fbpx
In: SEO

Arama motoru optimizasyonu yani SEO çalışmaları bugün büyük bir önem taşıyor. Çünkü hemen herkes etkili ve çok ziyaretçisi olan bir web sitesi sahibi olmak istiyor. Böyle bir web sitesine sahip olmak için de mutlaka sitenizin arama motorları tarafından görünmesi, indekslenmesi ve desteklenmesi gerekiyor. Yani siteniz için SEO çalışması yapmanız gerekiyor. SEO çalışmalarında çok duyulan kelimelerden ikisi de dofollow ve nofollow kelimeleridir. Bu yazıda bu ikisi hakkında önemli bilgiler bulabilirsiniz.

Backlink Rehberi: Backlink Nedir?

Nofollow Nedir?

Nofollow link, 2005 yılında piyasaya sürülmüş olan bir HTML niteliğidir. Temel olarak arama motoru botlarının herhangi bir siteyi takip etmemesi gerektiğini belirtir. Herhangi bir site için böyle bir nitelik devreye girerse bu site herhangi bir arama motoru site sıralamasına giremez. Eğer yeni bir site varsa ya da hiç bilinmeyen ve kaliteli olup olmadığından emin olunmayan bir site varsa bu site arama motoru sıralamasına giremez. Yani arama motorunun asıl sıralamasına herhangi bir etkisi olmaz.

SEO Yoğunluğu: Etkili Bir Çalışmada SEO Yoğunluğu Ne Olmalıdır?

Dofollow Link Nedir?

Dofollow link ise aslında nofollow link niteliğinin tam tersine karşılık gelir. Dofollow niteliği ya da bağlantıları arama motorlarının bir siteyi görmesini ve izlemesini sağlar. Bu iki bağlantıyı siz kendi sitenize ekleyebilirsiniz. Daha doğrusu şöyle yapabilirsiniz. Eğer bir web sayfası ya da sitesi sahibi iseniz, link vereceğiniz siteler konusunda böyle bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Aslında dofollow bağlantısı için herhangi bir ekleme yapmanıza gerek kalmaz. Yani siz kullandığınız bir link için, herhangi bir nofollow link eklentisi koymazsanız bu linkin sitesi arama motorları tarafından takip edilir. Ama nofollow eklentisi koyarsanız o linke karşılık gelen site arama motorları tarafından izlenmez. Yani bir anlamda siz de arama motorlarını bu site hakkında uyarmış olursunuz.

Dofollow ve Nofollow Linkleri Neden Kullanılmalıdır?

Google bugün dünyanın en çok kullanılan yapay zeka öreneği ve arama motorudur. Kendine göre bir sistemi vardır ve bu sisteme uygun olarak herhangi bir arama yapıldığında size çeşitli siteleri sıralar. Sizin web siteniz kaliteli olmayan, daha çok kopyalanmış içerikler kullanan bir siteye link verirse sizin puanınız düşer. O yüzden eğer Google’a dofollow linki verdiğiniz siteler kaliteli ve iyi sitelerse de puanınız artar. Sizin puanınız Google tarafından indekslenme olasılığınızı ve Google’ın üst sıralarında yer alma şansınız arttırır. Bu yüzden her site sahibi, kullandığı linkler konusunda özen göstermelidir.

Dofollow ve Nofollow Rehberi: Dofollow ve Nofollow Neden Önemli?

Arama Motorlarına Yapılan Öneriler

Dofollow link verdiğiniz daha doğrusu nofollow link kullanmadığınız bir siteyi siz arama motorlarına takip dilmiş için önermiş olursunuz. Google sizin her bir önerinizi değerlendirir. Link kullanmanın ve herhangi bir site içerisindeki sayfaların birbirine bağlanması için link kullanmanın SEO çalışmalarında önemli olduğu açıktır. Link kullanmak ve bağlantı kurmak sizin sitenizin değerini arttırır. Ama aynı zamanda bu linkleri kafanıza göre vermemeniz gerekiyor. Yani herhangi bir sitenin takip edilmesi için öneri verdiyseniz sizin bu siteyi daha önceden inceleyip onaylamanız gerekir. Kullanacağınız bütün linkler konusunda özen göstermek kesinlikle sizin sitenizin SEO uyumlu olma olasılığını arttırır. Bu durumda siz de her zaman arama motorlarında üst sıralarda yer alabilir, daha çok ziyaretçi çekebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More