TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Sosyal Medya Pazarlamanın Şirketinize Sağlayacağı 8 Büyük Fayda

  • Anasayfa
  • Blog
  • Sosyal Medya Pazarlamanın Şirketinize Sağlayacağı 8 Büyük Fayda
Sosyal Medya Pazarlamanın Şirketinize Sağlayacağı 8 Büyük Fayda
27 Nis

Sosyal Medya Pazarlamanın Şirketinize Sağlayacağı 8 Büyük Fayda

Sosyal Medya Pazarlamanın Şirketinize Sağlayacağı 8 Büyük Fayda 

Sosyal medya pazarlamasının satışları arttırmak için büyük bir potansiyel olduğu artık tartışılmaz bir gerçek. Ancak bu sonuçlara nasıl ulaşılacağına dair bir anlayış eksikliği olduğunu gözleniyor. 

Sosyal medya pazarlamasının işinizi nasıl iyileştirebileceğini anlatan yazımızdaki bu önemli noktalara göz atabilirsiniz.

 

1. Şirketiniz için artan marka tanınırlığı

İçeriğinizi yayımlamanız ve görünürlüğünüzü arttırmanız için her fırsat değerlidir. Sosyal medya ağları markanızın sesi ve içeriği için yeni kanallar oluşturur. 

Bu önemlidir çünkü aynı anda sizi yeni müşteriler için daha kolay ve daha erişilebilir hale getirir ve sizi mevcut müşterileriniz için daha tanıdık ve göz önünde kılar. Örneğin, sıkı bir Twitter kullanıcısı, şirketiniz hakkında ilk kez bazı şeyleri buradaki yayınlarınızdan duyabilir ya da şirketinize ilgisiz bir müşteri, birden fazla ağda varlığınızı gördükten sonra markanızı daha iyi tanıma fırsatı bulabilir.

2.  Geliştirilmiş bir marka sadakati

Yayınlanan araştırma raporlarına göre, sosyal medya kanallarına katılan markalar, müşterilerinin sadakatinden daha fazla faydalanıyor. Rapor şu sonuca varıyor: “Şirketler, kitle ile bağlantı kurarken sosyal medyanın onlara sağladığı araçlardan yararlanmalı. Stratejik ve açık bir sosyal medya planı, tüketicilerin markaya sadık kalmaları yönünde önemli bir rol oynayabilir. ” 

 

3. Hizmetinizi veya ürününüzü satışa dönüştürebilecek daha fazla fırsat

Sosyal medya platformunda yayımladığınız her mesaj, müşterilerin dönüşümü için bir fırsattır. Sosyal medyada oluşturduğunuz içeriklerle, aynı anda yeni müşterilere ve eski müşterilere erişebilecek ve bunların hepsiyle aynı anda etkileşime geçebileceksiniz. 

 

Paylaştığınız her blog yazısı, resim, video veya yorum, birinin tepki vermesi için bir fırsattır. Her tepki bir site ziyaretine ve sonunda bir satışa yol açabilir. Markanızla her etkileşim bir dönüşümle sonuçlanmaz, ancak her olumlu etkileşim, bir satış dönüşümü olasılığını artırır. 

Tıklama oranlarınız düşük olsa bile, sosyal medyada sahip olduğunuz bu fırsat çok önemlidir. 

 

4. Sosyal medya daha insancıl şirket algısı yaratır

 Sosyal medya pazarlaması, birkaç farklı şekilde daha yüksek dönüşüm oranlarıyla sonuçlanır. Belki de en önemlisi sosyal medya kanallarının markanızı insanlaştırmasıdır.

Sosyal medya kanallarında etkileşime giren markaların daha insancıl hale geldiği bir gerçek. Sosyal medya, markaların insanlar gibi hareket edebileceği bir yerdir ve bu önemlidir, çünkü insanlar diğer insanlarla iş yapmayı şirketlerle iş yapmaktan daha fazla severler. 

 

5. Şirketiniz için daha yüksek marka değeri

Müşterilerinizle düzenli olarak etkileşim kurmak, diğer potansiyel müşterilerimiz için iyi niyetli bir göstergesidir. İnsanlar bir ürün ya da hizmet hakkında övgüde bulunmak veya şikayet etmek istediklerinde sosyal medyaya yöneliyorlar. Marka adınızdan bahsettiklerinde, yeni kitleler güncellemeler için sizi takip etmek isteyeceklerdir. Sosyal medyada sizden bahseden daha fazla insan, markanızın daha değerli olmasını sağlar. 

Örneğin, Twitter gibi bir sosyal medya kanalında önemli sayıda insan sizi takip ediyorsa ve onlarla etkileşim kurabiliyorsanız, marka değeriniz oldukça yükselecektir.

 

6. Artan web sitesi trafiği

Sosyal medya olmadan, gelen trafiğiniz zaten markanızı tanıyan kullanıcılar veya arama motorlarında anahtar kelimeler üzerinden sitenize gelen kişilerle sınırlıdır. 

Eklediğiniz her sosyal medya profili sitenize giden başka bir yoldur ve sosyal medya hesaplarınızda paylaştığınız her içerik yeni bir ziyaretçi için başka bir fırsat yaratır.

 Sosyal medyada daha kaliteli içerik paylaştığınız zaman, oluşturduğunuz daha fazla trafik, daha fazla potansiyel müşteri ve daha fazla satış dönüşümü anlamına gelir.

 

7. Sosyal medya size daha az pazarlama maliyetleri sağlar

Sosyal medya nispeten ucuz bir pazarlama kanalıdır. İçerik geliştirmek ve sosyal medya stratejinizi oluşturmak için günde bir iki saat ödünç verebiliyorsanız ya da bu alanda çalışan şirketlerden profesyonel destek alıyorsanız, çabalarınızın sonuçlarını hızla görmeye başlayabilirsiniz. 

 

Facebook ve Twitter üzerinden yapılan ücretli reklamlar diğer reklam kanallarına göre oldukça ucuzdur. 

Sosyal medyada küçükten başlayarak, zamanla bütçenizi artırabilir ve dönüşümlerinizi de bu oranda yükseltebilirsiniz

 

8. Web siteniz için çok daha iyi bir arama motoru sıralaması

SEO, arama motorlarından alakalı trafiği yakalamanın en iyi yoludur, ancak başarı gereksinimleri her zaman değişmektedir. Blogunuzu düzenli olarak güncellemek, optimize edilmiş başlık etiketleri, meta açıklamalar oluşturmak ve sitenize geri dönen bağlantılar dağıtmak artık yeterli değil. 

Google ve diğer arama motorları, güçlü markaların neredeyse her zaman sosyal medyayı kullanması nedeniyle, sosyal medya varlığını önemli bir faktör olarak sıralamalarında hesaba katıyor.

 

Bu nedenle, sosyal medyada aktif olmak, arama motorlarına markanızı meşru ve güvenilir bir “marka sinyali” olarak duyurmak açısından çok önemlidir. Yani, belirli bir anahtar kelime grubu için arama sıralamalarında en üstlerde yer almak istiyorsanız, güçlü bir sosyal medya varlığına sahip olmak neredeyse zorunludur.

Sosyal medya çok derin ve birçok farklı boyutu olan bir konudur, şirketiniz için sosyal medya stratejileri geliştirmeye ve sosyal medya yönetimine ihtiyaç duyuyorsanız müşteri temsilcilerimizle iletişime geçebilirsiniz.

Etiketler: sosyal medya stratejileri, sosyal medya yönetimi, sosyal medya kampanyaları, sosyal medyanın şirketlere faydaları

Sosyal Medya