E-ticaret SEO teknikleri bir siteye göre daha yorucu daha karmaşık ve yorucu işlemlerdir. Google üzerinde ön sıralara yerleşmek, milyonlarca siteden daha iyi olunduğu anlamına gelmektedir. Zaten bu işlemlerin tamamına da SEO deniyor. E-ticaret sitelerinde de genel olarak aynı şeyler geçerlidir elbette. Bundan dolayı da e-ticaret SEO teknikleri hakkındaki bilgilere hakim olunması gerekiyor.

 

SEO konusunu anlamak adına önce Google platformunun tanınması lazımdır. Diğer arama motorlarındaki algoritmalar Google’ın gerisinde kaldığından dolayı Google platformuna yönelik SEO teknikleri, diğer arama motorları üzerinde de geçerli oluyor. Google’ın müşterisi genel olarak arama yapan kişilerdir, sitesi olanlar değil. Yani kısacası bir e-sitesi üzerinde ürün arayan kişiler… Bundan dolayı da siz potansiyel olan müşterilerinize ne kadar çok kolaylık sağlarsanız Google tarafından da size o kadar kolaylık sağlanır.

 

Google’a diğer arama sonuçlarına kıyasla e-ticaret sitenizin farklı olduğunu, daha iyi olduğu ve bundan dolayı da öne çıkmanız gerektiğini göstermelisiniz. Öte yandan ise Google, sitenizin güvenli olup olmadığını ise anlayabilir.

Bu yazıyı da okumak isteyebilirsiniz: E-Ticaret Sitesi Oluşturmak İçin 9 İpucu

E-Ticaret Siteleri İçin Etkili SEO Teknikleri ve Google

E-Ticaret Siteleri İçin Etkili SEO Teknikleri ve Google
E-Ticaret Siteleri İçin Etkili SEO Teknikleri ve Google

Bir e-ticaret sitesinin güvenliği, ürünlerin kalitesi, izinlerinin alınmış olması, anlaşılabilir olması yani kullanıcı dostu olması ve ticaret yapılabilir olması gerekmektedir. Bunlarla beraber görsel yeterliliği ve yüzlerce farklı özellikleri bir araya gelerek Google algoritmalarındaki kendine ait yerlere yerleşirler. Bu algoritmaların tam olarak bilinmesi imkansızdır. Öyle ki Google çalışanları dahi bu algoritmaları tam olarak bilmiyor. Ayrıca Google her yıl yüzlerce farkı yeni algoritmalara ile karşımıza çıkıyor. Bizim amacımız, bilindik olan algoritmalarda en yüksek skorlara ulaşmaktır. Böylece Google’ın dikkatini üzerimize çekebiliriz.

 

E-ticaret SEO teknikleri kesinlikle site sahiplerinin ne kadar çok çalıştıklarına bağlı değildir. Fakat önceliği kullanıcı dostu olmak adına uğraşmak sizi epey bir ön sıralara yerleştirecektir. Diğer teknikler üzerinde de durulması gerekmektedir. Öncelikle emsalsiz, kaliteli ve özgün bir içeriğe sahip olmalısınız. Bu, sattığınız ürünlerin sadece sizde bulunmasına anlamına gelmemektedir. Ürün açıklamalarınızın herhangi bir yerden kopyalanmış olması, bir sayfayı kullanıcılar adına emek vererek inşa ettiğiniz anlamına gelir.

Bu yazıyı da okumak isteyebilirsiniz: İyi Bir E-Ticaret Site Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

E-Ticaret Siteleri İçin Etkili SEO Teknik Örneği

Örneğin kitap satıyorsanız ve kitap satışı yapan pek çok e-ticaret sitesinde olduğu gibi arka kapak yazılarını ürün içeriği olarak kullanabilirsiniz. Bunu yapan milyonlarca site içerisinde kendinize bir yer edinebilirsiniz.

 

Bu davranış sizi diğer firmalardan ayırmaz. Bundan dolayı siz özel birer satış yaptığınızı Google yetkililerine ispat edemezsiniz. Dolayısıyla ilk 10 sıralamasına girilmesi bu şekilde mümkün olmayacaktır. Yani başarısız bir SEO nasıl yapılır konusuyla milyonlar içerisinde bir sayı olup kaybolmaya mahkum olursunuz. Sonuç olarak ise e-ticaret SEO teknikleri hakkında uzmanlaşmak için dikkat edilmesi gereken bazı püf noktalar vardır. Yukarıda saymış olduklarımızın yanı sıra bazır teknik ayrıntılara da dikkat verirseniz e-ticaret siteniz adına başarılı bir çalışma yürütmüş olursunuz. 

 

E-Ticaret Siteleri İçin Etkili SEO Teknikleri Nelerdir?

E-ticaret siteleri için etkili olan birçok SEO tekniği bulunmaktadır. Bu teknikler ise aşağıdaki gibidir:

  • Her ürün adına kopyalanmamış, manuel girilmiş ve ürüne özel bir açıklama içeriğiniz olmalı.
  • Müşterilerinizin ürünlerin altına yorum yazabilmeleri için onları teşvik edin.
  • Sitenizi olabildiğince rahat anlaşılır ve sade bir şekilde tasarlayın. Müşterilerin ürünler ve kategoriler arasında kaybolmasına izin vermeyin.
  • Kategorilerinizde ve ürünlerinizde iç linkleme yapın.
  • Siteniz kesinlikle mobil uyumlu olsun. Ayrıca mümkünse eğer uygulamanızı da mobil mağazalar üzerinde hazır edin.
  • Stokta kalmayan ya da artık üretilmeyen ürünleriniz adına bir sayfa oluşturun.
  • Siteniz HTTPS ile kriptolanmış bir halde olsun. Eğer site böyle değilse hemen bu güvenliği sağlayın.
  • Her bir URL adına ayrı birer meta girişi yapın. Her sayfanın kendisine özgü bir açıklaması ve başlığı olsun.
  • Site içerisindeki arama fonksiyonlarını da siteniz içerisindeki optimizasyona uydurun.
  • Bütün URL’lerinizi sayfa başlığına uygun olacak şekilde optimize edin.