Aylık 100 milyon insan tarafından ziyaret edilen e-ticaret sitesi fiziki mağazalara nazaran oldukça avantajlı, 7 gün 24 saat aktif bir şekilde çalışan ve gelir dengesinin yüksek gider dengesinin ise daha düşük olduğu elektronik markettir.
Eticaret sitesi ile alakası olmayan, sektöre yeni başlayan, e-ticaret hakkında fikri olup bilgisi olmayanlar ve kapsamlı olarak e-ticaret hakkında bilgi almak isteyenler için e-ticaretin kalbine iniyor ve sorularla e-ticaret sitesi hakkında net bilgilere ulaşacağız. Müşterilerin, esnafların, kobilerin internetten satış yapmak, sosyal medya macerasına atılmak ve net olarak online satış çerçevesinde para kazanmak istemeleri bu soruları doğurmaktadır. A’dan Z’ye e-ticaret nedir ile başlayarak e-ticaret danışmanı ne yapar konusuna kadar işleyeceğimiz bu konu ile birlikte sağlıklı web sitelerin nasıl yönetileceğini, bu sektörün taban yapısını, yelpaze genişliğini ve kaliteyi ortaya çıkaran unsurları öğrenmiş olacaksınız.
E-ticaretin tanımı ile başlarsak; e-ticaret (elektronik ticaret) köken olarak Avrupa’dan e-commarce olarak dilimize kazandırılmış internet üzerinden satışı temsil eden ulusal ve uluslararası pazarlarda satış yapılan stoklu /stoksuz seçeneği bulunan pazardır. Bu pazar sayısız nitelikte olup, 7 gün 24 saat açık bir dükkan ile eşdeğerdir.
Hizmet. E-ticaret
E-ticarete Nereden Başlanır?
Eticaret hosting firması sayesinde ayakta duran, diğer yazılımlara göre daha çok perspektifi olan, ödeme usulü çalışan bir pazar olduğu için e-ticarete teknik olarak hosting bilgisinden başlanır. Eğer teknik bilgileri hazır olarak firmadan alacaksanız bu sefer ise pazar araştırmasından başlanır. E-ticaretin temeline inmek ve ileride web sitesi ile ilgili bir sorun oluşacağında mevcut ekibiniz yoksa, hosting personeli bulundurmuyorsanız ya da firmaya bağlı değilseniz mutlaka öğrenmenizde yarar vardır.
Firma kapsamlı olarak eticaret yapmak istiyorsanız ise ilk olarak pazar araştırmasından başlanır. Bir ürünün satılıp satılamayacağını belirlemek için geniş, teknik analizlere bağlı araştırma yapmalısınız. Araştırma için şu yöntemleri kullanmalısınız;
- Nitel araştırma: görüşme, gözlem ve doküman incelenmesi
- Nicel araştırma: deney, gözlem, anket ve kaynak incelemesidir.
E-ticaret Nasıl Yapılır?
Bir mağazanın nasıl açılacağı, nasıl yönetileceği gibi e-ticaret sitesinin de açılışı ve yönetilmesi vardır. Eticaret sitesi, ilk olarak belirlenen alan adı ve hosting üzerine kurulumu ile başlanır. Bundan sonra sırayla teknik olarak; web tasarım, tasarımın kodlanması, sitenin hazır hale getirilmesi için ince ayarlamalar yapılır. Bu süreçten sonra müşterinin isteği üzerine modüller eklenir. Bunlar; tek tıkla WhatsApp, B2B, muhasebe takibi, stok takibi, gelir-gider takibi, ERP, CRM, hatırlatıcı ekleme gibi yüzlerce ürün eklenir.
E-ticaret bir müşterinin sitenize girip ürünü alması ve ödemesini gerçekleştirmesi ile başlar, tedarikçinin ürünü kargoya verdikten sonra e-ticaret o müşteri için bitmiş olur. Bugün bilinen n11, hepsiburada gibi e-ticaret siteleri aylık 100 milyon kişiye ev sahipliği yapmaktadır. Eticaret için mutlaka fiziki mağazalar gibi; eticaret sitesi, tedarikçi ve müşterinin ortaklaşması sonucu ortaya çıkar. Bir tanesi eksik olur ya da kusurlu olursa ticaret yapılmaz.
