Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, internet üzerinden içerik yayınlayanlar tarafından iyi bilinen bir kavramdır. SEO iki çeşide ayrılmaktadır. Bunlardan birincisi “on page SEO” yani iç SEO ve ikincisi de “off page SEO” yani dış SEO’dur. Bu yazıda iç SEO nedir ve yarar sağlayacak şekilde iç SEO nasıl yapılır sorularına cevap bulabilirsiniz. İç SEO çalışmalarınızla arama motorlarında ön sıralarda bulunursunuz, peki iç SEO nedir? Site içi yapılan içerik, kod ve meta taglar gibi optimizasyonların geneline verilen isimdir. Dış SEO’dan daha fazla önceliğe sahiptir.

Site içi optimizasyonu kapsayan iç SEO nasıl yapılır? İç SEO yaparken dikkatli olunması gereken hususlar vardır. Öncelikle sitede özgün içerik kullanılmalıdır. Kopya bir içerik sizi arama motorlarında gerilere iter. Başlık, anahtar kelimeler ve tanımlama gibi meta taglar doğru kullanılmalıdır. Görsel içerikler eklerken bunları etiketlemek sitenizin görsel aramalarda da ön plana çıkmasını sağlamaktadır. Yeni yazılarda eski yazılara bağlantı vermek de bu konuda fayda sağlar. Yani site içi bağlantıları yazılarınız arasında vermelisiniz. Mesela bir yazıya başlarken, ilgili bölümlerde yararlı olacak başka bir yazıya bağlantı verebilirsiniz.

Bu aynı zamanda kullanıcıların yararına olur. Düzgün bir etiketleme düzeni kurmalısınız. Heading yani H1 ve H2 taglarını kullanmalısınız. Flash ve frameli yapılar olabildiğince kullanılmamalıdır. URL yapısı basitleştirilmelidir. (Sef link) Ayrıca favicon kullanımı da fayda getirmektedir. İç SEO nedir ve iç SEO nasıl yapılır sorularının cevapları kısaca bu şekilde oluşmaktadır.