✅Hükümdar Bilişim Web Tasarım Hizmetleri ve Web Sitesi Tasarımı
TELEFON 09:00/19:00

0 532 696 21 20

İnstagram Reklam Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir?

  • Anasayfa
  • Blog
  • İnstagram Reklam Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir?

İnstagram Reklam Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir?

2000li yıllarda keşfedilen ve günümüzde hemen hemen her insanın kullandığı, teknolojinin insanlar için vazgeçilmez haline getirdiği İnstagram, artık çok daha farklı amaçlara da hizmet etmektedir. Kuruluş amacı her ne kadar insanların sosyal bir çevre kurması ve var olan sosyal çevreleri ile internet üzerinden sürekli olarak etkileşim ve irtibat halinde kalması olsa da, kullanım yoğunluğu instagramı çok farklı bir hale getirmiştir.

İnstagram kurulduğundan bu yana oldukça talep görmüş ve şu anda aktif kullanıcısı en fazla olan sosyal medya platformudur. Bir milyardan fazla kullanıcıya sahip olan instagram, son yıllarda aynı zamanda bir reklam platformu olarak da kullanılmaktadır.

İnstagramda Reklam İşleri Nasıl Yürümektedir?

İnstagramda bazı kullanıcıların aktif takipçi sayıları oldukça fazladır. Bazı ünlülerin oldukça fazla takipçi sayısı olduğu bir gerçektir. Fakat bazı kullanıcılar, ilginç yaşam tarzları ya da eğlendirici, neşeli instagram paylaşımları sayesinde takip edilip, çok ciddi sayıda takipçiye ulaşabilmektedir.

Sosyal Medya Kampanyaları: Sosyal Medya Kampanyaları Gündemi Nasıl Etkiliyor

İnstagram hesabı gerçek kişiler üzerinden ya da anonim hesap olarak açılabilmektedir. Reklam alabilmek için İnstagramda gerçek ya da anonim hesap olmak aslında çok da önemli değildir. Reklam vermeye ya da almaya uygunlu genellikle instagram kullanıcısının sayfasının kaç kişi tarafından takip edildiği ve paylaşımların ne kadar etkileşim aldığıdır. Etkileşim olayları, instagram sayfasının günlük binlerce kişi tarafından ziyaret edildiğini göstermektedir. Böyle bir sayfaya reklam vermek, instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşmak demektir ve reklam ne kadar çok kişiye ulaşırsa, tanıtım o kadar iyi olacak anlamına gelmektedir.

İnstagramda Reklam Vermek İsteyenler Hedef Kitleyi Nasıl Belirler?

İnstagramda reklam vermek isteyen herkes kendi sektörüne uygun bir şekilde reklam hazırlamalıdır. Öncelik firmanın kendisindedir. Sektörünü iyi bir şekilde tanımlayan ve amacını ve hizmetlerini net bir şekilde ifade edemeyen bir kuruluşun verdiği reklamlar da pek etkili olmayacaktır. İnsanların görmesini istediği şeyi net bir şekilde sunmak çok önemlidir.

Sosyal Medya: Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Ayrıca İnstagramda reklam verilirken, reklam verilmeyi düşünülen sayfanın sadece takipçi ve etkileşim oranına bakmak büyük bir hata olacaktır. Sayfanın takipçi sayısı kesinlikle önemlidir ancak ondan daha önemli olan ise, sayfa takipçilerinin nereden olduğudur. Örneğin bazı sayfalar dünya çapında paylaşımlar yapmaktadır ve dünyanın her yerinden yoğun takipçisi vardır. Firma sahipleri bu sayfalardan reklam yayınlasa dahi, satış yapmayı düşündüğü kesime ulaşamadığından, reklamın bir faydasını göremeyecektir.

İnstagram Reklam Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir

Tüm bunların yanı sıra instagram üzerinden reklam yayınlamak isteyen kişilerin dikkat etmesi gereken bir diğer husus, reklamı vereceği sayfanın kullanıcılarının yaş ve cinsiyet ortalamasıdır. Örneğin kadın giyim sektörü üzerine hizmet veren bir firma, takipçi yoğunluğu erkek olan bir sayfada reklam paylaşırsa, çok etkili bir reklam yapmış sayılamaz ve istediğini elde edemez.

Özetle İnstagramda reklam yayınlamak isteyen kişiler, reklam yayınlamayı düşündükleri sayfayı dikkatle takip etmelidir ve sayfa sahibinden detaylı bilgi almalıdır.

Yükselişe Geçin: Sosyal Medya Hizmetimiz

İnstagramda Sadece Firmalar Mı Reklam Verebilir?

İnstagram üzerinden sadece firmalar reklam vermez. Kendi sayfasını tanıtmak isteyen diğer kullanıcılar ya da gerçek kişiler de reklam verebilmektedir. İnstagram üzerinden reklam yapmanın bedeli ise, reklam yapan sayfa kullanıcısına göre değişebilmektedir. Ancak genellikle rakamlar, instagramdaki takipçi sayısına göre belirlenmektedir.

17 Mayıs 2020

Son Paylaşılanlar

Google Analtytics Arama İzleme

E-ticaret siteleri ya

12 Haziran 2020

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret ya da online

9 Haziran 2020