Fiziki mağazaların internet ortamına taşınmasıyla sosyal medyada satış ve özellikle intagramdan satış yapmak oldukça popüler hale geldi. Social 2020 raporuna göre; Türkiye’de en çok kullan ikinci uygulama Instagram oldu. Instagramdan satış yapmak istiyorum diye düşünenler için satış yapmanın kurallarını, esnekliklerini ve yapısını bahsedeceğiz.
Insagramdan satış yapmak her butik hesabın yapmaya çalıştığı lakin basit olmadığını gördüklerinde satış yapmayı yarıda bıraktıkları aşikar bir gerçektir. Vergi süreci, etkileşimlerin ilk başlarda düşük olması, reklam bütçesinin butik sahiplerinin düşük olması satışı bıraktıran ya da zorlaştıran unsurlardır. Detaylı olarak Instagram da satış yapmak için; keşfet çalışması yapmalı, Instagram shop özelliğini aktif hale getirmeli, hesap detaylarını sağlıklı şekilde güncelleştirerek oluşturmalıyız.
Canlı Yayın: Sosyal Medyada Canlı Yayın
Instagramdan Satış Yapmak İçin Hesap Ayrıntıları
Bir hesabınızın olması satış yapabilecek konuma geldiğinizi belirtmez. Müşterileri detaylı olarak analiz edip Pazar araştırması yaptığımız ürünleri hesabın kalitesine göre satışa sunmalıyız. Instagram üzerinden satış yapmak için hesap kalitesini ortaya çıkartmak için yapılacaklar şöyledir;
- Hesabın ilk olarak güvenliğini ele almalısınız. Kurucu mail ile telefon numarası onayından sonra basit bir şifre de belirlememeniz sayfanızın sürekliliği açısından önemlidir.
- Hesabın işletme sayfası olması hem istatistikleri görüntülemede hem de daha iyi analiz etmede size yardımcı olacaktır.
- Instagramdan Satış Yapmak İçin ne gereklidir sorusuna ise; bir işletme hesabınızın olması, vergi vereceğiniz için en basit şahıs şirketi açmanız gerekmektedir. Kaliteli ürünler, müşteriyi memnun etmek, müşteriyi harekete geçirecek hikaye / post paylaşımları satış yapmak için gerekli niteliklerdir.
- Aktiflik, düzenli post paylaşmak, istatistikler sayesinde kullanıcıların en çok rağbet ettikleri saatlerde durum / hikaye servis etmek gerekmektedir.
Hesabın sağlıklı şekilde yönetilmesi aynı zamanda yapay kitlenin de oluşmasına zemin hazırlayacak ve Instagram üzerinden satış yapmak için potansiyel müşteriler kazanacaksınız.
Instagram Kitleyi Büyütmek
Instagram hesabından satış yapmak istiyorsak mutlaka kitlemizi geniş tutmalı ve geniş tutmak için en iyi seçenek olan keşfet çalışmaları yapmamız gerekiyor. Instagram keşfete düşmek için ise;
- Takipçilerin aktif olduğu saatlerde paylaşım yapın
- Takipçilerle hikayelerde, postlarda etkileşim kurun. Yorum yapmasını sağlayacak yazılar ekleyin.
- 10’dan fazla 30’dan az etiket kullanın. 10b 100b arası etiketleri daha fazla kullanmaya özen gösterin.
- Yenilikçi paylaşımlar yaparak tüketiciyi harekete geçirin.
- Rakip mağazalardaki müşterilerin yorumlarını beğenin, çok abartmayacak ve spam engeline takılmayacak şekilde takip isteği gönderin.
Sosyal Medya Detoksu: Sosyal Medya Detoksu Nedir?
Instagramdan Satış Yaparsak Vergi Verir Miyiz?
Instagramdan değil tüm ticari yerlerden ‘sürekli’ olarak satış yaparsanız vergi vermek zorundasınız. Gelir Vergisi Kanunu 37. Maddesi şöyle beyan edilmiştir; “Her türlü ticari ve sınai faaliyetlerden doğan kazançlar ticari kazançtır.” Lakin tek seferlik satılan ürünler, ikinci el pazarından satış yapıldığından vergi verilmez. Instagramdan satış yaparak vergi süreci ise; Şahıs şirketi hesabı açarak ödeme yapabilirsiniz. Bankanıza gelen sürekli ödemeler sayesinde kazancınız ortaya çıkacak ve vergi verme durumunuz ortaya çıkmış olacaktır.
Sısyal Medya: Sosyal Medyada Beğenilmek Neden Bu Kadar Önemli?
Instagram Mağaza Özelliği
Instagram sayfalarında mağaza özelliği, butonu açılması mevcut müşterilerin en çok istediği şeylerden bir tanesidir. Çünkü; tüketici ile üretici arasında güven sağlanırken instagram’dan da daha fazla satış yapmak mümkün olmaktadır. Instagram mağaza özelliğini açmak için gerekenler şöyledir;
- Instagram’ın işyeri ve ticaret ilkelerine mağazanın uyması
- İşletme hesabına sahip olmak
- Fiziksel ürün satmak
- Instagram hesabınızı Facebook kataloğu ile bağlamalısınız. Facebook Manager ile katalog oluşturabilirsiniz.
- Telefonunuz ve uygulamanızın güncel olması mağaza özelliği için önemli bir kriterdir.
Bundan sonraki süreç; başvuru, başvurunun onaylanması ve katalogdaki ürünlerin seçimi gelmektedir. Mağazanın ulusaldan çok uluslararası çalışması, uluslararası satış için dil yapısının uygunluğu mağazayı aktifleştirecek unsurlardandır.