İnternet aracılığıyla marka destekleme, tanıtma vb. ticari çalışmalar, dijital pazarlama diye tanımlanmaktadır. Dijital pazarlamanın popülerliği sürekli artmaktadır. Online itibar yönetimi firmalar için, dünyada sık kullanılan bir kavram haline gelmiştir. Temeli, insanların internette harcadıkları zamanla birlikte atılmıştır. Sosyal medyanın kullanımının da artarak paylaşımların zenginleşmesiyle birlikte iyice yerleşmiştir. Online itibar; firmaların internette faaliyet ve aktivitelerinin nasıl algılandığı ve müşterileri veya diğer kişi ve kurumların firma hakkında görüş ve tutumlarını ifade eder. Kısacası, markanın internette nasıl anıldığıdır. Online itibar yönetimi bu algıları yönetmede en büyük zorluktur.
E-ticarete Başlamak İsteyenlere: E-ticaret Servisinde Hangi Ödeme Yöntemleri Kullanılır?
İnternetin yaygınlaşmasıyla çok geniş kitleler bir araya gelerek düşüncelerini kolayca dile getirmektedirler. Olumlu yorumlar markalara kazanç sağlarken, olumsuz düşünceler markaları itibarlarını zedeleyerek zarara sokmaktadır. Dolayısıyla dijital pazarlamada başarılı sonuçlar için, internetteki markalar hakkında tüm bilgiler kontrol edilmeli ve online itibar yönetimi için planlar yapılmalıdır.
Dijital Pazarlamada 4 Temel Adımda Online İtibar Yönetimi Etkisi:
Tüm markalar için dijital pazarlamanın 4 temel adımı;
- Elde et
- Kazan
- Ölç ve Optimize Et
- Sahip Çık ve Büyüt
Bu adımların başarısı için mutlaka online itibar yönetimi etkili uygulanmalıdır.
Dijital Marketing: Dijital Marketing Nedir?
Elde Et
Evvela dijital alandaki kitlenin ilgisini çekmek gereklidir. Bu ise ancak online itibar yönetimi etkinlikleriyle gerçekleştirilir. Bu etkinlikler;
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
- Arama Motoru Reklamları (SEM)
- E-Mail Pazarlama
- Sosyal Medya Pazarlama
- Gelir Ortaklığı
- İnteraktif Karşılaştırma
- Reklam Ortaklığı
- Viral Pazarlama
- İçerik Üretme ve Paylaşma
- RSS
- Dijital Halkla İlişkiler
Kazan
Dijital alandaki kişilerin ilgileri çekildikten sonra, marka hedeflerine ulaşmaya yardımcı etkinlikler yapılır. Bazı kişiler hedefi daima satış kabul ederler. Bu yanlıştır. Hedefler; markanın ziyaret edilme ve incelenme sayısı, göz atılan ürünler, ziyaret süresi gibi birçok husustur.
Potansiyel müşterilerin çekildiği ortamda, marka hakkında ilgi çekici içerikler bulunması bu alanda çok daha fazla vakit geçirmelerine ve dikkatlerini ürünlere çekmeye yarar.
Grafik Tasarım: Grafik Tasarım Hizmeti Neyi Kapsıyor?
Ölç ve Optimize Et
Marka veya pazarlama süreci hakkında neyin doğru veya yanlış yapıldığı kontrol edilir. Dolayısıyla, online itibar yönetimiyle dijital ortamda marka hakkında yapılan paylaşımlar araştırılmalıdır. Dijital ortamda marka hakkında paylaşım yapıldığında evvela marka sahibi bunu fark etmeli ve itibar krizi varsa anında çözüm yolları aranmalıdır. Eğer ölçüm ve optimizasyon yapılmazsa, markanın başarısı hakkında yorum yapılamaz.
Sahip Çık ve Büyüt
Markaya sahip çıkmak ve markayı büyütmek için yapılması gerekenlerin her biri için online itibar yönetimi yapılmalı ve en uygun planlamalar yapılmalıdır. Bu faaliyetler;
- Mevcut müşterilere memnuniyet sağlamak
- Müşterilerin sürekliliği ve geri dönüşleri için gerekenler
- Müşteri hizmetlerinin kalitesi ve satış sonrası destekle müşteri tatmini
- Doğru şekilde e-mail pazarlama
- Sadakat programları ve takibi
- Dinamik fiyatlandırma stratejileri ve iyi reklam
- Marka hakkında topluluk kurma, blog açarak müşteriyle iletişimi güçlendirme
- Referans programları başlatma
Tüm bunlara ek olarak, sosyal medyada potansiyel müşterilerle iletişime geçerek markanın online itibarı arttırılmalıdır. Sosyal medya paylaşımları sayesinde, takipçiler marka hakkında birinci elden bilgilendirilir ve her bir paylaşımın içerikleri aracılığıyla markanın web sitesine yönlendirilerek markanın dijital pazarlamasının başarısı sağlanır. Bu nedenle sosyal medya kullanımında süreklilik ve online itibar yönetimi dijital pazarlamada çok büyük önem taşımaktadır.