E-Fatura sistemi birçok avantaj sağladığından dolayı internetten iş yapan kişiler için oldukça fazla seçilen bir fatura sistemidir. E-fatura sistemine geçmek için Gelir İdaresi Başkanlığından kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Kayıt yaptırdıktan sonra da aktivasyon sürecinin tamamlanması gerekiyor. Aşağıda yer alan başlık üzerinden e-fatura başvurusu yapmanın avantajlarını inceleyebilirsiniz.

 Bütün bu süreçleri aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirsiniz:

  1. Mali Mühür Temin Etmeniz Gerekir

Şirketinizin Mali Mühür Sertifikasını almak için başvurmanız gerekmektedir. Mali Mühür Sertifikası bir çeşit elektronik mühürdür ve Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından düzenlenmektedir. Bu mührü almak için TÜBİTAK’a bağlı bir kuruluş olan Kamu Sertifikasyon Merkezi internet sitesinde girmeniz ve başvurmanız gerekmektedir. TÜBİTAK’a Mali Mühür Sertifikası ücretini yatırdıktan sonra e-fatura başvurusu için 7-10 iş günü içerisinde sertifikanız gelecektir.

  1. E-Fatura Başvurusunda Online İşlemler

E-fatura başvurusunda gerekli olan pin işlemlerini Kamu Sertifikasyon Merkezinin intenret sitesinden online işlemler kısmına girerek halletmemiz gerekiyor. Mali Mühür Sertifikası aldıysanız veya mükellef iseniz telefon, e-posta iletişim bilgilerinizi güncelleyin.

  1. E-Fatura Başvurusu

Yukarıdaki 2 adımı tamamladıktan sonra Gelir İdaresi Başkanlığından “e-fatura canlı ortam başvuru formu” doldurmanız ve e-fatura kullanmak istiyorum ibaresini seçmeniz gerekmektedir. Sadece formu doldurmanız başvuru süreci için yeterlidir. E-fatura başvurusu için e-fatura portalından başvuru durumunuzu günlük kontrol etmeniz mümkündür.

  1. E-Fatura Aktivasyonu Yapmanız Gerekir

Son olarak elektronik ortam üzerinden fatura hesabınızı aktif hale getirmeniz gerekiyor. Fatura hesabınızı aktif hale getirmek için e-fatura başvuru rehberi içerisinde bulunan programı bilgisayarınıza indirmeniz ve kurulumunu yapmanız gerekmektedir. Ardından mali mührünüzü kullanarak aktifleştirmeniz de gerekmekte.

 Bu işlemler sonucunda e-fatura sisteminiz işlem yapmak için aktif hale gelmektedir. Bunun yanı sıra E-fatura sistemleri için çeşitli yazılımlar kullanarak işlerinizi daha kolay hale getirmeniz mümkündür. E-faturanızı hangi sektörde kullandığınıza göre seçim yapabilir ve e-fatura yazılımlarını sitemiz üzerinden de inceleyebilirsiniz.

 Yazının devamında e-fatura başvurusu yapmanın avantajlarını ve e-faturanızı görüntülenmenin nasıl yapılacağını da anlattık.

E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?: Özel E-Fatura Yazılımları 

 E-Fatura Başvuru Yapmanın Avantajları Nelerdir?

E-Fatura Başvuru Yapmanın Avantajları Nelerdir?
E-Fatura Başvuru Yapmanın Avantajları Nelerdir?

Özellikle teknolojinin bu denli gelişmesiyle birlikte hayatımızın bir parçası haline gelmeye başladı. E-fatura dönemi yaşantımıza birçok avantaj sağlamıştır. Bu avantajları sıralamak gerekirse;

  • Fatura yatırma işletmelerinin maliyetleri azaldı

    • Ödemesi yapılan faturalar için kağıt üzerine fatura bastırmanıza gerek kalmadan elektronik ortamda faturayı hazırlayıp gönderebilirsiniz.

    • Faturalarınızı müşteriye gönderebilmek için kargoya gerek kalmaz. Doğrudan mail üzerinden e-faturayı müşterinize iletebilirsiniz.

    • e-Faturalar internet ortamında arşivlenebildiğinden ötürü arşivleme işlemine ihtiyaç yoktur.

  • Faturalar internet ortamında klasörlere yüklendiğinden dolayı kaybolma riski ortadan kalkmış olur.

  • Kağıt kullanımını en aza indirdiğinden dolayı hem çevre dostu hemde tasarruflu bir yöntemdir.

  • e-Fatura işlemleri normal faturalara göre daha hızlı yapıldığından, zamanda tasarruf etmiş olursunuz.

  • Almanız gereken ödemeleri kolayca tespit edebilir ödemelerinizi hızlandırabilirsiniz.

 E-Fatura Görüntülenme Nasıl Yapılır?

E-faturalarınızı görüntülemek istiyorsanız Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı e-fatura gözlemleyici aracını kullanabilirsiniz. Adınıza kesilmiş ya da sizin başkalarına kesmiş olduğunuz tüm faturaları “ebelge.gib.gov.tr” internet sitesinde bulabilirsiniz.

 Bu internet sitesi üzerinden EFaturaGoruntuleyici.jnlp dosyasını indirin ve gerekli doğrulama işlemlerini yapın.

Bu şekilde sizde adınıza kesilmiş faturaları kolay bir şekilde görüntüleyebilirsiniz.

 E-Fatura Nasıl Kesilir?

 Elektronik fatura uygulamasının yaygınlaşması ile birlikte işyeri sahiplerinin en büyük sorunlarından biri e-Fatura nasıl kesilir sorusudur. E-fatura düzenleme zorunluluğu olan mükellefler Gelir İdaresi Başkanlığı internet sitesinden kolay bir şekilde e-Faturalarını oluşturabilirler. Fatura kesebilmeniz için bir şirketinizin olması gerekmektedir. Şirket açma işlemlerini bir mali müşavirle güvenli bir şekilde yürütebilirsiniz.

E-Fatura Nasıl Kesilir?: E-Ticaret Entegrasyon