TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

E-ticaret Yorumları

E-ticaret Yorumları

E-ticaret blog yorumları müşterinin ürün almasını sağlayan, müşteriyi alışveriş yaptırmaya yönelten durumlardan sadece bir tanesidir.  SEO ile uğraşan uzmanlara göre; Google algoritması, yorumların aktifliğinden yorumlarda anahtar kelimeye bağlı olmasına kadar yorumlardaki farklı etkenler sıralamaya az da olsun katkı sağlar.

E-ticaret yorumları bir ‘e-ticaret için’ kritik noktalardan bir tanesidir. Çünkü yorumların kalitesi, olumlu olması Google sıralamasında iddia edildiğine göre bir sıralama kriteri olsa da müşteri bazında ürünü almak için önemli sıralamadır. Bir müşteri ürünü direkt olarak almaz. Yorumlara, fotoğraflara, bilgilere bakarak ürün ve şirket hakkında bilgi toplar. Ardından güvenebilirse alışveriş yapar. Bu yüzden alışverişin bir parçası olan e-ticaret yorumları önemli rol oynamaktadır.

 

Yorum Yaptırtmak

Sadece Google algoritmasından faydalanmak değil amacımız; insan için bir web sitesi yapmak. Bu yüzden içeriğinizde insanlara düşüncelerini sorun. Onları yorumlara yöneltecek cümleler sarf edin. Örn; “Bu konu hakkında düşüncelerinizi yorumda belirtiniz, Unuttuklarım varsa yoruma yazınız, Daha fazla bilgiye sahip olanlar yorumda belirtirse sevinirim” Bu cümleler ile insanları yorumlara teşvik edebilirsiniz.

Ürünü kargoya verdikten sonra müşteriden ürün hakkında web siteye yorum isteyerek kaliteyi ortaya koyar ve yeni gelen müşterilere yol göstermiş olursunuz. Hem satışları arttıran hem de müşteri memnuniyeti kazanmak için e-ticaret yorumlara özen göstermelisiniz.

Blog Rehber: E-ticaret Blog Rehberi

Pozitif İfadeler

Farklı uzmanların görüşlerine göre; Google olumlu yorumlara göre siteye daha fazla değer verdiğini iddia edilmektedir. Bir sitenizdeki blog, sayfa insanlar tarafından olumlu olarak yorumlanıyorsa Google gözünde artı puan alırsınız. Google bunu nasıl anlıyor? Diye bir düşünceniz varsa; Cümle içerisinde minnet ifadeleri “teşekkür, teşekkür ederim, çok iyi, harika, mükemmel” sıralamaya etki edildiği söylenmektedir.

Sadece bir teşekkür mesajı pek değerli olmayacaktır. En az 1-2 cümle olmalı, minnet ifadelerinin yanında başlıktaki anahtar kelime yorumda bahsedilmelidir. Hem Google hem de müşteri gözünde artı puan olarak hanenize yazılacaktır.

Instagram: Instagram Fotoğraf Altı Yorumları

Yorumların Sürekliliği

Yorumların sürekli olması, e-ticaret sitesi için kaçınılmaz bir avantajdır. Bir web sitesine sürekli olarak yorum yapılması Google gözünde aktiftir. Yorumları otomatik olarak onay verirseniz belki sürekliliği sağlarsınız lakin botlar ve istenmeyen mesajların da otomatik olarak onaylayacağınızdan Google göre olumsuz etki yaratabilir.

Bunun için her akşam yorumları kontrol etmek yeterli olacaktır. E-ticaret yorumları kısmında dikkat etmeniz gerekenler ise;

  1. Yorumlarda tek kelimeli cevapları onaylamayın

  2. Spam listesine hoşunuza gitmeyen sözcükleri ekleyin

  3. Yorumlara mutlaka cevap verin

  4. Yorumlarda kurumsallık ile birlikte samimiyeti ortaya koyun, kesin cevaplar ile müşterinin kafasındaki soruları da giderin

  5. Yorumlarınızda yıldız sistemini kullanmaya çalışın. Müşteri gözünde artı puan olacaktır

E-ticaret blog ve ürün yorumları müşterinin ürünü almasını negatif / pozitif etkilemektedir. Bir ürünün olumsuz ifadelerinin yer alması otomatik olarak yeni müşterilerin alışveriş yapmasını engelleyecektir. Olumlu yorumlar ise, aksine müşterinin alışveriş yapmasını, müşteri ürünleri arkadaşları ile paylaşmasını sağlayacak nitelikler arasındadır.

Memnun Etmek: Müşteri Memnuniyeti Nasıl Kazanılır?

8 Haziran 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020