TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Müşteri Memnuniyeti Nasıl Kazanılır?

Müşteri Memnuniyeti Nasıl Kazanılır?

Müşteri memnuniyeti her e-ticaret sektöründe bulunanların isteyeceği bir durumdur. Müşteri memnuniyeti kazanmak devam eden siparişlere, daha fazla müşterinin siteye gelmesine neden olacaktır.

E-ticaret siteleri için can suyu noktasın bulunan müşteriler, devamlı sipariş ve bitmeyen site ziyareti için müşteri memnuniyeti kazanmamız gerekiyor. Müşteri velinimettir sözü ile hareket ederek ürün satın almadan ve sattıktan sonraki sürece kadar mükemmel bir destek hizmeti sunmalısınız. Dijital ortamlarda bir müşteri kazanmak 100 müşteri kazanmaktır. Müşterinin deneyimini sosyal medyada paylaşması yüzlerce insana ücretsiz tanıtımınızı yaptırmış olmanız demektir.

Her müşteriye kurumsal mesaj göndermeniz ve yüzde yüz destek hizmeti sunmanız ‘müşteriyi özel hissettirecek’ ve daha sonraki siparişlerde de e-ticaret için sizi seçecektir.

E-ticaret: E-ticaret eğitimi

Başarılı Müşteri Memnuniyeti                                       

Bir müşteriyi memnun etmek, müşteriye istediği gibi bir sipariş sürecinden geçirmek müşterinin sonraki alışverişlerde de sizi tercih etmesine neden olacaktır. Tüketici davranışlarını tam olarak anlamak ve müşterinin dilediğini e-ticaret sahibi olarak vermek gerekmektedir. Global ile lokal anlamda farklı durumlardan etkilenen müşteri bazı şeyleri e-ticaret sitesinde kontrol eder ya da alışveriş yapmasını sağlar. Bir müşteri e-ticaret sitesinde şunları arar;

  • Güvenli alışveriş yapma

  • Alışveriş fotoğrafların özellikleri, genişliği ya da ürünü tam olarak yansıtması

  • Alışveriş yaparken temanın cazibesi

  • Fiyat etiketleri

  • Kampanyalar

  • Destek sistemi

  • Ürün hakkında yeterli bilgi

  • Kargo süreci hakkında bilgi

Müşteri memnuniyeti kazanmak için yapmanız gerekenler ise;

  1. Destek Sistemi

Bir e-ticaret sitesinde hızlı destek, müşterinin sorduğu sorulara net cevaplar vermek ve müşterinin istediği bilgileri müşteriye sunmak destek sistemin kusursuzluğunu ifade eder. Müşteri destek sisteminin liyakat davrandığını görür, istediği bilgilere tam olarak ulaşamazsa alışveriş yapmaktan kaçınacaktır. Müşteri memnuniyeti kazanmak için destek sistemine özen gösterin.

Canlı Destek: Canlı Destek Sistemi Rehberi

  1. Sosyal Medya

Türkiye’de insanlar ortalama 7 saat sosyal medyada vakit geçiriyor. Özellikle Instagram mağaza özelliği ile müşteri kitlenizi buraya yönlendirebilirsiniz. Müşteriler sosyal medyada alışveriş yapmaktan çekinirse yapay kitlenizi güvenli ödeme bulunan e-ticaret sitenize yönlendirerek müşteri kaybını en aza indirirsiniz.

Sosyal Medya: Sosyal Medya Adreslerinizi Yönetiyoruz

  1. Geri Bildirim

Müşteriler sipariş bittikten sonra onları tekrar kazanmak için yorum ya da ankete katılmasını isteyin. Akıllarda kalacak bu yöntem ile müşteri daha sonra da sitenize gelip ticaret yapacaktır. Bir müşterinin mutsuz alışveriş yapmışsa sorunun temellerine inmelisiniz. Çözüm yolları sadece bir müşteriyi değil yüzlerce müşteriyi ilgilendirebilir.

müşteri memnuniyeti

Sadece iyi bir ticaret sağlamak tedarikçinin görevi değildir. Sadakat duygusunu aşılamak, geri bildirimlerle müşterinin nasıl alışveriş yaptığını görmek müşteri memnuniyetini kazanmak için etkili yollardandır.

7 Haziran 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020