E-ticaret için Google Analytics kitle raporu ile satış artırmak ücretsiz kullanılabilen ve en iyi sonuçları veren teknik dönüşüm aracıdır. Bu aracı ‘doğru ve etkin kullanmak’ e-ticaret alanında başarı sağlayacaktır. Google Analytics sadece şuan sitede kaç kişi var ya da gün / ay farkı ile sitemize gelen kişileri görmeyi sağlamaz. Doğru ve etkin kullanılabilen analitik aracı, e-ticaret alanında satışları 2’ye 5’e katlayacaktır.
Bu makaleyi okuyorsanız Google Analytics hakkında oturum açma ve mülk ekleme bilgilerine sahip olmalısınız. Bu adımları geçtiğimizi düşünüyorum. Buna göre işlemlere devam edeceğim.
E-ticaret: E-ticaret Danışmanı
Kitle Raporlarına Bakış
Google üzerinden analiz yaparak e-ticarete can suyu olabilirsiniz. Bunun için Google analytics kitle raporları kısmını doğru anlamak ve kullanmak gerekiyor. Burada yapacaklarımız ileriye dönük en iyi adımlardan bir tanesidir. İlk olarak Kitle kısmına tıklıyoruz.
Buraya tıkladığımızda önümüze bir rapor açılacak. Bu raporun sağ alt köşesinde Tam raporu görüntüle yazısına tıklayalım.
Açılan rapor bizim için özel bir yeri olan detayların en ince ayrıntısına kadar işlendiği bir yerdir. Bu raporu anlamak bundan sonraki gelişmeleri doğru yapmayı sağlar. İlk olarak sol taraftaki menü sekmesinin ne anlattığına detaylı olarak bakalım.
-
Demografi
Eğer e-ticaret üzerinden satış gerçekleştiriyorsanız Pazar araştırmasını da yapmanız gerekir. Sitenize gelen kişilerin hepsinin yaş ortalaması ya da cinsiyeti aynı değildir. Bunları anlamak Pazar araştırmasının yanında ADS reklamından ürün yelpazesine kadar birçok özelliği anlamanızı sağlar. Kadın kullanıcılar fazlaysa daha fazla erkek ürünü paylaşmak kullanıcı kaybına neden olur. Ya da 18-24 yaş oranına göre paylaşım yapıyorsak Analytics verilerine göre 40-50 yaş arası sitemize geliyorsa ona göre bir çalışma gerçekleştirmeliyiz.
-
İlgi Alanları
İlgi alanlarını görmek için ilk olarak Ayarlar / Mülk ayarları / ilgi alanlarını aktif et butonuna basmamız gerekiyor aksi halde Google bunları değerlendiremeyecektir.
Burada, segment ayarlayarak insanların nelere ilgi duyduğunu neleri takip ettiğini gibi 30 farklı seçenek ile takip edebilirsiniz. Google ads’den gelenlerden organik kullanıcılara kadar analiz etmeye ve oraya yoğunlaşmayı sağlayabilirsiniz.
-
Coğrafi
Coğrafi aslında insanların hangi ülkelerden geldiğini ya da hangi dile sahip olduğunu göstermektedir. Belki çok önemsiz gibi gözükse de; Azerbaycan ya da Almanya trafiğini takip etmek yurt dışı satışları artıracaktır. Burada da segment açarak kullanıcıları takip edebilirsiniz.
-
Davranış
Davranış kısmı yeni gelen, hep gelen, oturum kalitesi ve dönüşüm olanağını ifade eder. İşlem yapıldığından organik trafiğe kadar birçok etkeni size gösterir. Zamanı ayarlayarak geçmişten bugüne kadar karşılaştırma yapabilirsiniz. Oturum sayısının aktifliği ve yeni gelen kullanıcıları görme imkanı sayesinde doğru edinmeyi sağlayabilirsiniz.
-
Teknoloji
Teknoloji kısmı Google üzerinden ya da farklı kanallardan gelenleri analiz eder. Kullanıcıların en çok hangi kanallardan geldiğini gösterir (Chrome, firefox ) lakin bunu daha iyi anlamak için teknolojideki top bara bakmak gerekir.
Buradaki metriklere göre seçeceğimiz segmentlerde kullanıcı trafiğini analiz edebiliriz.
-
Mobil
Bir sitenin hızı Google için altın değerinde önem taşıyor. Trafiğin yavaş olduğu siteler eğer marka değeri yoksa arka planda görmeye alıştık. Genel bakış ya da cihazlar ekranından telefon ya da bilgisayar oranını görüntüleyebilir ve hız oranını ona göre yapabiliriz. Responsive olan temaların seçimi burada kilit rol oynuyor. Ayrıca Cihazlar kategorisinden hangi telefonların sitemize geldiğine de bakabiliyoruz. Buna göre temayı ayarlayabilir ya da yazı fontlarını seçebiliriz.
-
Karşılaştırma
Google Analytics’in en tatlı yerlerinden bir tanesidir. Karşılaştırma seçeneğini kullanarak organik ya da sosyal trafiği daha iyi denetleyebilirsiniz. Nelerin düşüşte olduğunu nelerin yükseldiğine bakabilirsiniz. Burayı anlamak için; sosyal medya hesabınızdan paylaştığınız linklerin trafiğine bakabilirsiniz. Böylece sosyal medyaya mı daha çok vakit ayırmanız gerekiyor yoksa organik aramayı mı buna karar verebilirsiniz.
Kitle Raporları Sonuç
Google Analytics Kitle Raporları analizi burada bitiyor. Her raporun içerisinde bir rapor bulunuyor; tarihi, segmentleri ayarlamak ya da karşılaştırma yapmak e-ticaret için kaçınılmaz bir gerçektir. Eğer siz, Google Analytics’i tanır ve kullanırsanız mutlak potansiyel gelişmelerde peşinizde olacaktır.