Çok fazla yaratıcı, dikkat çekici kartvizit tasarımı akılda daha kolay kalkınmayı sağlar. Ayrıca yaratıcı olayım derken standartların dışına çıkmamak gerekir. Değişik renk, ebatta da kartvizitler vardır. Bu kişiler sınırların çok fazla dışına çıkarken yaratıcılıklarını kullanarak gözü yormayacak sadelikle birer kartvizitleri olduğu için akılda kalmaları kolay olmuştur. Kabartmalı kartvizitler de firmanıza dikkat çekmenizi sağlar. Son dönemlerde kartvizitlere QR kodu eklenmesi de firmaların size daha kolay ulaşmasını sağlar. Yazı karakterinin seçimi de kartvizitler acısından o emli bir yere sahiptir.
Sonuç olarak; kartvizit seçerken ya da tasarlarken en doğru ve en etkili bilgiler firmanın tanınmasını kolaylaştıran bir etkendir. Yaratıcılığın dozunu kaçırmak ya da yanlış font secimi yapılan en büyük hatalardır. Sade ve şık tasarımlarla doğru bilgi vererek firmanın kolay anlaşılmasını sağlar.
Günümüzde artık herkesin bir kartvizit sahibi olması gerekmektedir. Bir iş sahibi, kamu çalışanı ya da özel şirket çalışanı dahi olsanız, insanların sizinle veya şirketinizle iletişime geçebilmesi için kartvizitine ihtiyaç vardır. Peki kartvizitimizde hangi bilgilerin bulunması gerekmektedir?
Kartvizit İhtiyacınız Mı Var: Kartvizit Tasarımı
İsim
Kartvizitimizde ilk göze çarpan şey, sol üst köşede yer alan isim bilgilerinizdir. Ayrıca ilk görüştüğümüz kişiyi unutsanız bile kartvizitini aldıysanız onu hatırlama ihtimaliniz daha yüksek olacaktır.
Unvan
Çalıştığınız şirketteki unvanınız isim kısmının hemen altında yer almaktadır.
İletişim Bilgileri
Kartvizitinizin üzerinde en önemli olması gereken e-posta adresidir. Çünkü teknoloji cağında yazılı haberleşme olarak e-posta adresi kullanılmaktadır. E-posta adresinizin olmaması güvenilirliğinizi zedeleyecektir. Telefon numarası da firmalar ile aranızdaki iletişimi kolaylaştıracaktır. Telefon numarası kısmına genellikle şahsi telefon numaraları yerine şirket numaraları yazılmaktadır. Bunlara ek olarak sosyal medya bağlantı adresleri, sen sitesi ve faks numarasını da yazmak çok önemlidir
Adres
Firmalara gönderilecek kargo ya da posta gibi evrakların size ulaşması ya da sizi ziyarete gelmek isteyen firmaların size ulaşabilmesi çok önemli bir detaydır. Kartvizitte yer varsa konum bilgisini de mutlaka eklenmesi gerekir
Satışı Arttırmak: Satış Arttıran Grafikler
Şirket Unvanı ve Logo
Logo, bir şirketin taşınabilirliği açısından çok önemli bir pazarlama aracıdır. Ayrıca kartvizitlerin okunaklı yazılması gereklidir. Bazı kartvizitlere fotoğraf koyulması hem o şirketi hem kiminle görüşüldüğünü hatırlamakta kolaylık sağlamaktadır. Kartvizit büyüklüğü de son derece önemlidir. Cüzdanınıza sığacak kadar ya da kredi kartı büyüklüğünde olması gerekmektedir.
Grafk Tasarım: Grafik Tasarım Ne Kadar Önemlidir?
Kartvizit tasarımlarında hataya düşülmesi şirketin olumsuz imaj almasına neden olmaktadır. Önce kişi ismi daha sonra şirket ismi yazılması tasarım hatasıdır. Kartvizitte çok fazla kalabalık yazılara yer vermemek gerekir. Firmanın yeni logosuyla birlikte basılmalıdır.
Boşluklar
Kartvizitler de boşluklar da çok önemlidir. Gereksiz ve fazla bilgilerle kartviziti doldurmak müşterileri kaçırmaya neden olmaktadır. Boşlukların sadece beyaz olmasına gerek yoktur. Farklı renklerle de boş alan bırakılabilir.
Yaratıcılık
Yaratıcılık, tüm kartvizit tasarımlarının değişmez kuralıdır. Değişik fikirler, ip uçları sizin başka firmalardan bir adım öne çıkarmaktadır. Yaratıcılığınızı en iyi ifade edeceğiniz konu kartvizitinizdir. Kartvizitler şirketimizi yani bize ait olan markamızı yansıtır. Bu yüzden kartvizitinizi tasarlarken en ince detayına kadar düşünmelisiniz. Yaptığımız tek hata belki de güvenilirliğinizi kaybetmenize neden olacaktır. İyi bir kartvizit demek çok fazla gereksiz bilgiyle doldurmak değildir, yeterli, sade bilgiler firmalar için yeterlidir.