Oyun geliştiricileri, TV reklam stüdyoları ve mimarlar arasında en sevilen 3DsMax, AutoCAD gibi programlardan sorumlu aynı şirket olan Autodesk’e aittir. 3DsMax genellikle karakter modelleme ve animasyonun yanı sıra binaların ve diğer nesnelerin fotogerçekçi görüntülerini oluşturmak için kullanılır. Modelleme söz konusu olduğunda, 3DsMax hız ve basitlikte eşsizdir. Yazılım, ön görselleştirme, düzen, kameralar, modelleme, tekstüre etme, arma, animasyon, VFX, aydınlatma ve oluşturma dâhil olmak üzere animasyon hattının çeşitli aşamalarını işleyebilir. Dünyanın en yaygın kullanılan 3D paketlerinden biri olan 3DsMax, birçok profesyonel stüdyonun ayrılmaz bir parçasıdır ve oyun ve filmler için üretim kanallarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.
3DsMax Ne Yapar?
3D Max, video oyun endüstrisinde 3D karakter modelleri, oyun varlıkları ve animasyonlar oluşturmak için kullanılır. Etkili bir iş akışı ve güçlü modelleme araçlarıyla 3DsMax, oyun sanatçılarına önemli ölçüde zaman kazandırabilir. TV reklamları ve film özel efektleri için de popüler olan 3DsMax, canlı aksiyon çalışmalarının yanı sıra grafik oluşturmak için sıklıkla kullanılır. Modelleme ve donanımdan aydınlatma ve oluşturmaya kadar bu program, profesyonel kalitede animasyonlar oluşturmayı daha kolay ve basit hale getirir. Birçok endüstri, mekanik veya hatta doğada organik olan grafikler oluşturmak için 3DsMax kullanır. 3DsMax ı Kimler Kullanıyor?
3DsMax, mimari tasarımcılara ve oyun varlığı sanatçılarına hitap ediyor. Arma ve animasyon konusunda, 3DsMax profesyonel çalışma için gereken her şeye sahiptir. Bu nedenle, genellikle büyük bütçeli filmler, indirmeli filmler veya hatta bazı 3D hareketlere ihtiyaç duyan daha küçük ticari noktalar üzerinde çalışan profesyonel animatörler tarafından kullanılır. İskeletler, kemik kısıtlamaları ve kinematik kullanarak, sanatçılar karakterleri neredeyse herkesin pratikle alabileceği gerçekten basit bir süreç kullanarak canlandırabilirler. 3DsMax’te animasyon, ana kare kemik özellikleri etrafında dönerek karmaşık ve organik hareket oluşturmayı kolaylaştırır. 3DsMax Çalışmayı Nasıl Bu kadar Kolay Hale Getirir?
İnanılmaz bir araç ve komut setine sahiptir ve onu kullanıcı dostu bir yazılım haline getiren benzersiz özellikleri destekler. Model geliştirme için temel olarak kullanılan çaydanlıklar, koniler, küpler, piramitler gibi çeşitli benzersiz yerleşik İlkel şekillere sahiptir.
Bununla çalışmak, araçların ve komutların çoğu kullanıcının hemen önünde olduğunda ve bunları karıştırmazsa daha kolay ve eğlenceli hale gelir. Bu program aynı zamanda mekanik parçaların simülasyonunda, matematiksel formüller kullanarak düzgün modellemeye olanak tanıyan NURBS özelliğini desteklediğinden kullanılır.
3DsMax’in avantajları
- Modelleme için kolayca mevcut olan çok sayıda aracı destekler.
- Modelleme ve karmaşık animasyonda kullanıcı dostudur
- Animasyon için güçlü ve çoklu araçları destekler
- Kullanıcının sahnelerinde malzeme ve harita oluşturmasına ve düzenlemesine olanak tanıyan Malzeme Düzenleyici’yi destekler.