E-ticaret Sitesi: E-ticaret Sitesi Yönetmek
E-ticaret Sitesi Avantajları
Kendinize bir mağaza açtığınızı düşünün ilk başlarda biraz zorluk çekseniz de fikirleriniz, inancınız ve pazarlamanızın da iyi olmasıyla kısa sürede satışlarda istediğiniz başarıyı yakalarsınız. E-ticaret sektöründe de ilk başlar sıkıcıdır lakin kendinizi tanıtmayı başardığınız zaman başarı gelir. Gelen başarı, fiziki mağazalara göre daha fazladır ve online e-ticaret sitesi 7 gün 24 saat çalıştığı için hiçbir zaman kapanmaz. Yüzlerce avantajı bulunan ama Bazılarını baz alırsak e-ticaret sitesi avantajları şunlardır;
- Yüzlerce müşteriye aynı anda ev sahipliği yapma
- Müşterilere daima hizmet sağlama
- Gider sayısında düşme gelir sayısında artma
- İnsan gücünün yerini elektroniğe bırakma
- Stoksuz satış imkanı
- Sermayesiz satış imkanı
- Markanızın daha çabuk oluşması
- Muhasebe ve stok takibinin kolay yapılması
E-ticaret Paketleri
Yazılım, e-ticaret, bilişim ve e-ticaret ile uğraşan firmalar kendilerine ait paketler çıkartmıştır. Bu paketler fiyata göre esneklik göstermekte, müşteriye her bir özellik para ile satılmaktadır. Google nezdinde her yazılımın iyi olmadığı ve bazı yazılımların SEO standartları gereği doğru hazırlanmadığından istediği başarıyı gösterememektedir. En iyi e-ticaret paketleri kavramından vazgeçip müşteriye özel, müşterinin istediği ve müşterinin hayal ettiklerini gerçekleştirmek gerekir.
Firmalar kendilerine ait belirledikleri özellikler ile her müşteriye aynı değeri göstermektedir. Lakin her eticaret sektörüne giren müşteriler aynı kategoriden ürünler satmadığı için onların hayal ettikleri yazılımı, yazılım paketini yapmak gerekir. Her eticaret paketi müşteriye özgün olmalıdır.
En İyi Rehber: En İyi E-ticaret Yazılımları
E-ticaret Danışmanı Nedir?
E-ticaret sektörü ile içli dışlı olan, bu işi mesleği haline getirmiş, pazar araştırma sürecini etkin şekilde yapabilen, gerekli crawl analizlerini etkin yapabilen, online e-ticaret danışmanlığı konusunda vizyon, misyon, amaç ve değer sahibi olan kişidir. E-ticaret danışmanlığı markayı yönetebilen, markalar arası etkin iletişim kurabilen B2B ve B2C konusuna hakim olabilen aynı zamanda dijital pazarlama konusunda kendini geliştirmeye adamıştır. Bir e-ticaret danışmanı olmasını sağlayan unsurlar;
- İyi bir okuldan mezun olmasına gerek yok ama iyi bir vizyona sahip olması gerekir.
- Markayla iletişim, CRM ve ERP konusunda fikir ve bilgi sahibi olan
- Veri zenginleştirme deneyimi konusunda profesyonelleşmiş
- Kendi markasını, ürünlerini analiz ederken rakibi de daha ayrıntılı analiz edebilen
- E-ticaret ile geçmişte uğraşmış olması e-ticaret danışmanı yapmaz, e-ticaret ile uğraşmış olur; e-ticaret danışmanlığını kesin olarak bir ışık, bir vizyon, küçük bir yetenek ve çalışma arzusu belirler.
- Dijital transformasyon, kurumsal kimlik bilincine sahip ve algoritmaları takip edebilendir.
Danışmanlık: E-ticaret Danışmanına İhtiyacınız Mı Var?
Eticaret Hosting Nedir?
