✅Hükümdar Bilişim Web Tasarım Hizmetleri ve Web Sitesi Tasarımı
TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Nasıl Bir Alan Adı Tercih Etmeliyim?

Nasıl Bir Alan Adı Tercih Etmeliyim?

Gelişen teknoloji, yaşanan yoğun rekabet ve e-ticaretin hayatımıza tamamen yerleşmesi ile web siteleri giderek önem kazanmıştır. İşimizde ne kadar iyi olursak olalım işin içinde internet yok ise bir adım geride olduğumuz aşikârdır. Çünkü müşteriler firmalarla tanıştığı zaman ilk iş olarak firma hakkında bilgi edinmek için internet sitesinde bakmaktadırlar. Peki nasıl bir alan adı tercih etmeliyim sorusu son derece önemlidir. Öncelikle web sitesi kurduğumuz zaman firmamızla uyumlu çarpıcı bir isim bulmalıyız.

SEO Koşulları: SEO yaptırmak İçin Koşullar Nelerdir?

Alan Adı Seçimi İçin

Öncelikle hangi tür iş yapıyorsunuz. Alan adı için çeşitli kiralamalar yapabilirsiniz. Mesela giyim mağazası açtınız ve bir internet sitesi oluşturacaksınız. Bunun için güzelgiyim.com tercih edebilirsiniz. Ancak İllaki giyim kelimesi geçecek diye bir şart yoktur. Örneğin Mavi markası Türkiye’de en bilinen giyim mağazalarındadır. Web adresi olarak mavi giyim olarak değil, mavi.com’ u tercih etmişlerdir. Sizde markanızı bu şekilde giyim mağazası olduğunu açıkça belirtmek mi istiyorsunuz yoksa marka adının ön plana çıkmasını mı istiyorsunuz? Bunun cevabı tamamen sizin bileceğiniz bir şeydir.

Dropshipping: Dropshipping Nedir?

URL Uzantı Seçimi

Türkiye’de internet sitelerinin sonuna tr gelir. Bu her ülke için ayrı ayrı belirlenmiştir. Alan adı uzantısı aslında hosttur. Belli başlı hostlar; com, edu, net, org ve info’dur. Host adı sağlayıcı şirket bu uzantılara sahip alan adı kiralaması yapmaktadırlar.

Alan Adı Markanız İle Uyumlu Olmalıdır

Alan adı markanız ile uyumlu olmalıdır. Hatta bu en temel kurallardandır bir anlamda şarttır. Eğer markanız ve alan adınız uyumlu değil ise müşteriler sizi bulmakta zorlanacaktır. Müşteriler bir ürün ya da hizmete ihtiyaç duyduklarında günümüz şatlarında öncelikle internette arama yaparlar. Bunun içinde en çok Google ve yandex gibi en bilindik arama motorlarını kullanırlar. Arama sonucunda markanız ve alan adınız uyumlu değil ise bu arama motorları sizin markanızı geri plana atacaktır. Bu yüzden alan adı tercihiniz son derece önemlidir. Markanız ile uyumlu kolay akılda kalacak bir ad olmalıdır. Böylece kolayca hatırlanacak ve hafızalarda kalacaktır.

Sosyal Medya Yönetimi: Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Alan Adında Karmaşık Bir Dil Kullanılmamalı

Müşteriler ve internet kullanıcılarının sitenizin adını hatırlamaları son derece önemlidir. Ne kadar çok ziyaret olursa sitenize bu markanız için olumlu bir gelişme olacaktır. Bunun için okunması zor, karmaşık bir isim seçilmemeli. İnsanlar genellikle bir ürün ya da hizmetten menün kaldıklarında bu ürün ve hizmeti çevresine tavsiye ederler. Sürü psikoloji ise kişiler o ürün ya da hizmeti satın almayacak dahi olsalar yine de sitenize ziyarette bulunabilirler. Bu nedenle karmaşık ve hatırlanması güç olan bir ad fazla akılda kalıcı olmaz.

Nasıl Bir Alan Adı Tercih Etmeliyim

Benzer Adları Tercih Etmeyin

Alan adınızı belirlemeden önce mutlaka sosyal medyada bir araştırma yapın. Örneğin; iyiinsanol.com tarzında bir uzantı fazlaca olabilir. Müşteriler arama yaparken sizin sitenize değil de başka bir siteye yönebilirler bu durumda siz hem farklı hem akılda kalıcı bir alan adı tercih edin.

Alan Adı Seçimi: Alan Adı Seçmek İçin Yanınızdayız

Fazla Uzun Bir Alan Adı Kullanmayın

Alan adı fazla kısa ya da fazla uzun olmamalıdır. Bunun için çok kısa olmayan ve net bir alan adı tercih edin. Bunun sebebi hem araştırma yaparken kolayca müşterilerin önüne gelsin yani kolay erişilebilir olsun hem de akılda kalıcı olsun.

Günümüzde internetin ve e-ticaretin yaşamımıza fazlaca nüfus ettiği bir ortamda sosyal medyadan uzak kalamazsınız. Markanızı tanıtmak ve büyütmek için nasıl bir alan adı tercih etmeliyim diye düşündüğünüzde rekabet ortamında kendinizi gösterebileceğiniz bir isim seçmelisini

17 Mayıs 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020