Sosyal Medya Kampanyaları Gündemi Nasıl Etkiliyor?
İletişim teknolojilerinin son 20 yılda gelişmesi ve yeni iletişim medyalarının oluşması ile bütün dünyayı kuşatan küreselleşme şimdilik tamamlanmış gözüküyor. İnternette hızla yayılan bilgi ile birlikte web 2.0 bireyler arasındaki etkileşimin yanı sıra kurumlar ve bireyler arasındaki etkileşimin de artmasına neden olmuştur. Bu yeni dijital mecralar geleneksel medyanın görevini üstlenirken geleneksel reklam mecraları da eski cazibesini gittikçe yitirmiştir. Bu yeni ortamda katılımcı ve etkileşim odaklı kampanyalar ile yer edinmeye çalışan firmalar yüzlerini sosyal medyaya çevirmişlerdir. Artık firmalar yeni ürün klasmanlarını dijital pazarlama kampanyaları olmaksızın yapmazken bazı firmaların ilginç sosyal medya kampanyaları çok ses getirebilmektedir. Sadece yedi sekiz senelik bir geçmişe sahip olan dijital pazarlama şimdiden fark yaratan 36 sosyal medya kampanyası yaratabilmiştir.
Yükselen Değer Sosyal Ağların Ertelenemeyen Gücü
Sosyal ağlar sadece gençleri değil her yaştan her gruptan bireyi bir araya getirmeyi başarabildikleri sürece güçlü olacaktır. Bu açıdan bakıldığında her birinin farklı yaş, görüş ve sosyal statüde kişiye hitap ettiği görülmekte. Bunun farkında olan sosyal ağlar ise bu güçlerini kurumlara bir rekabet avantajı olarak sunabilmekteler. Facebook, Twitter, İnstagram, Snapchat ve Youtube gibi sosyal medya ağları milyonlarca insanı bir araya getirerek yeni reklam ve pazarlama mecraları yaratırken bu yeni mecralar firmalar tarafından yeni ticarethaneler olarak gayet başarı ile değerlendirilmektedir.
Sosyal Medyada Fark Yaratan Kazanıyor
Farklı ağlar üzerinde farklı uygulamalar ile yeni teknolojileri kullanarak reklam ve dijital pazarlama kampanyaları yapan firmaların en önemli silahı elbette akıllı telefonlar. 21. yüz yıla damgasını vuran akıllı telefonlar bu ilginç sosyal medya kampanyaları ve başarılarının asıl mimarlarıdır. Bu telefonların kullanımının yaygınlaşması yeni toplumsal hareketlerin çok çabuk yayılmasına ve etkileşim almasına sebep olur iken yepyeni girişimleri bile çok kısada parlatacak güce sahiptir. Artık bireyler mobil telefonları ve sosyal ağlar sayesinde kendilerini çok daha özgür hissederken eskiden “ağızdan ağıza” yayılan ürün övgüleri tweetler, mentionlar, retweet ve like tuşları ile ışık hızında yayılabiliyor. Örneğin fark yaratan 36 sosyal medya kampanyası geçmişteki geleneksel kampanyalar ile karşılaştırıldığında çıkan sonuç daha kısa sürede daha az maliyet ile daha çok insana ulaşılabileceğini kanıtlıyor.
TT ol Farkındalık Yarat Sesini Tüm Dünyaya Duyur
Yeni medyanın gücü ve önemi kuşkusuz yadsınamaz. Artık günler değil dakikalar içerisinde çok büyük bir kitleyi arkasında sürükleyerek farkındalık yaratabilmek mümkün. Bireylerin kendi kendini temsil edebilme ve seçimlerini paylaşabilme özgürlüğü gündemi belirleyecek güce sahip. Bugün konvansiyonel medya tweeter takip edip ana haber bültenlerini yönetirken, toplumsal pek çok tepki gene sosyal ağlar üzerinden muhataplarına erişebiliyor.