fbpx
In: E-Ticaret Blog

E-ticaret siteleri sahipleri tarafından araştırılan, pazaryerindeki tedarikçiler için bulunmaz hint kumuşı olan ücretsiz e-ticaret eğitimi ile satışlarınızı arttıracak, daha fazla trafik elde edeceksiniz. Mevcut olarak bulunan ziyaretçilerinizi ya da müşterilerinizi arttırmak, satışlarda yukarı hedefi belirlemek, sağlıklı analiz yapmak ve Google algoritmasına uygun fotoğraf, içerik ve bir site oluşturmanız bazı şeyleri bilmeniz gerekmektedir. Doğru bildiğiniz yanlışları göstererek e-ticaret eğitimi yazısı oluşturduk.

Yaklaşık 30 bin küsur e-ticaret sitesi Türkiye’de aktif olarak faaliyet göstermektedir. Aylık ortalama 100 milyon kişi tarafından ziyaret edilen büyük pazaryerinin de olması her eticaret sitesi için sağlam rakiplerinin olduğu bir gerçektir. Bu yüzden internet sayfamızı, online satış sitemizi A’dan Z’ye tamir ederek zamanında verdiği etkiyle en iyi sayfalara dönüştürmeliyiz.

Ücretsiz E-ticaret Eğitimi İçindekileri

Temel amacımızı belirledikten sonra ‘tepeden tırnağa’ çözüm üreterek e-ticaret sayfamızı analiz etmemiz, yanlışları ve doğruları inceleyip sitemizi hedefler doğrultusunda ilerletmek gerekiyor. Ücretsiz e-ticaret eğitimi içerisinde nelerin olduğunu gözlemlersek;

  1. Analiz Etmek
  2. Ürün Fotoğrafları
  3. Ürünleri tanıtan açıklama metinleri
  4. Ürünler için Youtube
  5. Kategori açıklamaları
  6. Sitede bulunması gereken sözleşmeler
  7. Müşteri hizmetleri
  8. Kampanya bildirimleri
  9. Push bildirimin ve Mobil uygulama
  10. Sosyal medya

Her konuyu daha detaylı olarak inceleyip ücretsiz e-ticaret eğitimi yazısını şekillendirerek gerekli adımları gösterelim.

  1. Analiz Etmek

“Kendini bil, düşmanını bil bin savaş bin zafer” sözüyle hareket edersek kendi sitemizi analiz edip neyin yanlış olduğunu neyin doğru yapıldığına notlar alarak yazmamız gerekiyor. Burada dikkat edeceğimiz sorular ile cevapları bulabiliriz;

  • Neyi hedefliyorum, ne yapıyorum?
  • Satışları arttırmak için neler yaptım?
  • Başladıktan şuana kadar verim grafiğim nasıl?
  • Başlangıç, gelişme, duraklama dönemlerimde neler yaptım?

Buradaki sorular ile diğer anlatacağımız noktaları daha iyi betimlemenize yardımcı olacaktır. Eğer kendi sitenizi tanıyamıyorsanız bir rakibi de tanıyamaz ve hedeflerinize ulaşamazsınız. Unutmayın , “Amerika’yı tekrardan keşfetmeye gerek yok!” analizi sağlıklı yapmak yol haritamız olacaktır.

Web site: Web Siteniz Rakipleriniz Tarafından İnceleniyor

  1. Ürün Fotoğrafları

Sitemizde sattığımız ürün fotoğraflarının değerini tek bir söz ile anlatmak gerekirse; “Ürün satmıyoruz aksine fotoğraf satıyoruz” Bir müşteri online e-ticaret sitemize geldikten sonra ürünü elinde inceleyemiyor, fotoğraflardan inceleyerek ve açıklamalara da bakarak ürünü alıyor. Google her fotoğrafı da listelemeye almıyor. Google fotoğraflarınızı listelemesini için ayarlar;

  • Arka fon olmamalı, beyaz bir arka planda çekilmelidir
  • Çerçeve olmamalıdır
  • Sadece ürün olmalı, yanında ek malzemeler olmamalıdır (belki gıda reyonunda tereyağının yanında bal koymak müşteri için olumlu gözükse de Google listelemesine aykırıdır)
  • Ürün fotoğrafının boyutu webp ya da farklı araçlarla boyutunun küçültülmesi gerekir (sayfa hızı için de önemlidir

Müşterileri Google üzerinden kazanmak istiyorsak oyunu Google göre oynamamız gerekiyor.

