✅Hükümdar Bilişim Web Tasarım Hizmetleri ve Web Sitesi Tasarımı
TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

E-ticarette Başarının Anahtarı

E-ticarette Başarının Anahtarı

E ticarette başarının anahtarı temel olarak; çalışma ve zaman kavramıyla ortaya çıkarken teknik olarak ise; tema, analiz ve doğru ücretlendirme gibi prensiplerden geçmektedir.  Bir e-ticaret sitesinde ya da eticaret pazarlarında başarılı olmak, ciroyu arttırmak ve daha fazla müşteriye ulaşmak her tedarikçinin, işletmenin hayallerinden bir tanesidir.

E-ticaret hakkında: Sorularla E-ticaret

E-ticaret başarı hikayeleri başarının anahtarının bulunması ve bu sürecin istikrarlı olarak devam ettirmesi ile olunmaktadır. E ticarette başarı semineri oluşturmak, başarının anahtarını keşfetmek istiyorsak temel olarak şunlara ihtiyacımız var;

  1. Zaman

  2. Emek

  3. Vizyon

  4. Ekip

Teknik olarak e-ticarette başarıya götüren yollar ise şöyledir;

eticarette başarının anahtarları

  1. Tema

Eticaret sitesi olarak Türkiye’de ETBİS’e kayıtlı yaklaşık 22 bin firma bulunmaktadır. 22 bin e-ticaret sitesi de farklı tema kullanmakta, kendisine has özel tema seçimi sayesinde müşterilerine hitap etmektedir. Ticarette başarının anahtarlarını arıyorsanız mutlaka tema seçiminiz özel, hiçbir e-ticaret sitesi sahibinde olmayan ve karizmatik olmak zorundadır. Örneğin; et firması beyaz renkli bir tema seçse uyumlu olmaz ama kırmızı ile bütünleşene bir tasarımlı tema seçerse müşterisinin gözüne daha iyi hitap eder.

E-ticaret: En İyi E-ticaret Yazılımları

  1. Pazarlama

Bir e-ticaret sitesinde pazarlama yoksa o site henüz açılmamış demektir. Eticaret pazarlarında ise pazarlama rakiplere nazaran daha zordur. Bir pazarlama mutlak başarının en büyük anahtarıdır. Pazarlama doğru yapılırsa ürünün teknik detayları orta ya da iyi olması ürünün mutlaka daha çok sattırmasına, müşterinin özel hissedip bu ürüne rağbet göstermesine olanak sağlayacaktır. Pazarlamayı etkileyen unsurlar ise;

  1. Fiyat

  2. Ürün kalitesi

  3. Müşteriye ulaşma

  4. Müşteriye güven sağlama

  5. Ürün çeşidi

  6. Özel hissettirme

Pazarlama: Pazarlama Araştırması Nasıl Yapılır?

  1. Analiz

Eşsiz bir tema ile pazarlama sürecinden sonra analiz (cralw) süreci gelmektedir. Yavaş ilerlenen bu süreçte en sağlıklı sonuçlar elde edilmektedir. Bunun için Screaming Frog analiz yazılımı kullanılarak, sitedeki hatalar tespit edilebilir. Ahrefs, Moz, Majestic gibi araçlarla kırık linkler, geride kalmış sayfaların iyileştirilmesi ile sayfalara olan rağbet artarken satışlar da otomatik olarak artar. Siz de ziyaretçileri müşteriye dönüştürebilirsiniz.

  1. Doğru Ücret

Yaklaşık 22 bin eticaret sitesi olduğunu düşünürsek; rakiplerimizin de oldukça yüksek ve ürün çeşidinin de fazla olduğunu anlayabiliriz. Ürünün ücretini doğru pazarlama sürecinden sonra belirlemeliyiz. Ürün iyi pazarlanırsa 10 katına da satılabilir 10 kat aşağısına da. Burada, rakip analizi yapmalı, rakipleri kontrol etmeli, müşteriyi ziyaretçiden çıkartıp alıcı konuma getirmek için uygun ücret ile birlikte kampanya düzenlenmelidir.

pazarlama doğru ücret arasındaki ilişki

Web Site Fiyatlandırma: Web Site Açma Ücreti

  1. Tutku

Tüm eticaret sitelerinin, pazarlarının amacı işinin severek yapmalarıdır. Tutku ile birleşen bu başarı işletmenin hayallerini gerçekleştirir. E-ticarette başarının anahtarı tek kelimeyle tutkudur. Eğer tutkunuz yoksa çalışma hevesiniz olmaz, ürünleri iyi pazarlayamaz, analizleri yerine getiremezsiniz. Güçlü bir motivasyon kaynağı olan tutku sayesinde satışları arttıracak yeni fikirler elde ederken müşteri ile olan sağlıklı iletişiminiz de gelişecektir.

27 Mayıs 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020