COVID-19 ile başlayan yeni normalleşme e-ticaret siteleri için yenilik ve ciro hacmini arttıracak gelişmeleri de beraberinde getirmiştir. Yeni normal kavramına ayak uyduramayacak mağazaların kapanması ve online satış sitelerine yönelmesi elektronik ticarette yeni bir boyut kazandırdı.
COVID-19 ya da korono virüs hayatımıza girmesiyle elektronik ticaret anlamında da bir şeyler değişmeye başladı. Sosyal alanlardan uzaklaşan insanlar ihtiyaçlarını eticaret siteleri üzerinden sağlayarak yeni normal sisteme ayak uydurmaya çalıştılar.
Başarılı Olmak: E-ticarette Başarının Anahtarı
Yeni Normal E-ticaret
Sosyal mesafenin önde olduğu 2020 yılında insanlar ihtiyaçlarını, ticaretini direkt olarak mağazaya gitmektense internetten sipariş vererek ürüne dokunulacak eli en aza indiren bu yöntemi tercih etmektedir. Yeni normalde e-ticaretin artıları;
- Ürüne dokunan kişi sayısı minimum olur
- Sosyal mesafenin önde olması nedeniyle müşteriler eticaret üzerinden alışveriş yapacak
- Dev markaların eticaret pazaryerinde yer alması ve e-ticaret sitelerini daha aktif kullanması bekleniliyor
- Ürün seçiminin sınırsız olması ve farklı ürünleri aynı yerden sipariş etmek COVID tehlikesini minimum seviyeye indirecektir
- Müşteriler sosyal medyada daha aktif olacağından eticaret sitelerinin sosyal medyadaki satışları yükselecektir
Yeni Normalleşmede Eticaret Sitelerinin Yapması Gerekenler
Normalleşme adını verdiğimiz yeni süreç uzmanlara göre en az iki yıl süreceği öngörülmektedir. Buna göre eticaret siteleri reaksiyon alıp proaktif davranış sergilerlerse ciro hacmini yükseltebilir, aylık müşteri trafiğini de katlayabilir. Yeni normalleşmede e-ticaret sitelerinin yapması gerekenler ise;
-
Gereksiz Harcamalara Son
Gereksiz harcamalardan kaçınmalıdır. Müşteri bu zamanda “ne olacağını bilemediğinden” para harcama konusunda kısıtlı davranacaktır. E-ticaret sahipleri de aynı şekilde, finansal konuda analiz yapıp buna göre harcamalarını yapması adeta ince eleyip sık dokuması gerekmektedir.
Zirve: Sizi Zirveye Taşıyacak E-ticaret Siteleri
-
Sağlığa Öncelik
E-ticaret siteleri COVID önlemi için ürünlere minimum insan elini dokundurmalıdır. Bir mağaza sağlık önlemlerini toplumsal bir vatandaş olarak düşünmeli ve ürünleri kargoya vermeden önce dezenfekte etmeye özen göstermelidir. Müşteri için artı puan olan bu davranış sayesinde hem insanlık görevini yerine getirirken hem de satış hacmini arttırabilir.
-
SEO’ya Önem
E-ticaret siteleri COVID 19 nedeniyle daha fazla siteyle zaman geçirmek zorunda kaldılar. Bu dar zamanı olumluya çevirmek için SEO öğrenmeli ve tecrübe edinmelidir. İnsanların da mağazaya gitmeyerek internetten sipariş vermesi ile SEO’nun önemi daha fazla ortaya çıkmıştır. Organik trafiğine önem vermek için SEO’dan beslenin ve faydalanın.
-
Pazar Araştırması
COVID-19 bize her ürünün zor zamanlarda satılamayacağı ve bazı ürünlerin ise daha popüler olarak satılacağını gösterdi. Ürünlerin rakip analizini tekrar sağlıklı şekilde yaparak, insanların zor zamanlarda da kullanabileceği, eticaret sitesine girip tercih edebileceği ürünleri değerlendirmek satmak en mantıklı seçimdir. Pazar araştırmasının yanında B ve C planı yapmak, finansal araştırma da yapmak geleceğe daha sağlıklı bakmayı sağlar.
Sonuç Olarak;
Yeni normalleşmede e-ticaret sitelerine büyük rol düşerken krizi fırsata çevirmek, trafiği arttırmak ve satış hacmini yükseltmek için sağlıklı bir araştırma, SEO, müşteri ihtiyacına öncelik verme gibi temel nitelikler gelmektedir.