E-ticaret sitesi üzerinden ya da e-ticaret pazarlarında satış yapıyorsanız mutlaka e-ticaret pazarlama konusuna hakim olmalısınız. Bir ürünün satın alımından müşteri memnuniyetine kadar birçok olay e-ticaret pazarlama ile alakalıdır. Müşterinin direkt olarak ürün alması, yorum yapması, müşterinin ürünü beğenmesi ve uygun fiyatlı olması pazarlama sürecinin birer parçalarıdır.
E-ticarette başarı: E-ticarette Başarı Sağlamak
Sosyal Medya Pazarlama
Sosyal medya pazarlama sistemi Facebook, Twitter, Twitch, Youtube, Instagram ve Pinterest üzerinden dönmektedir. Bu kanallardan vereceğiniz reklam ya da anket sistemi müşterilerin neleri beğendiğini nelerin daha çok tercih edildiğini tespit edebilirsiniz. Ortalama 7-8 saat vakit geçirilen sosyal medya, farklı teknik yöntemlerle yönetildiğinde sağlıklı sonuç vermektedir.
Sosyal medyada pazarlama stratejileri değişim göstermektedir. Youtube için videonun mükemmel olması pazarlamayı tetiklerken Twitter için bu durum sözlerin harikalığına bağlıdır. Pinterest için sade fotoğraf gerekirken Instagramda influencer en iyi pazarlama yöntemidir. Sosyal medyanın en iyi pazarlama stratejisi ise influencer pazarlama tekniğidir.
Influencer: Influencer E-ticaret Pazarlama Pr Çalışması
Influencer Pazarlama
Influencer pazarlama yani etkileyici pazarlama, blogger olan kişilerin ürünü tanıtması olan süreçtir. Influencer olan kişiye ürünü gönderirsiniz o da A’dan Z’ye inceler ve sizin için geniş kitlesi bulunan Instagram üzerinden, hikaye, resim, video paylaşarak ya da canlı video yaparak ürününüzü tanıtır. Geçmişte Yeşilçam’da Yüz Numaralı Adam filmi buna en büyük örnektir. İnfluencer hakkında sorularla muhteşem pazarlamaya geniş ölçüde bakalım.
-
Influencer olmak?
Influencer olmak sosyal medyada bir kitlenizin bulunması ve ürünleri tanıtmanız demektir. Bunun için kadın / erkek cinsiyeti fark etmez. Şampuandan halıya kadar yüzlerce farklı ürünü alıp deneyen kişiye denir. Burada tedarikçiler, firma sahipleri ürünü Influencer kişisine gönderir o da deneyerek olumlu yorumlarını insanlara aktarır.
Tanıtım ve pazarlama aktivitesi yapan insanları etkileme gücüne sahip ve ürünü sattırmada bir numaralı kişi Influencer’dır.
-
Influencer ne iş yapar?
Influencer resmi bir işi yoktur. Bir klasman içerisinde bulunmaz. Bir memurda Influencer olabilir bir mühendis de bir ev hanımı da. Önemli olan halktan birisi olup mevcut bir kitlesi olmasıdır. Influencer 500 bin takipçisi olan kişiye denilmez. Ürünü hareketlendirecek, hesabın hiçbir şekilde bot ile müdahale edilmemiş olması gerekmektedir. Bu kişiler fenomen olarak nitelendirilen kişilerden oluşmaktadır.
-
Influencer Ulaşmak
Sosyal medya fenomenleri olan ve insanları ürün hakkında harekete geçirecek kişilere farklı yollar ile ulaşmak mümkündür. Bunları sırayla sayarsak;
- Sosyal medya adreslerindeki mesaj kutusundan,
- Sosyal medya adreslerinde hakkımızda(bio) kısmından
- Keepface ile
- CreatorDen ile
En İyi Pazarlama Yöntemi
E-ticaret sitesi için en iyi pazarlama yöntemi olarak bilinen Influncer pazarlamasından daha büyük bir pazarlama mevcuttur. Bu “ağızdan ağıza reklam” olarak bilinir. Siz e-ticaret sitesini mükemmel yönetir, ürünleriniz harikulade olursa insanlar sizi sosyal medyada paylaşacak ya da en iyi arkadaşına önerecektir. Hem daha sadık müşteri kazanırken hem de müşteri hacminiz otomatik olarak büyüyecektir.
E-ticaret pazarlama yöntemi olarak yakın arkadaş önerme ticarette büyük rol oynuyor. En yakın arkadaşına önermesi araştırmasına göre; İnsanlar arkadaşlarının önerilerine 2 kat daha fazla dikkat ediyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 90’ı tanıdıkları kişilerin önerilerine güveniyor.
Müşteri Memnuniyeti: Müşteri Memnuniyeti Kazanmak