz.

Yazıyı Paylaşın!

yorum ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

×

Merhaba!

Bize Email Gönderebilirsiniz: info@hukumdar.com.tr
× Whatsapp'tan mesaj gönderin