fbpx

En Çok Kullanılan Site Analiz Araçları (Ahrefs, Semrush vb.)

In: SEO

Bir web sitesini analiz etmek, bazen bir web sitesinin geliştirme amaçlı güçlü nokta ve dezavantajlı alanlarını tanımak için bir kişi tarafından ele alınır. Bir web sitesi analizi aynı zamanda web üzerindeki mevcut durumunu değerlendirmek amacıyla belirli bir siteyle ilgili verilerin büyüklüğünün belirlenmesi ve bulunmasıdır. Web sitesi analizi ayrıca bir web sitesinin kapsamlı bir denetimidir. Düzeni, önemi ve faydası. Analizin amacı bir web sitesi için geliştirme alanlarını tanımlamak ve önerileri yerine getirme yolunda kesin talimatlar sağlamaktır. Web sitelerini son derece uzun bir süre değiştirmemiş, ancak bu trafiğe önemli miktarda trafik çeken veya yeniden yapılanma için pazarda bulunan bir şirket için mükemmeldir. Bir web sitesinin yeniden tasarımına girmeden önce yapılan analizleri teşvik etmek her zaman daha iyidir. Bu şekilde yeni web sitenizi oluşturan şirket, çalışmalarına nereden başlayacağından iyi bir plana sahip olabilir.

Web Sitesi Analizi Nedir?

Web sitesi analizi, bir web sitesinin SEO, hız, rekabet ve trafik ile ilgili performansını test etme ve analiz etme uygulamasıdır. Sonuçlar daha sonra sonuçları iyileştirmek için kullanılırsa herhangi bir site bir tür web sitesi analizinden yararlanabilir. Örneğin, genel hızı artırmak için sayfa boyutunu küçülterek veya daha fazla dönüşüm için çok fazla trafik içeren bir açılış sayfasını optimize ederek.

Alexa: Alexa Backlink Nedir?

SEMRush

Çoğu SEO uygulayıcısı için, SEMRush adı bir yabancı olmamalı, mevcut en popüler (ve güçlü) SEO araçlarından biri olmalıdır. SEMRush, özünde, bir web alanının çeşitli ayrıntılı raporlarını içeren bir gösterge tablosudur. SEMRush’un arama çubuğuna sitenin URL’sini girmeniz yeterlidir; sitenin şu anda sıraladığı anahtar kelimeden, söz konusu anahtar kelimenin arama hacminden vb. çeşitli bilgiler alırsınız. Semrush ayrıca site denetim aracı, sayfa SEO denetleyicisi ve ünlü SEO araç SEO ile ilgili çeşitli özellikler sunar. SEO araç seti, rakiplerinizin SEO yaklaşımları hakkında ayrıntılı raporlar alabileceğiniz, rakiplerinizin trafik kaynaklarını tanımlayabileceği, anahtar kelime ve backlink boşluklarını ve ayrıca derinlemesine anahtar kelime, backlink ve trafik analizlerini tanımlayabileceğiniz için son derece kullanışlıdır.

Ahrefs

Ahrefs, her ikisi de güçlü anahtar kelime analitik araçları olduğu için birçok açıdan SEMRush’a oldukça benzer. Her iki araç arasında birçok benzer özellik paylaşılır. Her iki araç da SEO rekabetçi analiz, backlink analizi, konu fikirleri ve tabii ki anahtar kelime analizi gibi süreçler için anahtar kelime araştırma için mükemmeldir. Bu nedenle, Ahrefs, özellikle bir backlink analiz aracı arıyorsanız, birçok SEO uygulayıcısı Ahrefs’i bu açıdan en iyi olarak kabul ettiğinden özellikle yararlıdır. Eğer bunlardan birine yatırım yapmak istiyorsanız, genel olarak Ahrefs daha sağlam ve eksiksiz bir SEO analiz aracıdır. Ancak Ahrefs ve SEMRush el ele çalışan, bu listedeki diğer araçlarla birlikte daha ideal bir yaklaşım olacaktır.

Backlink Rehberi: Backlink Nedir?

Woorank

WooRank, ücretsiz bir Google Chrome uzantısı olarak dahil edilen bir SEO analizi ve web sitesi inceleme aracıdır. WooRank, web sitelerinin optimizasyonunun tam bir resmini veren ve bulgularını pazarlama verilerinize bağlayan basit, kullanımı kolay bir izleyici olarak lanse edilir. Aracın daha ayrıntılı, ücretli bir sürümü, web sitenizin ayrıntılı bir analizini sağlar ve işletmenizin çevrimiçi görünürlüğü ve web sitesi sıralamasının nasıl geliştirilebileceği hakkında ipuçları sağlar.

GTMetrix

GTMetrix, web sitenizin Google’ın web performansı en iyi uygulamalarını karşılamasına yardımcı olmak için oluşturulan bir web sitesi sayfası yükleme optimize edicisidir. Hız test aracı Kanada merkezli GT.net tarafından geliştirilmiştir ve barındırma müşterilerinin web siteleri için kolay bir performans analizi sağlamak üzere tasarlanmıştır. Yeni başlayanlar için (bir web sitesi analiz aracı kullanma deneyimi çok az olan veya hiç olmayan) sezgisel ve kolay olacak şekilde tasarlanmıştır ve araç tarafından oluşturulan metrikleri anlar.

Google Webmaster Tools: Google Webmaster Araçları Nasıl Kullanılır?

Google Analytics

Google Analytics, ilk olarak Kasım 2005’te sunulan bir web analiz aracıdır. Şubat 2019 itibarıyla trafik için en çok kullanılan web sitesi analiz aracıdır. Google Analytics, web sitelerinin %55,5’inde kullanılmaktadır ve %85,1 pazar payına sahiptir. Araç, iOS veya Android tabanlı akıllı telefonlarla kullanılabilecek bir mobil sürüme sahiptir.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More