Ürün Çekimi: Ürün Fotoğaf Çekim Teknikleri

  1. Ürün Altı Yazısı

Ücretsiz eticaret eğitimi kapsamındaki önemli noktalardan bir tanesidir. Fotoğraf seçmek kadar Google görsellerde listelenmek için fotoğraf altı yazısı hacmi arttırmak için doğru kullanılmalıdır. Google tarafından istenilen ürün altı başlığı ve yazısı için;

  • Fotoğrafı oluşturduğunuzda fotoğrafa bir özel isim vermeniz gerekir. Bu başlık kısmını oluşturur ve ürünü tam net olarak ifade eden başlık seçilmelidir. Örn; Çizgili Duvar Saati
  • Fotoğraf altı yazısı ise e-ticaret sitesine yüklendikten sonra alt tarafta çıkan ve Google diğerlerinden ayırt etmesi için gerekli olan yazıdır. Burada asla başlığı alıp alt yazıya yapıştırmamız gerekiyor. Alt yazıya örn; Duvarlarda Şık Duran Çizgili Duvar Saati
  • Anahtar kelimemiz mutlaka resim başlığı ve alt yazısında bulunması gerekir.

Google algoritmasına uymak ve daha fazla müşteri ile ziyaretçi kazanmak istiyorsak Google görseller yazı kadar aktif rol oynar.

  1. Ürünler İçin Youtube

Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya aracı Youtube ile e-ticaret ürünleri videoları çekebilir, tanıtım videoların yanında canlı yayınlar açabilir ve kutu açılımları gösterebilirsiniz. Hem müşteri kazanırken hem de mevcut müşterileriniz kafasındaki sorulara da cevap vermiş olursunuz. Youtube doğru kullanmak sadece müşteri kazandırmaz aynı zamanda marka kimliğinizin oluşmasına da yardımcı olur. Bir taşla birden fazla kuş vurmak istiyorsanız Youtube en yakın sürede giriş yaparak ürünlerinizi buralara taşıyın.

Youtube Rehberi: E-ticaret İçin Youtube

  1. Kategori Açıklamaları

Mükemmel ürünler de satsak da Google bizi duymadığı sürece ne sattığımızın önemi yok. Eğer gerekli referanslarınız ya da reklam ağınız yoksa satış yapmanız çok zor. Bu kavramı yok etmek ve satışları yükseltmek istiyorsanız Google algoritmasına uyumlu içerikler yazmanız gerekiyor. SEO uyumlu kategori yazıları sayesinde üst sıralara daha hızlı tırmanırsınız. Google burada sizden şunları dikkat etmenizi ister;

  • Ürünü tanıtacak metinler olmalıdır
  • Yazıyı yazarken şu soruları kendinize sorun ve cevapları yazın; ne satıyoruz, ürünün özellikleri, ürünün avantajları, firmamızın avantajları neler?
  • Kullanıcı odaklı olmalı Google odaklı olmamalıdır (anahtar kelime sık sık kullanmaktan kaçınarak müşterilerin istediği bilgileri verin)
  • H1-H2 standartlarına uyun. Google burada yazıları bir kitap rehberi almanızı istiyor
  • Yazılarınız kısa olmamalıdır, açıklayıcı ile ön planda bulunmalıdır
  • Başlığınız 70 Meta Description alanınız ise 145 karakterden az olmalıdır. Yoksa başlıklarınız Google üzerinde ….. diye gözükür.

Kategori açıklamaları sadece Google için değil bilinçsiz müşterilerin bilgilenmesi, ne satıldığının öğrenilmesi için gereklidir.

  1. Sözleşmeler

Bir e-ticaret sitesi diğer blog, haber sitelerine göre farklıdır. Ürün satmasının yanında bazı sayfaların footerde ya da menüde yer alması kullanıcı gözünde kurumsal bir yapının oluşması için gereklidir. Sitede bulunması gereken sözleşmeler;

  • Hakkımızda, Hikayemiz ya da Biz Kimiz?
  • İletişim
  • Garanti, değişim ve iade koşulları
  • Çerez Politikası
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Üyelik sözleşmesi
  • Kişisel Verilerin Korunası
  • Tüketici Yasası

Bir e-ticaret sitesini oluşturan sayfalar kurumsal dil ile yazılmalı ve kesin olmalıdır. Tahmin edilebilir cümleler kafası karışmış müşteriler demektir ve bu da, siparişten vazgeçen müşterilere neden olur.

