TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Sosyal Medya ile Marka Bilinirliği

Sosyal Medya ile Marka Bilinirliği
18 Kas

Sosyal Medya ile Marka Bilinirliği

 

Marka bilinirliği kavramı bir firma için en önemli kavramların başında gelir. Çoğu şirketin pazarlama çalışmalarının temelini oluşturan bu kavram kısaca tanınmak olarak ifade edilse de bu tanım yeterlidir. Marka bilinirliği nedir sorusuna bir markanın hedef kitlesi tarafından ne kadar tanındığını gösteren değerdir cevabı verilebilir. Buradaki önemli nokta ise tanınma konusunun hedeflenen müşteriler tarafından bilinmesidir. Sosyal medya olanakları sayesinde marka bilinirliği artık çok farklı yöntemlerle arttırılabiliyor.

Hedef Kitle Kim ve Nerede Sorusuna Cevap Vermek

Sosyal medya kullanarak marka bilinirliği arttırmak isteyen kişilerin ilk yapması gereken hedef kitlenin doğru belirlenmesidir. Marka bilinirliği nasıl sağlanır sorusunun cevabı hedef kitle tarafından tanınmaktan geçer ve marka bilinirliği yaratmak isteyen bir firma ise hedef kitlesini tanımak durumundadır. Bazı ürünlerin hedef kitlesi farklı sosyal medya araçları kullanabilir veya hitap edilen kitle sınırlıysa bu kişiler iletişim için farklı sosyal medya platformu tercih edebilir. Bu nedenle hedef kitlenin sosyal medyada hangi platformu kullandığını belirlemek önemlidir.

Çok Etkileşim Yüksek Bilinirlik

Sosyal medya üzerinden markayla ilgili yüksek etkileşim yaratmak bilinirlik sağlamak açısından en doğru hamleler arasında yer alır. Burada önemli olan nokta takipçileri sıkmayacak paylaşımlar yapmaktır. Sürekli ürün reklamı ve site yönlendirmesi gören kişiler bir süre sonra takip etmeyi bırakabilir. Bu nedenle eğlenceli içerikler paylaşmak, farklı konularla ilgili paylaşımlarda bulunmak ve özel günlere uygun içerikler hazırlamak marka bilinirliği yaratma sürecinde kullanılabilir.

Doğru Hitap

Hedef kitleyle iletişime geçilirken karşı tarafa hitap edilme şekli alınacak geri dönüşlerde büyük öneme sahiptir. Sıkıcı ve kişisel olmayan otomatik cevaplar müşteri kaybına sebep olabileceği gibi marka bilinirliğine de olumsuz etki eder. Bu konuya dikkat edilmediği takdirde olumsuz izlenim yaratan marka olarak bilinme riski bulunmaktadır.

Ödüllü Yarışmalar

Marka bilinirliğini arttırmak için sosyal medya danışmanlık hizmeti kullanan firmaların bir kısmı sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenler. Bu yarışmalarda belirli ödüller belirlenerek insanlara beğenme ve paylaşma gibi görevler vererek ücretsiz sosyal medya reklamı yapma imkanı bulunur. Bu durum aynı zamanda yarışmalara katılmak için insanların markayı takip etmesini sağlar ve marka bilinirliği bu yöntemle hızla artar.