Akıllı eticaret paketleri sayesinde müşteriye yüzde yüz performans garantisi sunan, online satış için en büyük destekçiniz olacak barındırma alanıdır. Müşteri yazılımına uygun, aynı anda binlerce müşterinin sitede dolaşmasına sağlayan, yedekleme özelliklerine sahip, e-ticaretin güvenliğini barındıran sunucu eticaret hostingdir. Diğer hostinglere nazaran daha özel olarak seçilmesi gereken eticaret hostin için bakılması gereken özellikler şöyledir;
- Linux ya da Windows seçimi
- Trafik limiti
- Mail hizmeti
- CPU tüketimi
- Etkin SSL hizmeti sunması
- CDN hizmeti
- Kaynakların yükseltilebilir olması; hosting firmasına güven!
- Yedekleme hizmeti
- Uygun fiyat
E-ticaret hosting daha küçük kobi ve esnaflar için geçerlidir. Eğer ürün sayınız fazlaysa, günlük gelen sayınızda da artma varsa sanal sunuculara geçmeniz ve hosting firmanızdan destek almalısınız.
Detaylı Hosting: Web Sitenizin Bulunduğu Sunucu
E-ticaret Fiyatları
Her firmanın kendisine ait e-ticaret paketi, yazılımları bulunmaktadır. Müşterinin isteklerine, müşterinin hayal gücüne bağlı olarak e-ticaret fiyatları da değişiklik gösterir. Kesin olarak e-ticaret fiyatları en düşük 1500 liradan başlar ama kaç paradan biter bunu sizin hayal gücünüz, istekleriniz belirler. Ekstra olarak isteyeceğiniz entegreler, müşteri kolaylıkları yazılım ve web tasarım gerektirdiği için artı fiyat olarak belirlenecektir.
Sermayesiz E-ticaret
Sermayesiz e-ticaret yapmak istiyorsanız tek bir konumda bulunabilirsiniz: aracı. Eğer aracı konumda bulunursanız sermayesiz e-ticaret yapabilirsiniz. Çünkü; e-ticaret web sitesi, sosyal medya çalışmaları, Google ads reklamları belirli bir masraf gerektirdiği için paraya ihtiyacınız olacaktır. Lakin aracı konumda bulunup müşteri ile tedarikçiyi buluşturarak para kazanıp sermayesiz satış yapabilirsiniz.
Bir başka eticaret satış şekli ise; stoksuzdur. Stoksuz e-ticaret sitesinde satıcı müşteriyi bulur ve XML formatı sayesinde tedarikçiden ürünü almadan direkt olarak müşteriye verir. Müşteri hiçbir zaman tedarikçi kim bilmez sadece satıcı sizi görür ve sizden aldığı bilir. Tedarikçi ile müşteri arasına girip komisyon alarak sermayesiz satış gerçekleştirebilirsiniz. Lakin herhangi bir sorunda müşteri yine tedarikçiyi bilmeyecek ve sizi suçlu bulacaktır.
Dropshopping: Dropshopping Nedir?
E-ticaret Vergi
Pazaryerlerinde e-ticaret yapacaksanız mutlaka sizden, sermaye şirketi, adi ortaklar ya da şahıs şirketi olmanız gerektiğini belgelerle belirteceklerdir. Eğer bir e-ticaret web siteniz varsa burada da durum aynıdır. Tek fark; pazaryerlerinde pazara girmek için zorunludur burada ise satmak istiyorsanız kesinlikle şirket açmalısınız.
Satacağınız tüm ürünler fatura ile nitelendirmemiz gerekiyor. Belki fatura olmadan KDV ödemeyeceğiz ve daha çok kazanç elde edeceğiz ama faturasız satış yasak olduğundan yakalanma durumunda misliyle ceza yiyeceğimizi unutmamalıyız. Müşteri de fatura olmadan alışveriş yapmayacağı satışların artması ve ceza yememek için fatura kesmemiz bu yüzdende en küçüğü olan şahıs şirketi açarak başlamalısınız. E-ticaret için vergi kaydı olmadan 1 liralık satış yaparsanız ileride banka dekontları araştırılacağından emeğiniz ve zamanınız zarar görebilir.