✅Hükümdar Bilişim Web Tasarım Hizmetleri ve Web Sitesi Tasarımı
TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Satış Artıracak Instagram Fotoğraf Altı Yazısı

  • Anasayfa
  • Blog
  • Satış Artıracak Instagram Fotoğraf Altı Yazısı

Satış Artıracak Instagram Fotoğraf Altı Yazısı

Türkiye’nin araştırmalara göre en çok kullandığı, vakit geçirdiği ikinci sosyal medya aracı Instagram için, fotoğraf (post) etkiletişimi artırdığı için önemi oldukça büyük. Instagram profilinin kusursuz olması, paylaşılan fotoğrafların etkileyiciliğinin yanında müşteri ya da ziyaretçiyi harekete geçirecek mesajların verilmesi için fotoğraf altı yazısı önem kazanıyor.

Instagramda mağaza özelliğinin yanında fotoğraf paylaşarak insanları etkilemek her e-ticaret sitesi ya da pazaryerinde ürünleri bulunan tedarikçilerin istediği bir durumdur. Fotoğrafın kusursuzluğunun yanında post altı yazısının da mükemmel olması müşteriye eylem çağrısı olup, müşteriyi harekete geçirecek unsurlar arasındadır. Müşteriyi harekete geçirecek, eylem çağrısı yapacak yazılar hem bugüne hem de daha sonraki günler için kalıcı bir tanıtım yazısıdır.

Kusursuz Görseller İçin: Instagram Görsel ve Video Boyutları

Instagram fotoğraf (post) Altı Yazısı İçin Sınırlar

Instagram fotoğraf altı yazısı için kullanıcılara etiket, yazı ile ilgili sınırlamalar getirmiştir. Bu sınırlamalar kullanıcılar için can sıksa da okuyucu kitlesini dinamik tutmak ve etkileşimi artırmak için alındığını bilmeniz gerekir. Instagram post altı yazısı için sınırlar şöyledir;

  1. Instagram fotoğraf altı yazısı içi 2 bin 200 karaktere ya da 300 kelimeye izin verir.

  2. Instagramda etiket yapmazsan hiçbir şey olmaz. Ortalama 30’dan fazla etiket yaparsanız .etiket spamına düşersiniz. Bu da belirttiğiniz etiketlerde gözükmeme demektir. 10-15 etiket ile farklı etiketleri fotoğraf altında kullanın.

  3. Direkt link bırakırsınız ama bu linke tıklanma olmaz; düz bir yazı olur onun için koymanın hiçbir anlamı yok. Bio ya da hikayede link paylaşabilirsiniz.

  4. Fotoğraf altında clasic editör olmadığı için maddeleme yapamazsınız ama emoji özelliği ile basit, etkili, okunabilirliği olan maddeleme yapabilirsiniz.

  5. Fotoğraf altına yazdığınız yazılardan kimse sizi bulamaz ama etiketi doğru kullanırsanız yüzlerce kişiye ulaşma imkanınız olur.

Etkileyici Fotoğraf Altı Yazısı

Intagram bize 300 kelimelik bir sınır veriyor ama bu sınırın içerisinde neler yapacağımıza karışmıyor. Satacağımız ürünün avantajlarını, detaylarını aktararak bir hikaye yazabiliriz. Müşteriyi böylece bio ya da hikayedeki linke göndererek harekete geçirebiliriz. Sadece ürünün detaylarını anlatmak olarak düşünmeyin, müşteriden gelenler, sizden gelenler gibi bir klasman oluşturarak ürünün sosyal hayatta nasıl göründüğünü gösterebilir ve fotoğraf altı yazısını avantaja dönüştürebilirsiniz.

Instagram Satış: Instagramda Satış Yapmak

Bir fotoğraf altı yazısında olmayacak, kesinlikle müşteriyi e-ticaret sitesi ya da pazaryerine gitmesini engelleyecek ifadeler ise;

  1. Ürünün fiyatı

  2. Ürünün dezavantajları

  3. Ürünün olumsuz yönleri

  4. Ürün hakkındaki karmaşıklık yaratacak ifadeler

  5. Kendi E-ticaret sitesi ya da Türkiye Cumhuriyeti’ne olan değerlere hakaret

Müşteriyi harekete geçirecek örnek cümleler ise;

  1. Bir arkadaşını etiketle

  2. Yazının devamı bio’da linkte

  3. Düşüncelerinizi bildirin

  4. Ürün hakkında bilgi almak içi link bio’da

  5. Kampanya başladı! ya da Şimdi İndirim Zamanı!

Post Altı Yazısı Örnekleri

Post altı yazısı harekete geçirmesinin yanında kusursuz biyografi yazısı ve göz alıcı fotoğraf ile bütünleşmelidir. Özellikle kaydırıcı resimlerde anlatacağınız hikaye dinamik bir müşteri yapısını oluşturacaktır. Türkiye’de ortalama 7 saat 29 dakika Instagramda vakit geçirildiği bilinmektedir. Tedarikçiler ve e-ticaret sahipleri bu durumu avantaj elde etmek için dört dörtlük bir Instagram profili oluşturmalıdır.

Fotoğraf altı yazısı ile güven sağlayınFotoğraf altı yazısı ile müşterilerinize kampanyalardan haberdar edin

Kampanya bildirimleri, oluşturulacak bir hikaye ve yeni müşteriler için tecrübeli olduğunu ifade etmek müşteri gözünde ‘güvenilir hizmet’ olarak belirlenecek ve eylem çağrınıza müşterilerden cevap gelecektir. Instagram fotoğraf altı yazısı sadece bir yazıdan ibaret olmayıp satışları artırmak ve müşteri trafiğini elde etmek için dikkat edilmesi gereken bir unsurdur. Sizi rakiplerinizden ayıracak, rakiplerinizle aranıza mesafe koymasını sağlayacak, müşterileriniz rakiplere göre profilinizde daha fazla ziyaret sağlayacaktır.

Sosyal Medya Yönetimi: Instagram Fotoğraf Altı Yazısına Genel Bakış

3 Haziran 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020