TELEFON 7/24

0 532 696 21 20

E-ticaret Sistemi Nasıl Yönetilir?

E-ticaret Sistemi Nasıl Yönetilir?
10 Ağu

E-ticaret Sistemi Nasıl Yönetilir?

Teknolojinin günden güne değişmesi ve gelişmesiyle birlikte; para kazanma yöntemleri de giderek artıyor. Son yıllarda; en etkili para kazandırma yöntemlerinden birisi de e-ticaret işi yapmak. Peki, nedir e-ticaret nedir?

e-ticaret; elektronik ticaret yaparak para kazanmaya yarayan bir sistemdir. Üretilen bir ürün satmak, yemek yapıp satmak, hazır alıp satmak, bir firma ile anlaşıp firmanın ürünlerini satmak... Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Fakat e-ticaret işini tam ve doğru bir biçimde yapabilmek için, iyi bir araştırma yapmak, biraz eğitim almak ve ne iş yapacağını iyi belirlemek gerekir. E-ticaret sistemi; B2B sistemi ve B2C sistemi olarak iki farklı sisteme ayrılır. E-ticaret işine başlamadan önce dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan birisi de; hangi ürünün satılacağının ve hangi sistemin daha uygun olacağının belirlenmesidir. e-ticaret sistemi nasıl yönetilir?

B2B (Business to Business)

Bu sistem; şirketlerin kendi arasında yapmış olduğu bir e-ticaret sistemidir. Sistemin amacı, satıcı ile tedarikçi firma arasında ki alışverişin internet üzerinden çok daha kolay ve hızlı şekilde yapılmasını sağlamaktır. Tedarikçi firmaların fatura ödeme işlemleri, sipariş vermeleri bu sistem üzerinden yapılır.

B2C (Business to Consumer)

Bu sistem; üretici ve tüketici arasında yapılan e-ticaret sistemidir. Bu sistemin en büyük özelliklerinden ve avantajlarından birisi de fiyatların net olmasıdır. Böylece tüketici alacağı ürünün fiyatını bilerek alışveriş yapar.

E-ticaret Sistemi yönetiminde işe yarayacak yöntemler şunlardır:

1) Analiz ve takip

E-ticaret işine başlamadan önce; sektörde ihtiyaç duyulan ürünlerin ve rakip firmaların analizlerinin tam ve iyi bir şekilde yapılması gerekir. Çünkü e-ticaret normal bir satış mağazasında yapılan satıştan çok farklıdır.

2) Ürün Girişleri Ve Takibinin Yapılması

Açılan e-ticaret sitesine girecek ürünler için, kaliteli fotoğraflara ve içeriklere ihtiyaç duyulur. Bu nedenle ürün girişleri ve takibinin yapılması önemlidir.

3) Kategori ve Açıklama

Kurulmuş olan e-ticaret sitesinde; eğer birden fazla ürün satışı yapılıyorsa ürünlerin kategorilere ayrılması ve ürünlerle ilgili açıklamaların da yapılması gerekir.

4) Reklam Çalışmalarının Yapılması

Hem sitenin hem de ürünlerin reklamı ve tanıtımının yapılabilmesi için Google Adwords gibi bir uygulama edinip, Twitter, Facebook ve Instagram gibi sosyal medyada sitenin ve ürünlerin reklamı yapılabilir.

5) Optimizasyon Çalışmaları

E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarıyla güçlendirilmesi ve desteklenmesi gerekir. Arama kriterlerine uygun bir optimizasyon çalışması ile, hedef kelimelerde üst sıralara yükselmek daha kolay ve hızlı bir şekilde olacaktır.

6) Toplu Mail Gönderme

Yeni çıkan e-ticaret siteleri yasasına göre; tüketicinin izni olmadığı sürece, o kişilere mail atmak mümkün olmuyor. Fakat bazı sadık müşterilere mail atılabilir. Maillerde kullanılacak içerikler ve görseller, satış şansını da arttıracaktır.

e-ticaret