E-ticaret siteleri ya da blog sayfaları için Google Analtytics arama izleme sayesinde kullanıcıların ne aradığını, bir sitede nelerin beklediğini rahatlıkla görebilirsiniz. Bu sayede müşterilerin aradıkları kelimelere çalışma yapabilir, ürün olarak ekleyebilir ya da ürünün alt metnine kelimeleri serpiştirebilirsiniz.
Google Analtytics sadece gelen kişilerin takibini yapmaz. Geniş raporlama sayesinde insanların hangi sayfada bulunduklarından nerelerden çıkış yaptıklarına kadar detaylı bir analiz sunar. Hükümdar Bilişim Google Analtytics arama izleme konusunda uzmanlaşmış bir firma olup sizlere profesyonel hizmet sunar. Oldukça basit lakin yüzde yüz etkili arama izleme nasıl yapılır buna bakalım.
Arama İzleme Adımları
Google Analtytics üzerinden oturum açın. Hesabınızı buraya eklemediyseniz mülk ekle kısmından kolaylıkla ekleyebilirsiniz. Verilen kodu da siteye yapıştırdıktan sonra arama izlemek için hiçbir engeliniz kalmıyor. Bizim çalışma göstereceğimiz alan Görünüm ayarları kısmındadır. İlk olarak ayarlar (yönetici) / en sağdaki Görünüm Ayarları kısmına tıklıyoruz.
Buranın alt bölümünde Site Arama Ayarları kısmını aktif ediyoruz. Bu işlem arananları görmemizi sağlayacaktır.
Bu işlemden sonra burada yapacağımız son işlem ise; Sorgu parametresi belirlemektir. 5 adet kullanabileceğimiz parametre ile aramaları sınırlandırabilirsiniz. Google bunu anlamlandırması ve tanımlayabilmesi için kullanır.
Davranış Ayarları
Davranış raporları burada kullanacağımız sekmedir. Davranış raporları siteye etki eden faktörleri incelemektedir. Bunlar; site hızı, site içeriği, açılış sayfaları ya da kullanıcılar hangi sayfalardan sonra sayfayı terk ediyor bunları gösterir. Bizim buradaki işimi Site Arama kısmındadır.
E-ticaret: E-ticaret Danışmanı
Site aramaya tıkladığımızda bizi 4 unsur karşılar. Buradaki kavramları bilmek sağlıklı arama çubuğu analizinin merkezini sağlar.
- Genel Bakış: Arama ile ilgili genel durumu gösterir. Burada bulunan metrik sayesinde kaç kişinin arama yaptığından ne aradığına kadar kolaylıkla görebilirsiniz.
- Kullanım: Burada sizi iki şık karşılar; Arama sayfası kullananların arama trafiğini görüntüleme ve arama sayfasının kullanmayanların trafiğini görüntüleme.
- Arama Terimleri: Kullanıcıların hangi kelimeyi / kelimeleri arattığını görebileceğiniz yerdir.
- Arama Sayfaları: Son olarak arama sayfası kullanıcıların en çok arattığı sayfayı görüntüler.
Dikkat Etmemiz Gereken Unsur
Arama sayfalarını anlamak bu kadar kolay olsa da bunu nitelendirmek gerekiyor. Saatlik / Günlük / Haftalık / Aylık olarak arama ayarlarını yapmak daha sağlıklı sonuçlar sağlayacaktır. Sadece bir şıkkı seçmek kullanıcıların genel olarak ne aradıklarının analizini vermeyecektir.
Google Analtytics: Google Analtytics Kitle Raporu
Buradan sonra en önemli kısım ise neyi analiz ediyor olmamızdır. En üst çubukta bulunan Segment Ekle düğmesine basarak belirlenen segmentlerden bir ya da birden fazlasını seçebiliriz. Ayrıca kendimize özel segment oluşturarak kullanıcıları daha iyi analiz edebiliriz. 20’den farklı çubuğun olduğu bu yer tüm Google Analtytics için en önemli kısımdır.
Bir arama sayfasını izlemek E-ticaret siteleri için en önemli değerdir. İnsanların ne aradıklarını takip ederseniz farklı ürünleri de siteye ekleyerek kısa ve uzun vadede satış ortalamanızı artırabilirsiniz. Google Analtytcis arama izleme seçeneği sayesinde Pazar araştırması da yapmış olursunuz. İnsanların ne aradığını bilmek ürün çeşitliliğini bulmanıza da yardımcı olur.