TELEFON 7/24

0 532 696 21 20

Google Webmaster Araçlarını Nasıl Kullanabilirsiniz

  • Anasayfa
  • Blog
  • Google Webmaster Araçlarını Nasıl Kullanabilirsiniz
Google Webmaster Araçlarını Nasıl Kullanabilirsiniz
12 Eyl

Google Webmaster Araçlarını Nasıl Kullanabilirsiniz

Web Sitenizi Geliştirmek İçin Google Webmaster Araçlarını Nasıl Kullanabilirsiniz?
 

Daha fazla trafik ve daha iyi bir gelir kaynağı elde etmek için web sitesinin optimize edilip geliştirilmesi derinlemesine analiz, araştırma ve tutarlı yaklaşım gerektiren bir süreçtir. Bu amaca yönelik en popüler web tabanlı yazılım çözümü, web sitesi operatörlerinin site performansını ve gelişimini bütün yönleriyle ayrıntılı şekilde anlamasına yardımcı olmak için tasarlanmış kapsamlı bir kaynak paketi olan Google Webmaster Araçlarıdır.

 

Pazarlamacıların ve site sahiplerinin büyük çoğunluğu bir şekilde bu kaynağı kullandığından, rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve çok yönlü SEO becerileri geliştirmek için bu araçların nasıl çalıştığını öğrenmek oldukça önemli bir adımdır. Size hazırladığımız bu kılavuz sayesinde Google Webmaster Araçlarını kullanarak acemiliğinizden kurtulup ileri düzey SEO konularına yönelebilirsiniz.

 

1. Meta Verileri Geliştirmek İçin Arama Görünümü Modülünü Kullanın

 

Arama Görünümü modülü, sitenizin arama listeleri içindeki görünümünü etkileyen başlık, kod parçacığı, site bağlantıları, URL, site içi arama kutusu, olay ve ürün yönünden zengin kod parçacıkları gibi temel öğelere genel bir bakış sunmaktadır. Bu bileşenler arama listelerinizin genel görümünü oluşturmaktadır.  Arama Görünümü aracında her birinin üstüne tıklayarak , sayfa sıralamasını yükseltmek için bunları nasıl optimize edebileceğinizi daha iyi öğrenebilirsiniz.

 

2. Arama Listelerini Geliştirmek İçin Veri İşaretleyiciyi Kullanın

 

Daha fazla vurgu elde etmek amacıyla arama listelerinize kalın harfleri ekleme işlemini kolaylaştırmak için Veri İşaretleyici özelliğini kullanabilirsiniz. Listelerinizde hangi kelimelerin vurgulandığıyla ilgili tam kontrol sahibi olmak için, her sayfaya ayrı ayrı etiketler eklemeniz gerekecektir. Veri İşaretleyici, etiketleri ancak siz birkaç sayfayı vurguladıktan sonra sitenizdeki tüm benzer sayfalara uygulayabilmektedir. Doğru kelimelerin vurgulanması, arama yapan kişilerin listenize tıklamasını sağlayacaktır. Bu en değerli anahtar kelimelerinizin arama sonuçlarında öne çıkmasını sağlayarak size zaman kazandıracak ve arama trafiğini geliştirecek çok güzel bir araçtır.

 

3. HTML Geliştirme Aracı Kılavuzunu İzleyin

 

HTML Geliştirme aracı, HTML’nizdeki gözden kaçabilecek hataları tespit etmenize ve onları düzeltmenize yardım edebilmektedir. Bu modül sitenizi analiz ederek aşağıdakilerle ilgili hatalar içeren sayfaları bulmaktadır:  

 

  • Meta açıklamaları – yinelenen meta açıklamalarını, aşırı uzun meta açıklamalarını ve aşırı kısa meta açıklamalarını tespit eder

 

  • Başlık etiketleri – eksik, yinelenen, uzun, kısa, bilgilendirici olmayan başlık etiketlerini tespit eder
  • Dizinlenemeyen içerik – Google Dizinde dizinlenmeyen içeriği tespit eder

Yukarıdaki sorunları sitenizin HTML’si içinde ele almak küçük bir iyileştirme gibi görünebilir, ancak bu değişiklikleri sitenizin tamamına uyguladığınızda trafik ve sıralamalarda ölçülebilir bir etki elde edilebilmektedir.   

