TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

Küçük İşletmelerin e-ticaret Sektöründe Karşılaştıkları Zorluklar

  • Anasayfa
  • Blog
  • Küçük İşletmelerin e-ticaret Sektöründe Karşılaştıkları Zorluklar
Küçük İşletmelerin e-ticaret Sektöründe Karşılaştıkları Zorluklar
25 Kas

Küçük İşletmelerin e-ticaret Sektöründe Karşılaştıkları Zorluklar

E-ticarette, internet üzerinden satış yapmanın zorlukları ve rekabet ortamı küçük işletmeleri zorlamaktadır. İnternet üzerinde rekabet her ne kadar zor ise, internet üzerinden satış yapmakta bir o kadar zordur. İnterneti kullanarak satış yapmak isteyen küçük işletmeler, bu işe girmeden önce karşılaşabileceği zorluklardan haberdar olmalıdır. Küçük işletmeler tarafından, e-ticaret sektöründe karşılaşılan zorluklar bilinirse bunlarla baş etmeleri daha kolay olacaktır.

Marka Bilinirliliği

Öncelikle E-ticaret paketleri ile işletmenizin hedeflerini daraltmayın, sizin için en iyi olduğunu düşündüğünüz e-ticaret sistemini tercih edin. Küçük işletmelerin en zorlandığı konu marka bilinirliliğidir. Küçük işletmeler için, marka bilinirliliğinin arttırılması süreci uzundur. Bu sebeple bu süreci yönetmek zorlu bir hal alabilir. Küçük işletmelerin e-ticarette tüketiciye ulaşmak ve satışını arttırmak için en fazla bu konu üzerinde çalışmaları gerekmektedir.

Güvenilirlik

Tüketiciler, özellikle e-ticarette, yeni bir firmaya güvenmekte zorlanmaktadır. Sanal ortamda yapılan alışverişlerin, müşteriler açısından en önemli konusu güvenirliliktir. Yeni bir firmaya veya markaya olan güvenirlilik, hemen oluşmadığı için, küçük işletmelerin karşılaştığı bir zorluktur. Aynı marka bilinirliliği gibi güvenirlilikte zaman içinde oluşur.

Pazarlama Bilgisi

E-ticaretin bel kemiği pazarlamadır. E-ticaret sitesi açarken pazarlama konusunda bilgi sahibi olmanız, marka ve ürün bilinirliliğinizi arttırıcı bir unsurdur. İyi yapılan veya planlanan pazarlama sayesinde marka bilinirliliğinizi dolayısı ile satışlarınızıda arttırmanız mümkündür.

Tek Başına Çalışmak

Küçük işletmeler karşılaştığı diğer bir zorluk ise bütçe yetersizliğidir. Bütçelerinin az olması kaynaklı, küçük bir ekiple veya tek başına çalışmak zorunda kalmaktadırlar. Tek başına çalışmak, bilgi veya tecrübe gerektiren konularda eksik kalınmasına, dolayısı ile stres ve zaman kaybına sebep olmaktadır. Tek bir kişinin tüm konular ile ilgilenmesi doğru zaman yönetimi ile aşılabilirken, bilgi gerektiren yönetimde sorunlara sebep olmaktadır.

SEO Çalışması

SEO çalışması, internet arama motorlarındaki arama sorgularında üst sıralarda yer almanızı sağlar. Bu yüzden küçük veya yeni e-ticaret sitelerinin, arama motorlarından yeni kitlelere ulaşması, doğru yapılan SEO çalışmalarına bağlıdır.

Yeni Hedef Kitleler

Pazarlama faaliyetleri hakkında yeterli bilgi sahibi olunmadığı durumlarda yeni hedef kitlelere ulaşmak zordur. E-ticarette yeni hedef kitlelerine ulaşmak, farklı pazarlama çalışmaları ile mümkündür. E-ticaret pazarlaması hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz, yeni kitlelere ulaşamaz ve sınırlı bir kitleye hitap edersiniz.