E-ticaret sitesi kurmak hakkındaki en büyük detaylardan bir tanesi e-ticaret site tasarımıdır. Çünkü sitenizin tasarımı müşterileriniz ile buluştuğunuz yerdir. Bu yüzden siteniz tasarımı ile müşteriye güven vermeli ve kafasını karıştırmamalıdır.

Yapılan araştırmalar sonucunda e-ticaret sitelerine giren 10 müşteriden 2 veya 3 tanesinin ödeme işlemini tamamladığı gözlemlenmiştir. Geriye kalan büyük kısım ise alışverişin herhangi bir noktasında siteyi terk etmektedir. İnternetten alışveriş yapmaya imkan tanıyan e-ticaret sitelerindeki bu yüksek terk etme oranını düşük tutmak için sitenize ekstra değerler katmalısınız. Bu oranı düşük tutmak için ödeme sisteminizin yeterli olması kadar e-ticaret site tasarımı oldukça önem teşkil etmektedir. Sitenizin ana sayfası ile memnun ettiğini müşterileri ödeme sayfanızla da memnun edebilirseniz sepet terk etme oranınız düşecektir. 

Bu oranı düşürdüğünüz zaman satış hacmindeki yansımaların artması gözlemlenecektir. Sitenize geldiğinde alışveriş yapmadan çıkan o 7-8 kişiden 1 tanesini bile hanenize kazandırmak için sürekli çalışmanız gerekmektedir. Fakat ilk başta belirli miktarda artırmak için sitenizin etkileyiciliğini kullanmanız da gerekir.

İyi Bir E-Ticaret Sitesinin Tasarımı Nasıl Olmalıdır?: Web Tasarım Hizmeti

E-Ticaret Site Tasarım Özellikleri

E-Ticaret Site Tasarım Özellikleri
E-Ticaret Site Tasarım Özellikleri

Burada E-ticaret site tasarımı satış hacminizi artırmanız için en önemli etkenler arasında yer almaktadır. Satış hacmini artırmak için nasıl bir tasarım tercih etmeliyim?

  • Sade tasarımlar anketlerde her zaman daha çok sevilmiştir.
  • Gelişmiş ana sayfa; ana sayfadan müşterileriniz kolay bir şekilde gitmek istediği yere yönelmeli.
  • Kategori seçenekleri bulunan tasarımlar müşteriye kolaylık sağlar ve müşteri aradığı şeyi bulmakta zorlanmaz.
  • Arama çubuğu sayesinde müşterilerinizin aradığını kolayca bulmasını sağlayın.
  • Sayfa yükleme hızı ideal ve üzeri olan tasarımlar.
  • Ödeme sayfaları güvenli olan tasarımlar.

Kısaca sıralayacak olursak iyi bir e-ticaret sitesinin tasarımı yukarıda bahsettiğimiz özellikleri içermelidir. Özelliklerin sitenize yansımaları ve neden gerektiğini başlıkların altından öğrenmeniz mümkün.

E-Ticaret Site Tasarım Özellikleri: E-Ticaretin Altın Kuralları

E-ticaret site tasarımı adım 1: Sade tasarımlar her zaman daha iyidir.

Yapılan anketlerde de görüldüğü üzere insanlar alışveriş yapacakları sayfanın sade olmasından yana. Müşterilerinize hız ve pratiklik kazandırabileceğimiz sade temalar kullanmalısınız. Araştırmalar sonucunda sitenin çok renkli olması, dikkat dağıtıcı olması ve ödeme sayfasının güven vermemesi alışveriş yapılmamasındaki en büyük nedenler arasında. Bu nedenlerden ötürü e-ticaret sitenizi olabildiği kadar sade ve diğer sitelere yönlendiren bağlantılardan uzak hale getirin.

Hedeflediğiniz satış hacmine ve trafiğe sahip olmak için bu kurallara uymanız sizlerin yararına olacaktır.

E-ticaret site tasarımı adım 2: Müşteri ile ilk tanışma: Ana sayfa tasarımı.

Sitenize gelen müşteriler ile yapacağınız ilk temasın gerçekleştiği ve mağazalardaki vitrin görevini üstlenen kısımdır. Ana sayfanız müşterilere olumlu bir izlenim bırakır ise müşteri alışverişe devam etmek için kategorilere ve sonrasında ödeme sayfasına devam eder. Bu kısmın da sade olması kadar ürünlerimizin tanıtımını içermesi ve kampanyalarla da ilgi çekici olması gerekmektedir.

Kullanıcıların gözünü yormamalı ve aynı zamanda kampanyalar ile ürünleri ve ürünlerin fiyatlarını merak ettirmelisiniz. İlgisi olan müşteriler bu sayede ürünlerinize tıklayacak ve satış hacminiz böylelikle artacaktır. 

Oldukça geniş bir piyasası olan e-ticaretin yüksek rekabet ortamında tasarımınız ile fark yaratarak rakiplerinizin önüne geçmeniz mümkün.

E-ticaret site tasarımı adım 3: Kategori seçenekleri eklemelisiniz.

Sitenize gelen trafiği yani potansiyel müşterilerinizi aradığına hemen ulaştırmanız gerekmektedir. Müşteri aramış olduğu ürün çeşitlerini bulmak için 5-6 saniyeden fazla zaman harcamamalı.

E-ticaret site tasarımı adım 4: Arama çubuğu bulundurmalısınız.

Ürün kategorileri her ne kadar kolaylık sağlasa da arama çubuğu bulması zor olan ürünleri müşterinizin karşısına çıkaracaktır. Daha kolay ulaşılabilir ve isteklere uygun filtreleme yapılan bir arama çubuğu e-ticaret sitenizi oldukça yükseltecektir.

E-ticaret site tasarımı adım 5: Ödeme sayfalarına dikkat etmelisiniz.

Ödeme sayfalarını kolay anlaşılabilir, sade ve gereksiz bilgilerden reklamlardan uzak tutarak tasarlamanız gerekmektedir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz gerçek müşteriye dönecektir.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız bu yazıları da okumak isteyebilirsiniz:

E-Ticaret Blog sayfasına gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.

E-Ticaret başarılı olmak için neler yapılmalıdır? yazısına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.