Markanın ön yüzü olan, her e-ticaret sitesi için özel çalışmalar sonucu elde edilen, renk ve desenden hatırlanan, isim unutulsa da asla renklerin unutulmaması e-ticaret için logo kavramını ortaya çıkartıyor. Boyut olarak her sosyal medya hesabında ya da e-ticaret sitesinde değişiklik gösterse de anlam olarak değişmediği için adeta reklam yüzünüz olarak bilinecektir.
Logo seçimi profesyonel bir uzmanlık alanı gerektirirken özellikle altın oranı logoyu muhteşem kılan bir özelliktir. Basit bir logo ile de markanızı yansıtabilirsiniz ama bu müşterinin gözünde amatör kaçacağı ve güven sorunun başlayacağına işarettir.
Başka Bir Rehber: E-ticaret Blog Rehberi
E-ticaret Sitesi Logo
Bir e-ticaret siteniz varsa size özel bir logo çalışması yapılması lazım. Markanızı anlatan, özgün çizimler ile fark yaratan yazı seçimi sayesinde kurumsallığı anlatan bir logo çalışması yapmış olursunuz. Bir logo için gerekenler ise;
-
Renk Detayları
Logonuzun kendisine ait renk detayları bulunması görsel hafızanın en önemli noktasıdır. Genellikle gıda sektörü için yeşil, haber sektörü için kırmızı kullanılırken kadın giyim üzerine ise mor ya da pembe renk tonları tercih edilmektedir. Kullanıcıya daha hızlı mesaj sağlamak için kendinize en yakın hissettiğiniz rengi logonuzda uygulayın.
-
Font
Her fontun kendisine göre bir hikayesi yer almaktadır. Bir logoda kendini net ifade eden ve karışıklıklara engel olacak yazı tipi seçimi logonun özgünlüğüne nitelendirir. Ayrıca logo için seçilen yazı tipinin rengi ve yazının boyutu da logonun kaderini etkileyen önemli unsurlar arasındadır.
-
Çizim
Markanızı, işinizi, e-ticaret satışınızı anlatacak bir çizim akıllarda logonun daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Yapılacak çizimdeki renk ve yazı ile uyumu, yazı boyutuna göre oranı, yazının sağında solunda, üstünde ya da altında olması da logonun kaderini çizer
Logo Tasarımı: Logo Tasarımın Hayatımızdaki Yeri ve Önemi
Popüler E-ticaret Logoları
Her bir logo kendine özgü anlamları barındırsa da akıllarda hiçbir zaman unutulmaması ile biliniyor. Yazının daha çabuk unutuldu ama görselin yazıya göre daha geç unutuldu kanıtlanmıştır. Türkiye’de popüler e-ticaret logoları ise şöyledir;
-
Sahibinden
Sarı arka fon ile öne çıkan sahibinden, siyah bir metin ile sade bir çalışma yapmıştır. Lakin sade olmasına rağmen insanın aklından silinmeyen renk uyumu sayesinde akıllarda her zaman kalıcılığını sağlamıştır.
-
n11
n11 logosu uğur böceği ile bütünleşerek kullanıcıya ‘uğurlu alışveriş’ markasını yansıtmaktadır. Muhteşem renk uyumu ve sadeliğin yanında profesyonelce çizilmiş uğur böceği maskotu tüm parçayı birleştirmiştir. Akıllarda kazınan logonun yanında yer alan “alışverişin uğurlu adresi” sloganı da müşteriye yazı ile görsel uyumu göstermektedir.
-
ÇiçekSepeti
ÇiçekSepeti logosu, keskin olmayan yazı tipi ve bir çiçeği andıran renkli görüntüsü ile her yerde kolay akla gelecek bir logo bulunmaktadır. Özelikle papatyayı andıran çizim kısmı ince düşünülüp ve bir yaprağın koparılması simgesi tasarlanıp özenle çalışma gösterilen bir eserdir.
Logolar e-ticaret siteleri için can suyu noktasındadır. Bir online satış sitesinde kurumsallığı nitelendiren ve uyum içindeki logolar görsel hafızada uzun süre yer edinecektir. E-ticaret logo rehberi ve büyük şirketlerin logo örnekleri sayesinde kendi markanıza renk katacak logolar tasarlama şansınız olacak.
Logo Rehberi: Modası Geçmeyen Logo Nasıl Hazırlanır?