 

4. Trafiği Artırmak İçin Arama Sorguları Modülünü Kullanın

 

Arama Sorguları aracı, size listelerinizi arama sonuçlarında görüntüleyen sorgularla ilgili bilgileri göstermektedir. Burada her bir sayfanın kaç defa görüntülendiğini, tıklama oranını (TO) – görüntülemelerden kaç tanesinin tıklamaya dönüştüğünü ve ortalama sıralama konumunuzu görebilirsiniz. Bütün bu veriler, içerik stratejinizde ve site tasarımınızda yararlı değişiklikler yapmanıza yardımcı olması amacıyla ziyaretçi davranışının anlaşılmasını sağlamak için sıralanıp listelenebilmektedir. Örneğin, en çok görüntülenen sayfaları görmek için görüntülemelere göre sıralama yapabilir ve ardından hangi listelerin tıklama oluştururken daha etkili olduğunu görmek için bu görüntülemelerin tıklama oranını analiz edebilirsiniz.

 

5. İçerik Anahtar Kelimelerini Değerlendirmek İçin Google Dizin Modülünü Kullanın

 

Google Dizin modülü, size sitenizin Dizin durumunu göstermektedir. Bu aslında Google’ın Dizinine eklenmiş bütün sayfalara ek olarak engellenmiş ya da dizinden çıkarılmış olan sayfaların da yer aldığı genel bir özettir. Sitenizin giderek daha sık aralıklarla dizinlendiğini gösterdiği için buradaki grafikte sabit bir artış sağlamanız gerekmektedir. Çizgi grafiğinde ani düşüşler olup olmadığını kontrol edin, çünkü bu sunucunuzun belirlenen dizinleme sırasında çökmüş ya da fazla yüklenmiş olabileceğini göstermektedir. Ayrıca aşırı derecede yüksek sayıda dizinlenmiş sayfanız varsa, yinelenen içerik, otomatik oluşturulan sayfalar, kanonikleştirme veya site güvenliği ile ilgili sorunlarınız olabileceğine dikkat edin.

 

6. Gezinme Hatalarını Tespit Edin ve Bozuk Bağlantıları Düzeltin

 

Gezinme modülü, 404 hataları, sayfa bulunamadı hataları ve sunucu hataları gibi çeşitli barındırma ve bot kaynaklı hataları ele almanıza yardımcı olmaktadır. Hatanın oluştuğu sayfaya, tam yanıt koduna ve hatanın oluştuğu tarihe bir bağlantı sağlamaktadır.  Bu özelliği, yazım hataları ya da JavaScript ve yapılandırma hataları nedeniyle diğer web yöneticileri tarafından uygunsuz şekilde ilişkilendirilen sayfaları belirlemenize yardımcı olabilmektedir. Ayrıca geçtiğimiz 90 gün içinde sitenizdeki tüm Googlebot etkinliklerini görüntülemek için Gezinme modülünün gezinme istatistikleri bölümünü de kontrol edebilirsiniz.

 

 

 

 

7. Gösterge Tablosunu Öğrenmek İçin Vakit Harcayın

 

Yukarıdaki modüllerin tümüne Google Webmaster Araçları Gösterge Tablosu üzerinden erişilebilmektedir. Bu ana menüyü incelemek için biraz vakit harcamanız çok daha yetkin bir kullanıcı haline gelmenize yardımcı olacaktır. Hesabınıza her girişinizde karşınıza ilk olarak bu ekran çıkmaktadır. Gösterge Tablosunda sitenizin mevcut durumunu görüntüleyebilir ve ayrıca, Google’dan, sitenizin sıralamasını yükseltmek için kullanabileceğiniz önerilerin yer aldığı iletiler alabilirsiniz. ‘Yeni ve Önemli’ bölümü, yaptığınız en son değişiklikleri takip etmenize yardımcı olarak önemli haberler ya da güncellemeler hakkında bildirimler almanızı sağlamaktadır.

 

Doğrudan Barındırma (Solid Hosting) İle Birleştirilmiş Google Webmaster Araçları Başarının Formülüdür

 

Her iyi web tasarım temelinde, yüksek hacimli trafiği sorunsuz bir şekilde barındırabilen güçlü bir barındırma planı yatmaktadır. Bu nedenle, titiz bir karşılaştırma yapmak ve aksama süresi, hata ve zayıf performans oluşmasına engel olmak için yalnızca en güvenilir barındırma hizmetini kullanmak önemlidir.

 

Sitenizin güçlü yönlerini ve eksikliklerini analiz etme ve uygun şekilde yanıt verme yeteneği her site sahibinin veya pazarlamacının sahip olması gereken bir beceridir. Google Webmaster Araçlarının kullanılmasıyla yönetilen hemen her site, site trafiği, dönüşüm oranları, TO, sayfa ziyareti süreleri ve diğer çeşitli kritik metrikler açısından ölçülebilir bir gelişim düzeyi elde edebilmektedir. Sektördeki rekabet ortamında ayakta kalabilmek için, en iyi SEO bloglarını ve sosyal medya akışlarını kullanarak bilgilerinizi güncel tutmayı ve araştırma yapmayı sürdürmeniz gerekmektedir.

SEO