SEO Firması Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
SEO çalışması günümüzde firmaların, markaların ve bireysel blogların/web sitelerinin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlayan popüler pazarlama teknikleri arasında yer almaktadır. SEO kısaltmasının Türkçe olarak açılımı; Arama Motoru Optimizasyonudur. Bu uygulama sayesinde her türlü site belli SEO kriterlerine uygun olarak yayın yaptığı sürece üst sıralara çıkma imkanını elde edecektir. İnternet çağımızın en büyük teknolojik buluşudur ve hemen her iş için kullanılan bir mecradır. Dolayısıyla arama motorlarında SEO çalışmaları sayesinde üst sıralarda bulunan siteler çok daha geniş bir kitleye kendilerini tanıtma fırsatı bulabilecekleri gibi aynı zamanda daha güvenilir gözükebileceklerdir.
Doğru SEO Firması ile Büyük bir Reklam Fırsatı Yakalamak Mümkün
SEO Firması için doğru seçim yapmak büyük bir önem arz eder. Bu nedenle tercihte bulunurken başlıca dikkat etmeniz gereken kriterler:
- SEO çalışmalarında deneyimli ve tecrübeli bir firma seçimi yaparsanız, bu firma sizin sitenizin SEO uyumlu olması için neye ihtiyacı olduğunu daha çabuk ve tam olarak çözebilir. Dolayısıyla buna uygun çözüm önerileri de gelecektir. Daha önceden yaptıkları işlerden örnek göstermelerini de isteyebilirsiniz.
- Tek bir şirketle yetinmeyin; birden fazla firma ile görüşmek her zaman için daha doğru bir seçim yapmanızı sağlayabilir.
- Beklentilerinizi firmalara mutlaka net olarak iletin.
- SEO firmasının beklenmedik olumsuz koşullar altında nasıl kriz yönetimi yapabildiği önemlidir. Bu konu hakkında daha önce yaşadıkları deneyimleri firmalara sorabilirsiniz.
- İnternet dünyası iletişim becerilerinin güçlü olmasını gerekli kılmaktadır. Görüştüğünüz SEO firmalarının iletişim yeteneklerine dikkat edin; artı veya olumsuz bir durum fark ederseniz bunları değerlendirin.
- 1.sayfa garantisini birçok SEO firması vermektedir ama işin aslı kimse bu garantiyi veremez. Dolayısıyla söylene her şeye inanmayın.
SEO Çalışması Çok Yönlü Bir Sistemdir
SEO çalışması nasıl yapılır? ; SEO çalışmaları tek yönlü değildir birçok alanda SEO uyumluluğu çalışması yapılmaktadır. Esas itibariyle 4 kolu bulunur. Bunlar; sitelerin teknik durumlarını değerlendiren; sitenin yapısıyla ilgili çalışmaları, sayfa içi optimizasyon çalışmaları kapsamına giren etiket (tag) ve anahtar kelime çalışmalarını, sayfa dışındaki link çalışmalarını ve önemli sosyal medya ağlarındaki çalışmaları kapsar.