E-Ticaret internet ve sanal ortam da sizlerin belirli sistemler ve bir algoritma üzerinde gerçek veya sanal ürünlerinizi gerçek veya sanal para karşılığınız da satın aşınması ya da satması işlemidir. Öz ve olarak tanımlayacak olursak ticaretin elektronik versiyonu denilebilir.
Elektronik Ticaret ya da kısaltılması olan “E-Ticaret” kelime olarak genelde internet üzerinden yapmış olunan mal ve/veya hizmeti satın alma eylemi olarak tanımlanır. Özellikle günümüzde sıcak konu olan E-Ticareti çoğu web sitesinde sanal mağazalar ya da sanal alışveriş merkezleri olarak görebilmemiz mümkündür. Avantajlı bir ticaret olduğu gibi zararlarından kaç için de öncelikle kaliteli e-ticaret sitesi edinilmelidir. E-ticaret, ürün ve hizmet satın alma veya satma eyleminin bilgisayar ve internet ağları aracılığıyla gerçekleştirilmesinden ziyade; sunulan ürün için talep ve pazarlama yaratmak, müşterinin desteği ile vermek satışın tüm zamanında satıcı ve alıcıya kar sağlamaktadır. Ticari olan kurumlar ile müşterilerin arasında geçen ticari ve lojistik bağ yine internet ve bilgisayar ağ yolu ile sağlanmaktadır. E-Ticaretin günümüzde bu kadar yaygın olmasının sebeplerinden birisi insanlar için karlı olmasıdır. Az maliyetli ve daha hızlı bir kazanç için e-ticaret sitesi sahibi olmak doğru tercihlerden birisi olabilir.
E-Ticaretin yararları
- Kurumun internet ağı üstünden alıcılarına (müşterilerine) bilgi aktarabileceği 7/24 açık olan bir noktası bulunur.
- Elektronik ortamlarda veriler saniyeler içinde karşı tarafa geçtiği için zamandan tasarruf edilir. Müşteri için daha fazla ürün seçeneği sunulmaktadır.
- Sanal olarak kurduğunuz mağaza, gerçek anlamda açacağınız mağazaya göre daha az masraflı olduğu için maddi olarak fazla miktarda kar edersiniz.
- Stok ve maliyet gibi bilgilerin elektronik alanda sayaç ile olduğu için satıcı firma stok yapma durumunda kalmaz. -Stokta ne kadar ürün olduğu ve bu ürünlerden kaç tane satıldığına rahatlıkla ulaşılabilir.
- Satıcının bir ofise ihtiyacı olmadan internet ve bilgisayar üzerinden sanal dükkanını oluşturmasını sağlar.
- İnternet gibi tüm dünyayı içine alan bir ortamda kolay bir dalgalanma olmayacağı için enflasyon sebebiyle zarara girilmez.
Bu sayılan yararlar satıcının kendisi için olan yararlarını daha çok kapsadığına göre aşağıdaki yararlara da alıcı için yararlar diyebiliriz.
Alıcı Yararları
- Alıcıların, evden çıkmadan ve zamandan tasarruf ederek hızlı ve her şeyi göz önünde bulundurarak bir alışveriş yapılması sağlanır.
- Ürünlerin fiyatını pek çok gerçek mağazada araştırmak için yapılacak ulaşım masrafı ve zaman israfı ortadan kalkar.
Daha fazla ürün çeşidi karşılaştırıp görülerek ve yorumları okuyarak seçim imkânı daha kolay olur.
- İhtiyaçlara ve standartlara göre bir ürün bulup sadece onu satın almak daha kolaydır.
- Ürünün iyi mi kötü mü olduğu hakkında, ürünü kullanan insanlar tarafından yapılan yorumları değerlendirerek daha net bilgi ve kararlara sahip olunur.
Satıcı Yararları
- Firmalar ürünlerini gerçek bir mağaza olmadan satılabilen maliyeti düşük ve 7/24 ulaşılabilir bir sanal mağazaya sahip olur.
- Ürünler hakkında bilgileri detaylıca sunulup ucuz ücretlerle reklam vererek tanıtım yapabilirler.
- Stokta istedikleri an ürün bulundurmayıp isteğe göre satış gerçekleştirebilirler.
- Sadece yaşadığı veya bağlantı kurduğu konumda değil tüm Türkiye ve tüm Dünya’da satış yapabilirler.
- Müşterileri için ulaşım daha kolay ve hızlı olur.