Mobil Web Arayüz Dizaynı Nasıl Yapılır?
Harika, işlevsel bir mobil uygulama arayüzü tasarlamak istiyorsanız, tasarım ilkeleri büyük önem taşır. Tasarım ilkeleri (genellikle buluşsal yöntem olarak adlandırılır), tasarımcıların bir kullanıcı arabirimi tasarımının kalitesini artırmak için yapabilecekleri gevşek kurallardır. Bir kullanıcı arayüzü tasarımcısı olmayı düşünüyorsanız, okumayı sürdürmeniz daha iyi olur.
[Görsel biriseniz daha çok, tasarım ilkelerini kullanarak bir mobil uygulamanın nasıl oluşturulacağını gösteren videoyu kontrol etmeyi ihmal etmeyin, bu yazı boyunca yarı yolda bulacaksınız.]
Birlikte kullanıldığında, tasarım ilkeleri UI tasarımcısının işini çok daha kolay hale getirir. Tahmin eserlerinin çoğunu kaldırırlar ve arabirimleri daha öngörülebilir hale getirirler ve bu nedenle kullanımı daha kolaydır.
UX Review’ten Chris Mears, mobil cihazlar için tasarım konusunda bize şu tavsiyeyi verdi:
“Mobilin temel kullanım durumlarından biri de öldürme zamanıdır. Ancak bu, kullanıcılarınızın bunu boşa harcamak zorunda olduğunuz anlamına gelmiyor. Araştırma yoluyla uygulamanızda gerçekleştirmek istedikleri ana görevleri anladığınızdan emin olun ve bunları arayüzün odağı haline getirin. ”
Daha ileri gitmeden önce en yaygın kullanıcı arabirimi tasarım ilkelerini tanımlayalım:
Yapı Prensibi
Tasarım kullanıcı arayüzünü, kullanıcılara görünür ve tanınabilir, ilişkili şeyleri bir araya getiren ve ilgisiz şeyleri ayıran, benzersiz şeyler ayıran ve benzer şeyleri birbirine benzeyen açık, tutarlı modellere dayalı anlamlı ve kullanışlı yollarla kasıtlı olarak organize etmelidir. Yapı ilkesi genel kullanıcı arabirimi mimarisi ile ilgilidir.
Sadelik İlkesi
Tasarım basit, ortak görevleri kolaylaştırmalı, kendi dilinde açıkça ve basit bir şekilde iletişim kurmalı ve daha uzun prosedürlerle anlamlı biçimde ilişkili iyi kısayollar sağlamalıdır.
Görünürlük İlkesi
Tasarım, belirli bir göreve ilişkin gerekli tüm seçenekleri ve malzemeleri, kullanıcıyı dikkatsiz veya gereksiz bilgi ile rahatsız etmeden görünür hale getirmelidir. İyi tasarımlar kullanıcıları alternatiflerle sarstırabilir veya onları gereksiz bilgilerle karıştırmaz.
Geri bildirim İlkesi
Tasarım, kullanıcıları tanıyan açık, özlü ve açık ifadeli dil aracılığıyla kullanıcılara eylemler veya yorumlar, durum veya durum değişiklikleri ve ilgili ve ilgisini çeken hatalar veya istisnalar hakkında bilgi vermelidir.
Tolerans İlkesi
Tasarım esnek ve hoşgörülü olmalı, hataların maliyetini düşürüp yanlışların geri alınmasına ve tekrarlanmasına izin vererek, hataları mümkün olan her yerde tolere ederek ve çeşitli girdileri ve sıraları tolere ederek ve makul tüm eylemleri yorumlayarak kısıtlayarak kullanmalıdır.
Yeniden Kullanım İlkesi
Tasarım, dahili ve harici bileşenleri ve davranışları yeniden kullanmalı, yalnızca keyfi tutarlılık yerine amaçla tutarlılık sağlamalı ve kullanıcıların yeniden düşünme ve hatırlama gereksinimini azaltmalıdır.