TELEFON 7/24

0 532 696 21 20

E-Ticaret Siteleri İçin Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır

  • Anasayfa
  • Blog
  • E-Ticaret Siteleri İçin Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır
E-Ticaret Siteleri İçin Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır
15 Ara

E-Ticaret Siteleri İçin Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır

E-Ticaret Siteleri İçin Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır?

Artık pek çok kişi alışverişlerini gerek zamandan gerekse de paradan kazanmak için internet üzerinden yapmaktadır. Yapılan bu alışverişlerde de müşteriler genellikle sadece bir internet sitesine değil, birkaç internet sitesine bakmakta, aradıkları ürünle ilgili bu sitelerde karşılaştırma yapmaktadır. Bu araştırma ve karşılaştırmalardan sonra kendilerine her anlamda daha uygun olacak e-ticaret sitesi üzerinden alışverişlerini yapmaktadır.

Internet sitesinde sunulan birtakım avantajlar, bazı promosyonlar, yapılan müşteri değerlendirmeleri ve yorumları, müşterilerin alışveriş yapacakları e-ticaret sitesini seçmelerinde büyük rol oynamaktadır. O nedenle çeşitli e-ticaret siteleri farklı kampanyalarla müşterileri çekmeye çalışmaktadır.

Müşteri Sadakati Neden Önem Taşır?

E-ticaret üzerinde yapılan faaliyetlerin geliştirilmesi ve büyümesinin temel yolu geniş bir müşteri kitlesine sahip olmaktadır. O nedenle e-ticaret sitesini düzenlerken amaç, 1 kez alışveriş yapacak müşteriden ziyade alışverişlerinde öncelikle sizi tercih edecek sadık bir müşteri kitlesi yaratmak olmalıdır. Özellikle e-ticaretin hızla arttığı ve yayıldığı son günlerde, seçenek sayısının çoğalmasıyla tercih edilme oranlar düşmektedir. Sadık bir müşteri kitlesine sahip olmakla böyle bir risk görece azaltılmış olur. Bu yüzden, e-ticaret sitesinden bir kez alışveriş yapmış olan müşterilerin bir daha aynı siteden alışveriş yapması ve bir süre sonra sadık bir müşteri haline gelmesi sağlanmalıdır. Müşteri sadakatinin sağlanması konusunda dikkat edilmesi ve yapılması gereken birkaç konu vardır.

  1. Güvenilir Olmak

Sadakatin temel unsuru güvendir. E-ticaret sitesinde güvenlikle ilgili tüm tedbirlerin alınması gereklidir. Güven en başta, internet sitesinde açık adres, telefon ve e-posta bilgilerin verilmesiyle başlar. Müşteri gerek duyduğunda ulaşabileceğini, satıcıyla iletişime geçebileceğini bilmelidir. Diğer bir güvenlik unsuru da ödemeler ve gönderimlerle ilgilidir. Müşterilerin kredi kartı ile yapacağı ödemelerinin güvenliğinin sağlanması ve gerekli koruma programlarının kullanılması şarttır. Kargo gönderimlerinin söz verilen zamanda ve düzgün olarak yapılması gereklidir. Tüm bunlar müşteri üzerinde olumlu bir etki bırakarak, sadakatini artıracaktır.

  1. Kullanımı Kolay Site Hazırlamak

Müşterin internetten alışverişi tercih etmelerinin bir nedeni de zamandan sağlayacakları tasarruftur. O nedenle bu tasarrufu anlamlı kılacak şekilde siteyi hazırlamalı, aranan ürünlerin rahat bulunabilmesi ve siparişin kolaylıkla verilebilmesini temin edecek düzenlemeler yapılmalıdır. Aradığı ürünü rahatlıkla bulan müşterilerin bu siteden alışveriş alışkanlığı oluşacaktır.

  1. Müşterilere Çeşitli Promosyonlar Sunmak

Sadakati artırmanın bir diğer yolu ise e-ticaret sitesinde alışveriş yapan müşteriler için farklı promosyonlar hazırlamaktır. Bu promosyonlar, bir sonraki alışverişte kullanılabilecek olan “indirim kuponları”, kargo ücretinde indirimler, bir takım küçük hediyeler olabilir. Bu şekilde müşteri üzerinde bırakılacak olumlu etki sitenin tekrar tercih edilme olasılığını yükselecektir.