Yaratıcı fikirler bulmaya çalışırken birtakım unsurları göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bu unsurlardan bazıları ise şu şekilde anlatılabilir.
Markadaki her harf, noktalama, işaretler, renklendirme akılda kalıcılık açısından çok önemli olduğu için bu aşama çok önemlidir. İnsanlar bir kere gördüklerinde hafızalarında kalacak şekilde bir şablon kalmalı beyinlerinde. Bu yüzden bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Hem akılda kalacak hem de görsel yönden hafızaya kazınacak bir şeyler sunmalıyız. Böylelikle herkes tarafından ilk görüldüğü anda markanızı hafızlara kazımış ve marka yaratmış olursunuz.
Markanın Adı Neye Göre Seçilmelidir?
Öncelikle markayı seçeceğimiz aşamada ilk seçmemiz gerek şey çocuklara, yaşlılara, gençlere yani her yaşa hitap ediyor olmalı. Bilirsiniz ki yaşlılıkta gözlerimiz iyi görmez bu yüzden de küçük ve soluk yazıları okuyamayız. Bunu düşünecek olduğumuzda Büyük harfler kullanılmaları ve olduğunca koyu puntolar seçilmeli. Bunu yaptığımız zaman yaşlılarımız uzaktan da olsa bunu görebilecektir. Çocuklar açısından düşünecek olursak; çocukların ilgisini de renkli ve yine büyük puntolu yazılar seçilmelidir. Böylelikle çocuklar markayı gördükleri anda ilgileri o yöne yönelir. Genç yetişkinlerde ise tercihler bu yönde olmaz genellikle her tür renk, punto ilgilerini çeker. Bu üç yaş grubunu harmanlayarak güzel ve kalıcı bir marka yaratılabilir.
Adımızı Ve Soyadımızı Kullanarak Marka Yaratmak Doğru Mu?
Bu konuya değinecek olursak kesinlikle adınızı ve soyadınızı kullanarak marka yaratmayın. Bu yöntem 1980 ve 1990’larda oldukça fazla kullanılıyordu fakat günümüzde o kadar da tutan bir yöntem değil. Adınız veyahut soyadınız ilgi çekiciyse bu yöntemi deneyebilirsiniz. Ama güncel olağandışı ve ilgi çekici bir marka düşünürseniz gerçek anlamda insanlarda merak uyandırır ve bir kere de olsa gideyim, acaba nasıl bir yer? Demelerini sağlarsınız. Hele ki işinizi hakkıyla yaparsanız ikinci üçüncü dördüncü kez gelmelerini sağlar ve daimi müşteriniz olmalarını sağlayabilirsiniz.
Wp SEO: WordPress SEO Ayarları Nasıl Olmalıdır?
Markada Sembol Ve Benzeri Amblemler Kullanmalı Mıyız?
Evet, kullanmalıyız örnek verecek olursak bir nota gördüğümüzde müzik, müzik evi. Bir nargile amblemi gördüğümüzde aklımıza kafe, nargile kafe gelir. Evet, işte tam olarak da bu tarz amblemler kullanarak insanların ilgisini çeker ve mekânınıza gelmelerini sağlayabilirsiniz. Bu tarz şeyleri genellikle markanızın başına ya da sonuna getirebilirsiniz.
Web Panel: Web Site Paneli Nasıl Olmalıdır?
Anlamlı Markalar Yaratın
Bir markayı koyduğunuzda anlamlı olsun mesela Arçelik telve ismi düşünülebilir. Evet, telve deyince akla kahve geliyor ve de böylelikle insanların beyninde kahve resmi canlanıyor kahve makinesi olduğunu hemen anlıyorlar.
Markanız ne kadar uzun olursa akılda kalıcılığı o kadar zorlaşır. Bu yüzden de yapmanız gereken şey kısa ve olabilirse ortak dilde herkesin okuyabileceği, okuduklarında akıllarında tutabileceği markalar yaratın.
SEO: Her Siteye SEO Yapılır Mı?
Yapacağınız İşi Markanıza Bakıp Anlayabilsinler
Markanızı yaratırken her şeyi detaylı düşünmek gerektiği gibi nu konu da çok önemlidir. Markanızda yapacağınız işin algılanmasına önem verin. Mesela bir kahve dükkânı açacaksanız coffee kelimesi ya da kahve kelimesi geçsin. Çiçek dükkânı açacaksanız çiçek kelimesini ekleyip yanına herhangi bir yaratıcı kelime ekleyin. Döner markası buluyorsanız; kasap, et, taze gibi kelimeler kullanabilirsiniz. Bunu yaptığınız takdirde insanların zihninde yaptığınız iş hemen canlanır ve herhangi bir x markasını tercih etmektense sizi tercih edeceklerdir