fbpx
In: Grafik Tasarım

Kurumun kendini tanıtması kurumsal kimlik olarak adlandırılır. Kimlikler kurumun, firmanın veya şirketin kimliğidir. Duruşunuzu temsil etmektedir. Kurumsal yerlerde ortaya çıkabilecek kargaşayı önler. Müşterilerin de hitap şekli ve saygınlıkları artmış olur. Akılda kalıcı ve etkili olur. Müşterilerin gözünde firmalara olan güvenleri artar.

Kurumsal Kimlik Hizmeti: Kurumsal Kimlik Tasarlama

Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimlik oluşturma zor ve zahmetlidir. Bu tür kimlikler bir nevi imza görevi yeri alır. Kimlikleri oluştururken özenli ve tasarımlı bi şekilde oluşturulmalı, bunun için uzmanlarla çalışılmalıdır.

Kurumsal Kimlik Neyi Kapsar Nelerden Oluşur?

Kurumsal kimlik kurumun kendini ifade edebilmesidir. Bir kurumla iletişime geçebilmesi ve onların dikkatini çekebilmesidir. Logo ve slogan oluşmasında önemli öğelerdendir.

  • Kurum içinde ve dışında kullandıkları kâğıtlar, zarflar, dosyalar,
  • Firmanın üretmiş olduğu ürünlerin ambalajları ofis, bina şantiye,
  • Çevre firmalarında yer alan; tabelalar ve bir çok yönlendirme araçları,
  • Firmalar tarafında düzenlenmiş olan fuarlar, sergilerden oluşur.

Logo ve slogan, bir markanın dikkatini çeken ve sadece bir kaç kelimeden oluşan o marka ile hakkında bilgi verir. Kurumsal renk ve fontlar markayı temsil eder. Bu renkler fikirleri temsil eder. Kurumsal web siteleri, kartvizitler, resmi evraklar zarflar her yer izleri vardır. İnsanlarda pozitif duygular uyandırmalılar. Son derece önemli olan kurumsal kimlik kitabı markanın kimliğidir. Kitaba bakan bir yabancının markanızın ne şekilde kullanılması gerektiğini anlamalıdır.

Kartvizit Tasarımı: Kartvizit Tasarımında Diklkat Edilmesi Gereken Noktalar

Kartvizit, bir kişinin tüm bilgilerini veya firmayla ilgili tüm bilgiler taşır. Markanızı yeni tanıyan bir kişi pek çok fikir sahibi olabilir. Zarflar ve dosyalar, firmanızda gerekli tüm bilgilerin üzerinde yazılı olan kâğıtlardır. Müşterilerinizle iletişim içinde olduğunuz ve paylaştığınız yazılı belgeler bulunmaktadır. Kurumsal kimlik bir firmayı tüm alanıyla temsil etmektedir. Firmanın en önemli reklam aracıdır oluşturulmasında hiçbir unsur arlanmamalı.

Kurumsal Kimlik Oluşturma

Kurumsal kimlik oluşturma aşamaları 5 aşamadan oluşur.

  • İlk öncelik ne istediklerine karar verilmeli karar verildikten sonra o işlerin onaylanması aşamasıdır.
  • Zaman sürecinin belli bi zaman doğrultusunda günümüze uygun tasarlanmış olması, beklentilerin karşılaması dikkatleri üzerinize çekmek gerekir.
  • Sunum aşaması hazırlanmış tasarımlar uzman ve yetkililerden onay alınmalıdır.
  • Aşama düzeltme aşamasıdır yetkililer inceledikten sonra tasarımlarda değişiklikler ve düzeltmeler yapılabilir. Ve firmanın isteği üzerine uygun bi hale getirilir.

Son aşama ise onaylanmış tasarımı gerekli yerler de basılması ve dağıtım aşamasıdır. Zamanlama öncelik gösterir hedeflenmiş kitleye ulaşmak önemlidir. Eğer olumsuz bi durumda firma beklediği etkiyi görmeyebilir.

İyi Bir Tasarımcı: İyi Bir Tasarımcıda Olması Gereken Özellikler Nelerdir?

Kurumsal Kimlik ile Marka İlişkisi

Kurumsal Kimlik markanızın ürünlerinizin özelliklerini faydalarını da içerebilir. Marka kimliği şirketin hedefini amacını belirtir. Müşteride güven duygusu uyandıran markanın logosunu tanıyabilir. Hedeflerini ve amaçlarını belirleyen marka kimliği şirketinizi olumlu yönde etkiler.

Kurumsal Kimliğin Avantajları
  • Kurumsal kimlik şirketin başarılı olması konusunda müşteriye güven sağlar. Ve bu kimliğe yatırım yapan bir şirket burada kalacağın göstergesidir.
  •  İşletmenin hakkında bilgi verir ve tanıtır.
  • Kültürü ve kişiliği hakkında bilgi verir.
  • Güçlü bir kurumsal kimlik oluşturarak müşterileri bilgilendirerek şirketin gücünü artırmış olursunuz.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More