Web siteleri, hem sizin hem de firmanızın halkla buluştuğu, daha çok kesimden insanla iletişim ve etkileşimde bulunmanızı sağlayan bir platformdur. Yaptığınız işte sadece içinde bulunduğunuz alanda değil, tüm Türkiye’de bilinirliğinizi ve müşteri potansiyelinizi arttırmanız için en iyi araçtır. Peki, bu işi yapmaya karar verdiğiniz takdirde, web tasarım şirketlerinden teklif alırken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir?
Web Sitesine Neden İhtiyaç Duyulur?
Teknolojinin hayatın bu kadar içinde olduğu bir dönemde, bir firma, ürün ya da şahsın yapacağı reklam çalışmalarının en iyisi, hiç şüphesiz ki kendine ait bir web sitesidir. Özellikle akıllı telefonların bu kadar yaygınlaşmasından sonra, herhangi bir alanda hizmet almak isteyen bir kişinin yaptığı ilk iş, internette bu alanda çalışan kişi veya kurumları araştırmak olacaktır. Hal böyle olunca, müşterilerin güvenini kazanmak ya da etkileşime geçilecek şahıslara iyi hizmet verebilmek için bir web sitesi sahibi olmak büyük önem taşıyor.
Web Sitesi Sahibi Olmak İçin Ne Yapılmalı?
Yapmanız gereken ilk iş, bu konuda çalışan tasarımcılar hakkında bilgi toplamaktır. Daha sonra eleme yöntemiyle, içlerinden çalışmak isteyebileceğiniz tasarımcıları seçmeniz gerekir. Web sitesi sahibi olmak isteyenlerin aklına gelebilecek bazı sorular vardır. Herhangi bir site bu işi layığıyla yapabilir mi? Vermek istediğiniz mesajı, satmak istediğiniz ürünü ya da fikri karşıdakine ulaştırabilir mi? Elbette böyle bir şey mümkün değildir. Günümüzde kötü hazırlanmış, yanlış yönlendirmeler ve gereksiz bağlantılarla ziyaretçileri sıkan siteler faydadan çok zarar getiriyor. Bu yüzden bu işi, bu konuda uzman olan firma ya da şahıslarla yapmak en doğrusu olacaktır. Peki, web sitesi yaptırmaya karar verdiğiniz takdirde dikkat etmeniz gerekenler nelerdir?
Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Her şeyin başı güvendir. Çalışacağınız tasarımcının güvenilir olup olmadığını anlamanın yolu ise, daha önce tasarlamış olduğu siteleri ve referanslarını kontrol etmektir.
- İlgi ise ikinci önemli konudur. İletişime geçtiğiniz tasarımcılar sizinle ne kadar ilgileniyor, nasıl bir üslupla konuşuyor, mesajlarınıza ne kadar sürede ve nasıl geri dönüş yapıyor? Bu gibi konular hem başlangıçta hem de işin ilerleyen aşamasında çok önemlidir. Web sitesi gibi, yirmi dört saat canlı ve aktif olan bir şeyin sürekli desteğe ihtiyaç duyabileceğini unutmayın. Daha işin başında sizi ciddiye almayan bir tasarımcı, sitenizle ilgili acil bir sıkıntı çektiğinizde de yardımcı olmayacaktır.
- Tasarımcı hakkında bilgi topladığınız gibi, onlarında sizin hakkınızda bilgi toplamasına izin verin. Aceleci ve tez canlı bir tutum, hem karşı tarafta iyi bir izlenim bırakmayacak hem de sitenin hazırlanma aşamasında sıkıntılara sebep olacaktır.
- Bunun ticari anlaşma olduğunu unutmamalısınız. Ödediğiniz ücret karşılığında bir hizmet alacaksınız. Teklif verilirken, pazarlık yapılırken ne kendinizi ne de tasarımcıyı zor durumda bırakmamaya dikkat etmelisiniz.
- Web sitelerinin yaşayan organizmalar olduğunu söylemiştik. Bu organizmaların yaşamaya devam edebilmesi için, güncellemelere ihtiyaçları vardır. Bu konuda tasarımcının dikkatli ve özenli olduğundan, diğer müşterileriyle bu konularda sıkıntı yaşamadığından emin olmanız gerekir. Bunu da en iyi, daha önce çalışmış oldukları müşterilerle görüşerek yapabilirsiniz.
- SEO, arama motoru optimizasyonu demektir. Yani kısaca açıklamak gerekirse, arama motorlarında belli bir kelime girildiğinde, üst sıralarda görüntülenen sitelerin SEO’u iyidir ve insanları çekmesi de kolaydır. Teklif alacağınız firmanın bu konuda ne kadar bilgili olduğunu, teknik konulara hakim olup olmadığını inceleyin.