Nofollow, bağlantılarda rel özelliğiyle kullanılan bir değerdir. Arama motorlarına bağlantının hedefinin bilinmediğini ve / veya güvenilir olmadığını bildirir. Takip edilmeyen bağlantılar, rel = “nofollow” etiketine sahip köprülerdir. Yüksek kaliteli ve yetkili sitelerden çok sayıda bağlantınız varsa, sayfalarınız arama motoru sonuçlarında daha yüksek sıralama şansına sahip olacaktır. İnternetteki bağlantılar, arama motorları tarafından kalite sinyalleri olarak kullanılabilir. Bir sayfaya bağlantı veriyorsanız, muhtemelen ilgili bir bilgi kaynağı olarak ona güvenirsiniz ve arama motorları bunu dikkate alır. Nofollow aslen spam ile mücadele etmek için geliştirildi.

Backlink Rehberi: Backlink Nedir?

Nofollow Bağlantısının Teknik Bağlamı

  • Rel özniteliği, bağlantının bağlantılı kaynak olarak göründüğü geçerli kaynak arasındaki ilişkiyi göstermek için kullanılır.
  • Nofollow, rel özelliğinin bir değeridir. Arama motorlarından bir bağlantıyı izlememelerini ve bağlantıyı bağlantılı sayfa için bir kalite oyu olarak kullanmamalarını ister.

Backlink Çalışması: SEO İle Backlink Çalışması Yapıyoruz

Nofollow Bağlantıları Trafiği Artırır

Nofollow bağlantıları backlink profilinize dahil olmasa da trafik yine de önemlidir. Nofollow bağlantıları, sayfanıza kaliteli trafik çeker çünkü kullanıcılar diğer herhangi bir bağlantı gibi onları tıklayabilir ve onlarla etkileşime girebilir. Bu trafik, işletmenizi ve içeriğinizi kontrol edecektir. Sayfanızda daha fazla trafik olması, daha iyi sıralamalara, daha fazla potansiyel müşteriye ve daha fazla dönüşüme yol açabilir. Bağlantının kendisi sitenizi doğrudan etkilemese de bağlantının sonuçları bunu etkiler. Nofollow bağlantılarından gelen tüm trafik siteniz için geçerlidir. Web sitenizde daha fazla zaman geçiren daha fazla olası müşteri çekiyorsunuz. Bu, bekleme süresinde bir artışa yol açar ve bu da Google’a sayfanızın alaka düzeyi hakkında arama sonuçlarındaki sıralamalarınızı artırabilecek olumlu bir sinyal gönderir.

SEO Backlink: SEO Çalışmalarında Backlink Nasıl Olmalıdır?

Nofollow Bağlantıları Marka Bilinirliği Oluşturur

Nofollow bağlantıları, marka bilinirliği oluşturmanıza yardımcı olur. Daha önce belirtildiği gibi, nofollow bağlantıları yine de sitenize trafik çeker. Bu trafik web sitenize ulaştığında, işletmeniz veya ürünler veya hizmetler hakkında bilgi edinirler. Bu bağlantılar, olası satışların şirketinizi keşfetmesine ve tanımasına yardımcı olabilir. Marka bilinirliği, işletmenizi İnternet’te kurmanın önemli bir bileşenidir. Birisi markanıza aşina ise, markanızı tanıdığı için dönüştürmeye hazır olduğunda işletmenizi seçme olasılığı daha yüksektir. Marka bilinirliği, şirketinizi İnternet’te büyütmek için çok önemlidir ve nofollow bağlantıları farkındalık oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Nofollow Bağlantıları Profilinizi Normalleştirir

Profilinizde yalnızca dofollow bağlantıları olması gerektiğini düşünebilirsiniz, ancak nofollow bağlantıları olması iyi olur! Nofollow bağlantıları profilinizin normal görünmesini sağlar. Bu bağlantılar doğal bir profilin parçasıdır, bu nedenle bu tür bağlantılara sahip olmak iyidir. Nofollow bağlantınız yoksa, Google’dan şüphelenilir. YouTube, Amazon ve Facebook gibi popüler sitelerin nofollow bağlantıları vardır. Web sitenizin yetkisi ne olursa olsun, bağlantı profilinizi normalleştirmek için nofollow bağlantılarına sahip olmak her zaman iyidir