fbpx
In: E-Ticaret Blog

E-ticaret sektöründe başarılı ya da başarısız olmak aslında bir cambazın ipte yürümesi gibidir. E-ticaret de başarılı bir çok müşterimiz bulunmaktadır.

Ve bugün de sizlere Hükümdar Bilişim olarak e-ticaret için 5 altın kural ile başarılı olmayı anlatacağız. Tabi ki bunlar sektöre, kuruma, ürüne göre farklılık gösterebilir.

Biz genel anlamda e-ticaret için 5 altın kuralı anlatacağız.

 

  • MOBİL KULLANICIYI HEDEFLEYİN

En büyük yanlışlardan birisi masaüstü kullanıcısını hedeflemektir. Özellikle bir çok hazır E-Ticaret paketlerinde karşılaşılan e-ticaret zorluklarından ve olumsuzluklarından en önemlisi kabul edilen responsive yani uyumluluk (mobil uyumluluk) sorununun oldukça olumsuz ve başarısız sonuçları olabilmektedir.

Mobilite yani mobil kullanıcıların e-ticaret siteniz de vakit geçirebilmesi, mobil kullanıcılar için kısaca web sitenizin uygun olmaması ile dönüşüm oranlarınızın yani satın alan müşterinin geri gelmesinin %50’sini kaybetme riski ortaya çıkarabilmektedir. Masaüstü gibi bir çok araç ile kıyaslandığında, e-ticaret sitelerinde mobil telefonların dönüşüm oranlarının %64’den bile daha fazla olduğunu biliyor muydunuz? Yani mobilden sipariş veren kullanıcı sadık kullanıcıdır. Son zamanlarda kullanıcılar ise web sitelerine girerken tablet ya da akıllı telefon gibi responsive cihazlar tercih ediyorlar ve online alışverişlerini de bu yollarla diledikleri zaman, diledikleri yerden yapıyorlar.

 

  • SEO HATALARINIZI DÜZELTİN

E-ticaret sitesinin seo ile işi mi olur gibi düşüncelere lütfen girmeyin. En çok seo yani arama motoru optimizasyonu ihtiyacı olan sektör E-ticarettir. E-ticaretteki en önemli altın kurallardan bir tanesi de seo uyumlu web sitenizin olmasıdır.

E-ticaret sitesi sahiplerinin seo ile ilgili yaptığı bir çok hata bulunmaktadır. Kısaca e-ticaret sektöründe seo ile ilgili yapılmış hatalar:

  • Website mobil uyumlu olmaması
  • Sitenin yavaş hosting kullanması
  • İndekslemenin geç yapılması
  • 404, 505 gibi hata kodları ile dolu olması
  • Site UI ( kullanıcı deneyimi) ile alakası olmaması
  • Sahte, yanlış yönlendirilmiş içerik barındırması

Gibi bir çok hatalar mevcuttur. Bunları yazılımcınız ya da webmasterınız ile beraber düzeltmeniz gerekmektedir.

 

  • ÖDEME KOLAYLIĞI SAĞLAYIN

Müşterileriniz sizin velinimetiniz olduğunu unutmayınız. Onlarla yaptığınız alışveriş de tek seferlik düşünmeniz e-ticaret de en büyük hatalardandır. İleriye yatırım yapmak istiyorsanız bir satıcı olarak müşteriye her daim kolaylık imkanı sunmalısınız.

Müşterilerin e-ticaret de en çok zorlandığı kısımlardan bir tanesi de ödeme adımıdır.

Müşteri deneyimi denilen kavramı geliştirip dönüşüm oranınızı ciddi derecede arttırmak istiyorsanız, karmaşık ödeme yapıları ve süreçlerinden kaçınmanız gerekir. Yani ödeme hızlı ve kolay olmalıdır. Müşterinin istenmeyen bilgileri girmemesi için gereksiz olan bilgi kutularını eleyin. Mesela müşterinin en sevdiği karakterin sorulması kadar saçma bir soru var mıdır?

Bu ödeme kolaylığı sayesin de müşterileriniz ve geri dönen müşterileriniz diyelim, satın alma işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilir. Rahat bir e-ticaret zevki geçirebilir. E-mail ya da telefon numarasıyla üye olma seçeneği gibi kolaylıklar sağlayarak ve gerekli teslimat bilgilerinin girilmesini isteyerek ödeme sürecini kısa ve hızlı hale getirebilirsiniz.

Genellikle son zamanlarda çıkan trendleri de yakalamanız gerekmektedir.

 

  • KURUMSAL SAYFALARINIZI OLUŞTURUN

E-ticaret sitelerinde kurumsal sayfaların eksikliği müşteri gözünde güvensizlik yaratabilir. Misyon, vizyon ve iletişim gibi sayfaların olması şarttır. Büyük firmaların kazanmasının, daha da çok ivme ile ilerlemesinin nedenlerinden en büyüğü budur.

Müşteri güveni oldukça önemli bir konudur. Müşteriye doğru bilgi sunulması ve müşteri desteği için genellikle hakkımızda ve ya 7/24 bizimle canlı destek ile ya da telefon ile iletişime geçin sayfası olmazsa olmazlardan birisidir e-ticaret sektöründe.

 

  • KÖTÜ MÜŞTERİ HİZMETLERİ

Evet, ne yazık ki küçük ve orta işletmelerden tutun da en büyük firmaların ülkemiz de kötü müşteri hizmetleri desteği sunduğu aşikardır. Bu nokta da iyileştirilmelerin, geliştirilmelerin yapılması şarttır.

Müşteri hizmetleri destek elemanlarınızın imkanlarının geliştirilmesi ve onların daha da profesyonelleştirilmesi için eğitim verilmesi şarttır. Yani herkes müşteri hizmetleri yetkilisi olamaz, olmamalıdır ! Bu açık ve net bir altın kuraldır e-ticaret sektöründe. Hatta bu bölümde çalışacak yetkili personelin genellikle üniversitelerin iletişim ile ilgili bölümlerden mezun olması şartı kesinlikle getirilmelidir.

Bugün sizlere Hükümdar Bilişim olarak e-ticaret sektöründe 5 altın kuraldan bahsettik. Umarım bir nebze de olsa ticaretinize katkı sağlamışızdır.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More