Şirket Maili Nasıl Kurulur (admin@ siteadresi com tarzı)
Günümüzde mailleşmek en önemli iletişim araçlarından birisidir. Hemen herkesin bir mail adresi vardır. Bu durum şirket ve firmalar için de önemlidir. Ancak şirket ya da firmalar hotmail ya da gmail gibi genel mail adreslerine sahip olduklarında karşıdaki insana yeterince güven vermeyebilir. Bu yüzden şirket maili açma konusunda dikkat edilmesi gerekenler vardır. Eğer yeni bir şirket maili almanız gerekiyorsa admin@ siteadresi com şeklinde bir mail adresi almanız gerekir. Pek bu adresi nasıl alabilirsiniz?
Neden Şirket Maili Farklı Olmalıdır?
Kurumsal olarak hizmet veren ve güvenilir firmalar herhangi bir mail adresi almamalıdır. Çünkü bu durum karşıdaki kişinin şirket hakkında olumsuz düşünmesine neden olabilir. Eğer şirketiniz sunduğu hizmetlerin fiyatı konusunda hızlı ve güvenilir bir şekilde bilgi vermek istiyorsa bu genelde mail üzerinden yapılır. Görüştüğünüz herkes ve her firma görüşmenin sonunda sizden bir mail adresi ya da web adresi isteyebilir. Bu yüzden bu konularda hazırlıklı olmalı ve uygun bir mail adresi almalısınız.
Şirket Maili Almak İçin Ne Yapmalısınız?
Şirket maili almak ya da oluşturmak için öncelikle bir domain ya da hosting sahibi olmanız gerekiyor. Domain demek bir alan adı demektir, yani şirketiniz com tr ya da hukumdar.com.tr gibi bir alan adı demektir. Böyle bir alan adı almak için, yıllık bir ücret ödemeniz gerekiyor. Aracı firmalar ve uzantının özelliklerinden dolayı bu ücret değişebilir. Maile yüklemek istediğiniz dosyaların, internet sitesi ve de mailinizin bulunacağı web alanına ise hosting deniyor. Bu hizmetin de aylık ya da yıllık belirli bir ücreti vardır. Ücret ise sizin doya büyüklükleriniz ve web alanınızı belirleyen ya da genişleten özelliklere göre belirleniyor. Bu ikisi olmadan bir şirket maili alamazsınız.
Hosting ve Domain Sahibi Olduktan Sonra Ne Yapılır?
Belirli bir süreliğine hosting ve domain satın aldıysanız hosting sağlayıcı olan firmanın size vereceği paneller üzerinden bir şifre ve kullanıcı adına sahip olabilirsiniz. Daha sonra bunları kullanarak kullanıcı paneline girebilirsiniz. Şirket maili Windows ya da Linux kullanılarak kurulabilir. Eğer Linux’la kuruyorsanız, Linux size c panel sağlayacaktır. C panelde cpanel.sirketadi com şeklinde bir adres alabilirsiniz. Girişinizi bu şekilde yaptıktan sonra, arama paneline e-posta yazarak daha sonra ise e-posta hesaplarını tıklayarak istediğiniz bölüme gelebilirsiniz. Sağ taraftaki oluştur kısmını tıkladıktan sonra, önünüze çıkacak olan sayfada muhasebe, isim ve soy isim ya da info şeklinde dilediğiniz bir şirket ismini seçebilirsiniz. En son olarak yapmanız gereken tek şey bir şifre belirlemektir.
Kaç Tane Şirket Maili Alabilirsiniz?
Genel olarak hosting sağlayıcıları size sınırsız mail alma imkânı sunuyor. Ama bazı sağlayıcılar sadece beş veya on tane mail alma hakkı veriyor. Kaç tane mail almanız gerektiğine göre bir hosting sağlayıcı bulmalısınız. Bütün işlemleri tamamladıktan sonra şirket mailinize girmek için webmail içerisinden oturum açabilirsiniz. İlgili adrese girdikten sonra, alan adınızı yazmanız gerekiyor. Alan adınızın uzantısından sonra: 2095’i de ekleyip enter’a basın. Önünüze açılacak olan ekranda kullanıcı adı ve şifrenizi girerek mailinize girebilirsiniz. Size üç tane web mail uygulaması sunulabilir, bunlardan birisini seçebilirsiniz.