TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

E-TİCARETTE SATIŞ TAKTİKLERİ

E-TİCARETTE SATIŞ TAKTİKLERİ
20 Mar

E-TİCARETTE SATIŞ TAKTİKLERİ

E-TİCARETTE SATIŞ TAKTİKLERİ

Web sitenizi açtınız ama satış yapamıyorsunuz? işte size e-ticarette satış taktikleri

İnternetin yaygınlaşması ve online ödeme işlemlerinin kolaylaşması sayesinde internet üzerinden alışveriş de günden güne büyümektedir. E-ticaretin yaygınlaşması kullanılan müşteri sayısını da arttırmaktadır. E ticaret satış arttırma için müşterilere yönelik satış taktikleri uygulamak gerekmektedir.

1. Video Destekli Ürün Tanıtımı

Ürünler için kullanılan fotoğraflar her ne kadar yeterli gibi görünse de video ile desteklendiği takdirde müşterinin o ürünü daha detaylı incelemesi sağlanmış olur. Özellikle boyutu hakkında şüphe uyandırabilecek ürünler için video desteği olmazsa olmazlardandır. Videolarda ayrıca ürün hakkındaki özellikleri de uygulamalı gösterme imkânı doğar.

2. Müşteri Hakları

Ürün almayı düşünen müşteriler internet üzerinden alışveriş yaptığı için her zaman şüpheli yaklaşır. Bu nedenle müşterilerin sahip olduğu haklar ayrıntılı bir şekilde açıklanmalıdır. Bunlara örnek olarak; iade şartları, garanti koşulları, geri ödeme işleminin gerçekleşme durumları, kargo ödemesi ve takip işlemleri, gibi.

3. Güvenli Alışveriş

Artan siber hırsızlık olaylarından dolayı ödeme işlemlerinde müşteriler güvenli bir ödeme işlemi tespit etmedikleri durumlarda ürünü almaktan vazgeçebilmektedirler. Bunun önüne geçmek için ödeme işlemlerinde çoğu e pazarlama siteleri gibi bankaların da onayladığı 3D ödeme sistemi kullanılabilir.

4. Ürün Özellikleri

Genelde satışı yapılan ürünlerin özellikleri belli bir yerden kopyalanarak hazırlanmaktadır. Bunun yerine elinizde bulunan ürünün özelliklerini iyi araştırıp müşteriyi tatmin edecek şekilde hazırlamanız durumunda satış oranınız yükselecektir.

5. Kullanıcı Yorumları

Müşteriler özellikle daha önce kullanmadıkları bir ürünü alırken yorumlara göre hareket ederler. Bu nedenle ürünü alan müşteriler için oluşturulacak kullanıcı yorumları sayesinde ürünü daha ayrıntılı tanıtma imkânına sahip olursunuz. E ticaret yöntemleri arasında sık olarak tercih edilen kullanıcı yorumları aynı zamanda olumlu yorum alan ürünleri belirleyip stoklarını arttırabilmenizi olumsuz yorum alanları satıştan çekebilmenizi sağlar.

6. SEO Çalışmaları

Seo çalışmalarının asıl amacı e-ticaret yaptığınız sitenize müşteriyi çekmektir. Bu çalışmaları uygulayacağınız yerler ürün tanıtımı ve içeriği yapılan alanla birlikte sitenin geneli olmalıdır.

7. Hedef Kitle

Satış yaptığınız ürünlerin kimlere hitap ettiğini doğru olarak belirlerseniz satış için hazırlayacağınız reklamları o kitleye yönelik hazırlarsınız.

e-ticaret