Web Siteniz için Canlı Destek Sistemi Avantajları
Canlı Destek Sistemi Ne Gibi Avantajlar Sağlar?
Sanal dünyanın ve teknolojinin gelişimi sayesinde internet ilk zamanlarından çok farklı amaçlar için kullanılıyor. İnternet üzerinden satış işlemleri yapmasıyla bilinen e-ticaret siteleri ise internet üzerinden farklı yerleşim yerlerinde yaşayan kişilere ulaşmayı amaçlıyor. Müşterilere kolay alışveriş imkanı sağlamak günün koşullarında oldukça önemli. Fakat olası sıkıntılarda çözüm bulmak en az müşteri bulmak kadar önemli. Bu nedenle çoğu e-ticaret sitesi canlı destek sistemi kullanıyor. Canlı destek sistemi avantajları sayesinde gün geçtikçe daha fazla firma tarafından tercih ediliyor. Canlı destek sistemi ise düşünülenden daha fazla avantaja sahip.
- Müşteriye Kolaylık Sağlamak
E-ticaret sitesine yeni gelen kullanıcılar sistemi kullanmakta sorun yaşayabilir. Bu durumda kendilerine yardımcı olan bir kişi olmadığında ise siteyi terk etme tercihinde bulunabilirler. Canlı destek sistemi olan e-ticaret sitesi ise potansiyel müşterilerin yaşayabileceği kullanım sıkıntılarında yardımcı olacaktır. Bu yardım sayesinde firmanın müşterideki itibarı artacaktır. Fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta ise müşteriler istediğinde ulaşabilecekleri canlı destektir. Siteyi incelerken sürekli mesaj atan canlı destek çalışanları müşteriye kolaylık yerine zorluk yaratacaktır.
- Alım Süreçlerini Hızlandırmak
Satış yapılan ürün veya hizmetin tanıtım sürecinde sistemde eksik bilgi bulunabilir. Müşterilerin ürün veya hizmet hakkında daha detaylı yardım alabileceği bir canlı destek sistemi alışveriş sürecini hızlandıracaktır. Ayrıca çoğu e-ticaret sitesinin sorunu olan alışveriş sepetini terk etme ihtimali canlı destek sisteminin kullanımı ile en aza inecektir.
- Müşteriye Verdiği Güvenlik Hissi
İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların çoğu ilk olarak güvenlik konusunda emin olmak ister. Sitenin güvenlik protokolleri kullanması, daha önceki müşterilerin olumlu yorumları kadar canlı destek sisteminin bulunması da müşteri açısından güveni arttıracaktır. Bunun nedeni ise yaşanabilecek herhangi bir sıkıntıda kendilerine muhatap alacak bir yetkili bulabilme hissiyatıdır.
- Müşteri Memnuniyetini Arttırmak
Müşterilerin hepsi sorunsuz, hızlı ve kaliteli hizmet almak isterler. Fakat müşterilerin büyük çoğunluğu da yaşadıkları sorunlara çözüm bulunmasını arzu eder. Yaşanan sorunlarda çözüm için canlı destek sistemi kullanılması müşteri memnuniyeti üzerinde büyük etkiye sahiptir. Daha önce yapılan çalışmalar ve araştırmalar sorun çözümünde hızlı ve etkili olan canlı destek sistemlerinin müşterilerin firma bağlılığını arttırdığını ve müşterinin memnuniyet algısını yükselttiğini ortaya koydu.