Sıkça Sorulan Sorular: SSS Nasıl Hazırlanır?

  1. Müşteri Hizmetleri

Müşterilerimiz sitede vakit geçirirken kafasına bir şey takılabilir, bir ürünün stok durumunu sormak gibi ürünlerle ilgili soruları için müşteri hizmetlerine ihtiyaç duyar. Marka kimliği oluşturmak ve kurumsal olmak için e-ticaret sitesi üzerinde müşteri hizmetleri ile alakalı bilgilerin yer alması gerekir.

Canlı Destek: Canlı Destek Rehberi

  1. Kampanya Bildirimleri

Mevcut müşterileri tekrar sipariş vermeye ikna etmek, yeni müşteriler kazanmak için bir strateji geliştirmeniz gerekiyor. Bu kapsamda kampanya bildirimleri sayesinde müşterileri tekrar kazanıp hacminizi arttırabilirsiniz. Ücretsiz e-ticaret eğitimi listesinde önemli bir yere sahip kampanya bildirimleri için;

  • Mail marketing kullanılarak müşterilerinize hitap edebilirsiniz
  • Sosyal medya reklamları ile kampanya oluşturabilir ve müşterilere ulaşabilirsiniz
  • Kampanya ile alakalı kaliteli içerik oluşturabilirsiniz (Google organik trafik için)
  • Ana sayfada, temada özelleştirmeler yaparak kampanyalı ürünleri müşterilere gösterebilirsiniz

Bir kampanya sadece ürünün fiyatını düşürmek olarak gözükse de yüzlerce farklı müşteriyi de sitenize çekmeye yarar.

  1.  Push Bildirimi ve Mobil

Müşterileri sitemizde çektikten sonra onları müşteri pozisyonuna getirmek için push bildirimleri önemli rol oynar. Yayınlayacağımız ilanlar, blog yazıları, değişiklikleri tek tıkla müşterilerimize bildirim olarak göndermek ‘ilerideki ziyaretçileri müşteri yapma’ olanağı gösterir. iPhone ve Android cihazlarda çok kullanılan bu bildirim ile trafiğinizi arttırabilirsiniz.

Türkiye’de yapılan bir araştırmaya göre e-ticaret ürünlerin yüzde 70’i mobil üzerinden verilmiştir. Bir e-ticaret sitesinin mobil uygulamaya sahip olması devam eden müşteri profilini oluşturur. Bu sayede müşteriler devamlı güvendiği yerden alışveriş yapar.

  1. Sosyal Medya

Hem Türkiye’de hem dünyada en çok vakit geçirilen yerlerden bir tanesi sosyal medya uygulamalıdır. Sırasıyla insanların en çok ziyaret ettiği sosyal medya uygulamaları şöyledir;

  1. Youtube
  2. Instagram
  3. Facebook
  4. Facebook Messenger
  5. Tiktok
  6. Pinterest

Bu sosyal medya hesaplarını yönetmek ücretsiz e-ticaret eğitimini doğru anlamak ve işleve sokmak demektir. Özellikle Instagramdaki mağaza özelliği ile hem satışlarınızı arttırabilir hem de güvenli bir marka kimliği oluşturabilirsiniz. Sosyal medya yönetimi yapmak bir e-ticaret sitesine katacakları ise;

  1. Marka kimliği oluşturursunuz
  2. Siteniz sıralama olarak daha iyi yerlerde olur
  3. Güven kimliğini aşılarsınız
  4. Daha fazla ziyaretçi ve müşteri kazanırsınız
  5. Satış hacminizi yukarı seviyeye çıkartırsnızı
  6. Tekrar eden siparişler kazanırsınız
  7. Yorum sistemi sayesinde olumlu / olumsuz görüşler ile sitenizi daha iyi analiz eder ve gelişimi hızlandırırsınız

Sosyal Medya Yönetimi: Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Ücretsiz E-ticaret Eğitimi Sonucu

Bir mağazadan daha kapsamlı olan e-ticaret sitesi için satışları arttırmak, müşteri kazanmak, hedeflerimize ulaşmak için ücretsiz e-ticaret eğitimini uygulamak gerekmektedir. Adım adım atılan bu yolda hem müşterinin hem de işletmenin avantajları ele alınarak ‘doğru ve etkin’ e-ticaret sitesi için planlamalar belirtilmiştir.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More