Bir ürünün, hizmetin veya bir malın üreticiden tüketiciye olan süreçtir. Tüketiciye sunulan bu hizmet aşamalı olmalıdır. Bunlar tanıtma, piyasa değeri, paketleme gibi etkinlikler düzenlenir.
Pazarlama Kuralları
İlk başta pazarlanacak ürün hakkında belirli çalışmalar yapılır bunlardan en önemlisi pazarlanacak ürünün ne olduğu ve kime hitap edeceğidir. Ürün veya hizmet sunulduğu kitleye uygun olmak zorundadır. Örneğin; bir montu pazarlanması için uygun mevsim seçilmelidir. Sıcak havalarda mont kimsenin ilgisini çekmez ama kışın soğuk havalarda daha mantıklı olur ve ilgi görür. Ürünün veya hizmetle ilgili insanlara güven verici ve kaliteli olmalıdır. Bu pazarlama ile tüketiciyi ürün hakkında bilgi verici, kullanımını ve gerekliliği konusunda insanları tatmin etmek zorundadır.
Zirve: Sizi Zirveye Çıkaracak E-ticaret Rehberi
Pazarlama türleri
- Sosyal medya pazarlamacılığı: Günümüzde yaygın olarak kullanılan sosyal medya pazarlama için uygun ortamlardan bir tanesidir. Birçok insanın kullandığı sosyal medya mecrası güzel fırsat sunmaktadır
- Video pazarlamacılığı: Tüketicileri video destekli, eğlenceli bir şekilde eğitebilecek şekilde yönlendirmektir.
- İnternet pazarlamacılığı: İnternet çağı olduğu için bu tür bir yöntem vazgeçilmezdir.
- Basılı pazarlamacılık: Bu yöntem gazete, dergi gibi ve bunlara abone olanları bulmak için kullanılan bir yöntemdir.
Pazarlama ve Reklamcılık
21 yüzyılda yani teknoloji çağında artık pazarlama birçok yöntemle yapılmaktadır. Reklamlar, kitle iletişim araçları ve birçok algı oyunlarıyla daha kolay aynı zamanda daha hızlı şekilde pazarlama yapılıyor. Çağımızda yaygın olarak kullanılıyor sanal olarak insanlar üzerinde bir etki bırakmaktadır. İşin kötü yanı bunu herkes yapıyor ve artık kolay olduğu kadar işlevsiz kalıyor. Reklamlar sayesinde birçok ürün kolayca kısa süre içinde büyük bir kitleye sunuluyor. İnsanlar ne kadar reklamlara karşı bir tavır takınsa da bilinçaltında yer edinmektedir.
Ödeme Sistemleri: E-ticaret Sitenizde Kullanmanız Gereken Ödeme Sistemi
Fiyat
Fiyat pazarlamanın mihenk taşıdır. Ürün, hizmet veya malı uygun fiyat konulmadığı sürece pazarlama işlemleri boşuna olmuş olur. Şirket veya insan ne kadar zengin olsa dahi hep bir şeyleri ekonomik olarak gözden geçirir en uygun olanı almak ya da yararlanmak ister. İşte pazarlamada fiyat oldukça önemlidir. Tüketiciye iyi fiyat vermek için piyasalar kontrol edilmeli, biçilecek bedelin asgari olarak belirlenmeli. Pazarlamacılar sektörü kontrol edip analiz yoluyla fiyatı seviyeli şekilde koymalıdır.
Yer
Pazarlamacı tüketici ile bir diğer önemli ilişkisi elbette yer olacaktır. Çünkü ürünlerin nerede ve nasıl satılacağı belirlemesi gerekir. Ürünü hangi alanda sunacağı ve hangi alanda sunduğu takdirde daha çok rağbet göreceğini araştırmalıdır. Bire bir iletişim mi, e-ticaret üzerimi hangi yol ve nerede sunacağını iyi bilmek gerekir.
Tutundurma
Aslında pazarlamada tutundurma hayatta yapılan birçok şeyle bağdaşır öyle ki tutundurma bir ürünü olumlu olarak ona bir imaj kazandırmaktır. Ürünü insanlara dokundurmak onlarda yer edindirmektir. Ürün aşamaları hakkında bilgilendirme, inandırma ve hatırlatmanın bütününe denir. Örneğin, Google‘da reklam vererek dijitalde tutundurma faaliyeti yapabilirsiniz.
Ürün
Ürün için yapılacakken doğru tanım, ham maddelerin bir takım işlemlerden geçirilip, işlenip, bir araya getirilmesiyle oluşturulan bütün denilebilir. Pazarlama yapabilmek için öncelikle ürüne ihtiyaç vardır. Başta da belirtildiği gibi bunların hepsini organize edip bir uyum içinde tüketiciye sunan bir pazarlamacı, başarılı olabilir.