İletişim algımızı değiştiren, insanların sadece telefonla konuşarak ve mesajlaşarak iletişim kurmasının yetersiz kaldığını kanıtlayan, 21. Yüzyıla imzasını atan sosyal medya çağı; kişisel hayatlarımızı etkilediği gibi iş hayatının da merkezi haline gelmiştir. Ancak şunu belirtmeliyiz ki; sosyal medya kontrollü kullanım sağlandığında, verim alınan ama gününün tüm saatini bu alanda geçiren kişilerde olumsuz sonuçlar doğuran, bir aktivitedir diyebiliriz.
Sosyal Medya Kullanımı
Günlük hayatlarımızı çevremizle paylaşma isteği sosyal medya da aktif olma çabasına dönmüştür. Sosyal medyayı doğru kullanmak isteyen kişiler günün sadece belli zamanlarında hesap profillerinde aktif olarak, kalan zamanlarında günlük hayatlarını yaşamaktadırlar.
Tabi ki insanlar sosyal medya da popüler olmak veya fenomen olmak isteyebilirler. Hatta bir ya da birkaç yeteneklerini insanlara sunarak kendilerini geliştirebilir, birçok kişiye de ilham kaynağı olabilirler.
Günümüzde bu şekilde alanında uzmanlaşan ve ilerleyen birçok insan bulunmaktadır. Sosyal medya nasıl kullanılmalı sorusuna bu yönden yaklaşabiliriz. Kişiler kendilerini geliştirmek; firmalar ise doğrudan müşterilerine ulaşmak amaçlı sosyal medya hesaplarında kullanıcı olarak yer almalı, mümkünse olabildiğince süreklilik sağlamak adına sosyal medya da aktif olmalıdırlar.
Firmaların müşterileri ile direkt iletişim kurduğu, eleştirileri olumlu ya da olumsuz hızlı bir şekilde aldığı sosyal medya hesapları, ürün ve hizmet geri dönüşümü açısından firmaların değerlendirmelerini kolaylaştırmaktadır. Anında iletişim sağlamak ve kurmak müşterilere pozitif yaklaşım ile ulaşılabilirliğinizi kanıtlayarak, firmanızın gelişmelerini takip eden kişilerin oranını arttıracaktır.
Sosyal medyanın doğru ve etkin kullanımı bireylerin zamanını, planlı ve programlı kullanmasına sebep olacağı gibi firmaların da tanıtımlarının tüketicilerine ulaşmasında zaman kazanımı sağlayacaktır. E-ticaretin, hızla büyümesine sebep olduğundan dolayı, firmalar mutlaka sosyal medyada kurumsal hesaplarıyla yer almalıdırlar.