Günümüzde her geçen gün internet kullanımlarında bir yaygınlaşma saptanmıştır. Bu yaygınlaşmayı bütünleyen konuların birisi de sosyal medya olduğunu söyleyebiliriz. Artık tüm sanal kullanıcıların bir araya toplanmış olduğu bu platformda vakit geçirmek internet kullanıcıları arasında daha keyifli bir hale dönüşmektedir.
Sosyal medyanedir?
En temek tanımıyla medyanın kullanıcılar tarafından ilgi duyularak bir araya toplandığı bilgi paylaşımının gerçekleştiği platform olarak değerlendirebiliriz. Bu ortamda internet kullanıcıları rahatlıkla bilgi paylaşımlarına ulaşmakta ve takip edebilmektedir. E-ticaret siteleri- internet kullanıcılar arasında ki etkileşim açısından bu tür sosyal ağların önemi oldukça büyüktür. Sosyal ağlar içerisinde yerini alan Facebook, Twitter, Youtube gibi tüm medya kanalları sosyal medyanın alt başlıklarını oluşturmakta ve tüketicilerin yoğunluk oluşturduğu bir ortamı ifade etmektedir. Paylaşımda hiçbir sınırlılık getirilmeyen bu ortamda istenen tüm paylaşımlar hedef alıcılara kolay yoldan ulaşmakta ve paylaşmış olduğunuz tüm bilgiler takip edilebilir bir konuma gelmiştir.
Sosyal medyanın en önemli tabirini bilgi paylaşım platformu olarak söyleyebiliriz. Günümüz internet kullanıcılarının en önem verdiği ortamı işaret edip bu kavram artık e-ticaret siteleri içinde aynı önem sahip olmayı başarmıştır. Kolay satış yapabilme, bilgiye ulaşma bilgi alışverişi gerçekleşmesi gibi tüm ihtiyaçlar bu medya kanalları aracılığı ile kolay bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu sayede çağımızda da bilgiye erişmek artık daha kolay bir şekilde gerçekleşmekte ve bu bilgiden tüm kesim istifade edebilmektedir.