Web siteleri ya da özellikle e-ticaret siteleri için ‘doğru’ sıkça sorulan sorular (S.S.S.) sayfası hazırlamak ziyaretçilerin kafasındaki soruları götüreceğinden ziyaretçi konumdaki insanları müşteriye dönüştürecektir. Her ziyaretçi e-ticaret sitelerindeki bazı şeyleri tam olarak bilemez ya da kavrayamaz. Bu yüzden site sahipleri de onları bilgilendirecek, aklındaki soruları giderecek bazı soru – cevap formatları hazırlar.
Sıkça sorulan sorular sayfası diğer sayfalara nazaran müşteriyi bilgilendirici, süslü kelime ve yorum gruplarından arınmış şekilde kaleme alınması gerekiyor. Bir sorunun cevabı ile yüzlerce müşteri kazanmak mümkündür. Bu sayfa diğer sayfalara göre daha özenli hazırlanmış olması gerekmektedir.
E-ticaret: E-ticarette Başarını Anahtarı
Sıkça Sorulan Sorular Nasıl Hazırlanır?
Müşteriler tarafından sorulacağını düşünülen, müşterinin bu soruyu mutlaka sorar diye düşündüklerimizi soru cevap formatında hazırlayıp oluşturmamız gerekiyor. Bu işlemi yaparken herhangi bir hikaye, roman yazmamıza gerek yok. Kısa sorular sorup net, yüzde yüz bilgi içeren cevaplar vermeliyiz. Bir soru cevap yazısında “olabilir, tahmin ediyorum, ihtimali var” gibi şıklar müşterinin kafasındaki soruları daha da derinleştirecek ve cevabını bulamayacağı için ürünü ya da hizmeti almaktan vazgeçip başka sitelere yönelecektir. Sıkça sorulan sorular nasıl hazırlanır? Sorusunun cevabı ise;
-
Sade Olun
Müşteri bizim hangi bilgisayardan giriş yaptığımız ya da bir akşam ne yiyeceğimizi merak etmiyor. Müşterinin net olarak merak ettikleri ürün ya da işletmenin müşteriyi ilgilendiren boyutu ile ilgilidir. Müşteriyi gereksiz soru cevaplarla sıkmayın.
-
Soru çerçevesi
Bir müşteri olsanız neleri sorardınız diye düşünerek soruları yazın ve cevaplandırın. Bu genellikle; neden, niye, kim, fiyatı, kargo süresi, iade süreci gibi soru temellerinden oluşur. Müşterinin geri planda size sorduklarını da soru cevap listesine ekleyin. Onları kazanmaya çalışın
Müşteri Sorularını Öğrenmek: Canlı Sohbet Özelliği
-
Uzun cevaplar yazmayın
Bir e-ticaret sitesinde müşteri uzun uzun cevapları merak etmez. Net ve kesin konuşun. Tahmin cümleleri müşteriyi yüzde yüz kaçırır. İhtimalleri zaten müşteri tahmin edebiliyordur siz kesin olanı vererek onu kazanmaya çalışın. Soru tek cümle olur cevap ise maksimum 3 cümledir. 3-4 paragraflık cevaplar müşterinin istediği değildir.
Sorularla E-ticaret: Sorularla E-ticaret Sitesi Oluşturmak
-
Soru limiti oluşturun
Bir sayfada sınırsız sıkça sorulan sorular listesi olmaz. Çok soru varsa çok da problem vardır. En fazla 20 en az 5 soru mutlaka oluşturulmalıdır. Soru listesi uzayınca müşteri kazanmaz aksine müşterilerin kafasında “acaba burada çok soru var ürün ya da hizmetteki sorunları çok galiba” düşüncesi oluşur.
Sıkça Sorulan Sorular Sayfası İşletmeye Katacakları
Bir işletmede ya da e-ticaret sitesinde sıkça sorulan sorular bulunması, işletmenin müşterilere değer verdiğini gösterir. Eğer ticaret yapacaksak, alım satım işine giriyorsak müşterilerin kafasındaki soruları gidermemiz ve ciromuzu arttırmalıyız. Müşteri güvenmediği bir eticaret sitesi üzerinden alışveriş yapmayacağına göre, onlara güven vermeliyiz. Bir soru sayfası işletmeye;
- Güven kazandırır
- Müşteri artışını sağlar
- Müşterilerin kafasındaki soruları gidererek onları kazanmayı sağlar
- Ziyaretçileri müşteri yapar
- Ürün ya da hizmetler hakkında daha net bilgiler verir
- İade, ödeme ya da kargo süreçlerinin akışı açıklanır
- Nasıl, nerede, kim, niye ve neden sorularını cevaplandırır.