fbpx

PR Nedir PR Çalışması Nasıl Yapılır?

In: Sosyal Medya

Kamuoyu imajı bugün çoğu şirketin değerinin %63’ünü oluşturmaktadır. Bir aksilik olduğunda veya şirketin itibarı bozulduğunda, şirketin tüm kurumsal varlığını ve iştiraklerini etkiler. Olumsuz bir itibarın üstesinden gelmek yaklaşık 4 ila 7 yıl sürer. Dolayısıyla, bir şirketin halkla faydalı bir ilişki sürdürmesi için iyi PR stratejilerine yatırım yapması önemli hale gelmiştir.

Public Relations (PR) nedir?

İnsanları işiniz hakkında olumlu düşünmeye ve konuşmaya teşvik eder. İşletmenizin ve ürünlerinin itibarını arttırır ve size en azından doğrudan değil, ödemeniz gerekmeyen pozisyonlar verir. İşletme imajı, itibar ve ‘insanların söyledikleri’ çok önemlidir. Potansiyel müşterileriniz, diğer insanların söylediklerinin, işletmelerin kendilerinin söylediklerinden çok daha kolay olduğuna inanır. Çevrimiçi bir ürün satın alırken kendi davranışınızı düşünün. Ürün açıklamasını okumanın yanı sıra, muhtemelen müşteri yorumlarını da kontrol edersiniz, çünkü başkalarının görüşleri gözlerinizde güvenilirdir. PR bu davranışı ele geçirir. İşletmenizi, ürününüzü ve markanızı tanıtmak için sürekli olarak bağımsız yorumcular ve müşteriler edinmeye çalışır.

3D Modelleme: 3D Modelleme Nedir?

Küçük İşletme Sahipleri Neden PR’ye İhtiyaç Duyar?

Yeni müşteriler edinmeye, mali durumunuzu düzene sokmaya, yardım almanız gerekip gerekmediğini anlamaya çalışıyorsunuz. “Yapılacaklar” listeniz tam anlamıyla kol uzunluğundadır, şirket blogunuzu yazmanın veya sosyal medya hesaplarınızı güncellemenin tam anlamıyla bu çok uzun listede olduğundan emin olabilirsiniz. Bunun nedeni, imajınıza değer vermemeniz veya paydaşlarınızla ilişkilerinizi sürdürmemeniz değil, sadece zamana, enerjiye ve içine dalmak için yeterli yaratıcı kasın olmadığı anlamına gelir. Şirketin; boyutu ne olursa olsun, kitlelerin algılayışı üzerinde biraz kontrol sahibi olması gerekir. İnsanların faaliyet gösterdiği topluluğa önem veren bir şirket olduğunuzu düşünmelerini istiyorsanız, bu algının yaratılmasını teşvik etmelisiniz. Hedef kitlenizin sizi eğlenceli, genç ve çok neşeli bir şirket olarak algılamasını istiyorsanız, bu algıyı kendiniz oluşturmanız gerekir. Muhtemelen tanımadığınız biri sizin için yapmazsa.

E-ticaret Müşteri Sadakati: E-ticaret Müşteri Sadakati Nasıl Arttırılır?

Kariyerinizi İlerletmek İçin Neden İyi Bir PR’a İhtiyacınız Var?

İster ellerinizi kullanarak yaratmaktan hoşlanan iyi bir sanatçı, ister sesinizi kullanarak yaratmaktan hoşlanan bir kayıt sanatçısı olun, en iyisini sunabilmek için sanatınıza odaklanmanız gerekir. Oysa işte, tıpkı yeteneklerinizden ve yaşamak için yeteneklerini kullanan diğer herkes gibi, yeteneklerinizden para kazanmanız gerekiyor. Halkla İlişkiler bunu başarmanıza nasıl yardımcı olabilir? Bu durumda, tanıtım yapmanız gerekir. Mevcut işinizde mümkün olduğunca çok “gürültü” yaratmanız gerekir. İnsanların bir şey üzerinde çalıştığınızı bilmesi gerekir, insanların bilmeniz gereken bir şey üzerinde çalıştığınızı bilmesi gerekir. Çalışmalarınıza dikkat çekmek, kitlenizi çalışma sürecinize dahil etmenin güzel bir yoludur. Sosyal medya yönetimi, sponsorlu veya imzalı sanatçıların sahip olduğu bütçeye sahip olmayan sanatçılar için çok önemli bir araçtır. Bu, size kaliteli içerik ve en önemlisi ilgi çekici içerikler oluşturabilmeniz için kitlenizi hem cazip kılan hem de bilgilendiren bir avantaj sağlar. Bu durumda, bir sosyal medya yöneticisi gereklidir. Bir Freelancer, stajyer veya PR ajansı kiralamak isteyip istemediğinize karar verebilirsiniz

PR Stratejileri
  • Medya İlişkileri: işletmeniz, ürünleri ve hizmetleriyle ilgili haberleri ve bilgileri paylaşmak için medya kuruluşlarıyla ve medya kuruluşlarıyla birlikte çalışmak.
  • Sponsorluklar: Bir etkinlik, ekip veya kuruluş için tanınması karşılığında finansal destek sağlama.
  • Şirket içi iletişim: Önemli şirket işleri hakkında onları bilgilendirmek için bültenler, sosyal medya ve şehir toplantıları gibi araçları kullanarak çalışanlar ve satıcılarla iletişim kurmak.
  • Özel etkinlikler: İşletmenizin farkındalığını artıran herkese açık etkinlikleri barındırma veya destekleme.
  • Ticari sergiler: Şirketiniz ve teklifleri hakkında farkındalığı artırmak amacıyla konferanslara, atölye çalışmalarına ve sergilere katılmak.
  • Promosyonlar: Şirketinizin adını veya logosunu içeren ve halka verilecek ürünler üretmek.
  • Sosyal medya: Giden ve gelen mesajları bloglar, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest ve Instagram üzerinden yöneterek farkındalığı ve olumlu algıyı arttırmak.

SEO: Şirketi Ayakta Tutacak Şey SEO Mu?

PR İşime Nasıl Yardımcı Olabilir?

PR, genel pazarlama stratejinizin bir parçasıdır. Başkalarının işletmenizin fikrini etkileyebilecek tüm yönleri kapsar ve web sitenizin, marka imajınızın ve pazarlama kampanyalarınızın yanında bulunur. Reklamcılık, promosyonlar ve e-posta pazarlamacılığı önemlidir, ancak üçüncü tarafların onayları, diğer bir deyişle, güvenilir üçüncü tarafların sizin hakkınızda söyledikleri, bunların hepsi kadar değerlidir. PR burada devreye girer Uzmanlar, pozitif üçüncü taraf yorumlarının kazanan müşterilerdeki reklamlardan üç kat daha etkili olduğunu belirtmişlerdir. Tıpkı bir yan fayda gibi, kurnazca yönetilen PR, basit reklamcılığa göre maddi olarak daha uygun maliyetli bir pazarlamadır.

PR İşlevleri

PR yani Halkla ilişkiler reklamcılıktan farklıdır. Halkla ilişkiler ajansları reklam satın almaz, gazeteciler için hikâye yazmazlar ve cazip ücretli tanıtımlara odaklanmazlar. Daha çok dergilerde, gazetelerde, haber kanallarında, web sitelerinde, bloglarda ve TV programlarında görünen editoryal içerikleri kullanarak markayı tanıtırlar.

Bir yanıt yazın

Ready to Grow Your Business?

We Serve our Clients’ Best Interests with the Best Marketing Solutions. Find out More