Web sitenizi açtınız ama satış yapamıyorsunuz? işte size e-ticarette satış taktikleri ile internet ortamında satışınızı artıracak maddelerden bahsedelim. İnternetin yaygınlaşması ve online ödeme işlemlerinin kolaylaşması sayesinde internet üzerinden alışveriş de günden güne büyümektedir. E-ticaretin yaygınlaşması kullanılan müşteri sayısını da arttırmaktadır. E ticaret satış arttırma için müşterilere yönelik satış taktikleri uygulamak gerekmektedir. E-ticaret kalbini hedeflemek için alt tabanı iyi şekilde optimize etmek gerekiyor. Alt taban burada; ürün, güven ve kuvvetli SEO çalışmaları gelmektedir. E-ticaret satış taktikleri için 7 farklı adımı inceleyelim:

1. Video Destekli Ürün Tanıtımı

Ürünler için kullanılan fotoğraflar her ne kadar yeterli gibi görünse de video ile desteklendiği takdirde müşterinin o ürünü daha detaylı incelemesi sağlanmış olur. Özellikle boyutu hakkında şüphe uyandırabilecek ürünler için video desteği olmazsa olmazlardandır. Videolarda ayrıca ürün hakkındaki özellikleri de uygulamalı gösterme imkânı doğar. Ürün tanıtımı için yazı çoğu zaman insanlarda ikincil planda olmuştur. E-ticaret için youtube  rehberimizde aslında ürün destekli tanıtımın ne olduğunu detaylı olarak anlattık. Neden önemli olduğunu, e-ticaret video denilince müşteriler için neler düşündüğünü belirttik.

2. Müşteri Hakları

Ürün almayı düşünen müşteriler internet üzerinden alışveriş yaptığı için her zaman şüpheli yaklaşır. Bu nedenle müşterilerin sahip olduğu haklar ayrıntılı bir şekilde açıklanmalıdır. Bunlara örnek olarak; iade şartları, garanti koşulları, geri ödeme işleminin gerçekleşme durumları, kargo takip işlemi, gibi. Müşteri memnuniyeti nasıl kazanılır gibi bir soruyu aştıktan sonra aslında mevcut  bir para kazanmış olmayacak aksine müşteriyi kazanmış olacaksınız. Bu sonradan, yeni sipariş ve yeni müşterileri de beraberinde getirecektir.

3. Güvenli Alışveriş

Artan siber hırsızlık olaylarından dolayı ödeme işlemlerinde müşteriler güvenli bir ödeme işlemi tespit etmedikleri durumlarda ürünü almaktan vazgeçebilmektedirler. Bunun önüne geçmek için ödeme işlemlerinde çoğu e pazarlama siteleri gibi bankaların da onayladığı 3D ödeme sistemi kullanılabilir. Güvenli alışveriş e-ticaret siteleri için en büyük başlangıç noktasıdır. Sitenize gelen ilk müşteri büyük ihtimalle hemen alışveriş yapmayacak ve siteyi inceleyecektir. 3D secure sistemi ve ssl burada önem kazanacaktır.

4. Ürün Özellikleri

Genelde satışı yapılan ürünlerin özellikleri belli bir yerden kopyalanarak hazırlanmaktadır. Bunun yerine elinizde bulunan ürünün özelliklerini iyi araştırıp müşteriyi tatmin edecek şekilde hazırlamanız durumunda satış oranınız yükselecektir. Ürün özelliklerini anlatmak için ilk ürünü iyi bilmek gerekir. Eğer siz ürünü iyi şekilde pazarlayamazsanız mutlaka karşı taraf almaktan vazgeçecektir. E-ticaret siteleri için ürünü ilk olarak değerlendirmeniz, mümkünse kullanmanız gerekiyor. Herhangi bir müşteri sorusunda mutlaka olaya hakim olmalı ve yanıtlarınız da oldukça net olmalıdır. Burada öne çıkan ise; web tasarım oluyor. Eğer web tasarım görsel olarak hoş ve kullanıcıya hitap ediyorsa ürün özellikleri de otomatik olarak öne çıkacaktır.

5. Kullanıcı Yorumları

E-ticaret için satış teknikleri Müşteriler özellikle daha önce kullanmadıkları bir ürünü alırken yorumlara göre hareket ederler. Bu nedenle ürünü alan müşteriler için oluşturulacak kullanıcı yorumları sayesinde ürünü daha ayrıntılı tanıtma imkânına sahip olursunuz. E ticaret yöntemleri arasında sık olarak tercih edilen kullanıcı yorumları aynı zamanda olumlu yorum alan ürünleri belirleyip stoklarını arttırabilmenizi olumsuz yorum alanları satıştan çekebilmenizi sağlar. E-ticaret yorumları hem Google’da sıralamanıza altlamanıza yardımcı olur hem de SEO çalışması olan EAT için kilit rol oynamaktadır. Mutlaka, müşterilerinizden ürün sonra olumlu yorum isteyin.

6. SEO Çalışmaları

Seo çalışmalarının asıl amacı e-ticaret yaptığınız sitenize müşteriyi çekmektir. Bu çalışmaları uygulayacağınız yerler ürün tanıtımı ve içeriği yapılan alanla birlikte sitenin geneli olmalıdır. Bir SEO çalışması e-ticaretin kalbidir. Çünkü reklamı iyi yapmıyorsanız bir pazarlama çeşidi olan SEO hizmetini en iyi şekilde yaparak Google ya da farklı arama motorlarından müşteri çekmelisiniz.

7. Hedef Kitle

Son olarak listemizde hedef kitle yer almaktadır. Satış yapacağımız coğrafyayı bilmek, insanları tanımak, onların sosyoloji ile psikolojisini bilmek hem ürünleri daha iyi analiz etmenize hem de satışları artırmanıza yardımcı olur. Bir ürüne güven verdikten sonra mutlaka hedef kitleyi tanıyıp analiz etmeniz e-ticaret satış teknikleri için önem arz eder.

E-ticarette satış teknikleri konusunda; farklı adımları izleyerek sabır gerektiren bir süreci anlattık. Bir başka e-ticarette başarı anahtarı yazımızda da daha teknik bilgilere yer verdik.