Dünyanın en çok kullanılan ve Türkiye’de de farklı araştırmalara göre en çok vakit geçirilen Youtube için e-ticaret siteleri de yerini almaya başladı. Ürün tanıtımı, ürün özelliklerini yapılması ve kutu açılımları video olarak yapıldığında yazıya göre yüzde 70 daha fazla etki edildiği açıklandı. E-ticaret için Youtube artık markanın duyurulacağı ve artı olarak ek gelir kazanılabileceği bir yer haline geldi.
Instagram ile bütünleşerek yapılacak Youtube çalışmasında hem müşterilere fazla hitap etmek hem de yapay bir toplum oluşturmak için e-ticaret sahipleri, pazaryerindeki online ürün satan müşteriler için Youtube mükemmel bir fırsat.
Youtube: Youtube Kanalı Optimizasyonu
Youtube dünyasına giriş yapmak istiyorsanız mutlaka bazı adımları iyi şekilde yapmanız, markanızı yansıtacak kimlikler oluşturmanız ve profesyonel bir ekip ile çalışmanız size hem kısa hem de uzun vade de başarı sağlayacaktır.
Ayrıca, Hükümdar Bilişim olarak tüm Youtube videolarınızı profesyonel bir şekilde çekiyor, reklam pazarlamasını yapıyor ve grafik tasarım alanında başarılı çalışmalar ile müşteriye mükemmel hizmet sağlıyoruz.
E-ticarete Youtube Takviyesi
Birbirinden farklı sektörlerde hizmet sağlayan e-ticaret siteleri için Youtube ‘doğru ve etkin’ kullanılırsa bedava reklam pazarıdır. Bu bedava reklam pazarını günde milyonlar ziyaret ettiği için buna göre bir aksiyon almamız gerekiyor. E-ticarete Youtube takviyesi için;
-
Markanızı oluşturun
Her bir e-ticaret sitesinin markası vardır. “Herkes söz verir marka yapar” sözü ile hareket ederek ürünlerinizi tanıtmak, ürün özelliklerini açıklamak ve müşterinin kafasındaki soruları yanıtlamak için Youtube markanızı oluşturun. Marka her zaman sık sık ziyaret edilen bir sayfadır. Ziyaretçileri müşteriye dönüştürmeyi başarırsanız Youtube sizin için harika bir platform olur.,
Sorularla:
-
Grafik Tasarım
Yapacağınız tüm videolarda, kapak resminden profil resminize kadar grafik tasarımın önemi ortaya çıkıyor. Bu yüzden basit bir şekilde Youtube videosu hazırlamak için tasarım ve video yapmaya vakit harcamalısınız. Ürün özelliklerini çekeceğiniz videoda yakınlaştırma, efekt verme ya da müzik ekleme müşteriyi profesyonel bir video ile karşılamak demektir. Müşterinin kafasında amatör bir his yerine daha kapsamlı marka kimliği oluşturmuş olacaksınız.
Sosyal Medya Kullanmak: Bilinçli Sosyal Medya Kullanmak
-
Kullanıcılarla Vakit Geçirin
E-ticaret için bir müşterinin sorusunu cevaplamak birden fazla müşteri kazanmak demektir. Youtube yorumları herkese açık olduğundan müşterinin soracağı soruya harika bir cevap vermek ya da iletişim bilgilerini ekleyerek detaylı bilgi için ulaşınız gibi bir ifade bırakmak sonraki müşteriler için de pozitif bir etken yaratacaktır.
-
Ürün Videoları
Ürün tanıtımı, ürün özelliklerini anlatıldığı videolar kullanıcılar için “en özel içerik” kapsamındadır. Aylık milyonlarca kişinin e-ticaret sitelerini gezmesi ve soruların tam anlamıyla cevaplandırılamamasını daha küçük boyuttaki e-ticaret siteleri Youtube ile avantaja çevirebilir ve müşteriyi kazanabilirler. Bunun için; detaylı olarak e-ticaret ürünleri videosu çekmek ve ürünleri A’dan Z’ye tanıtmak her şirket sahibi için müthiş bir video konusudur.
-
Eğitici Youtube Videoları
Youtube ile vakit geçiren müşteriler için ürün videolarının yanına eğitici ve fikir verici videolar müşteri için harika bir fırsattır. Bir bilgisayarın özelliklerinin yanında “nasıl, nedir, kolayı nedir” gibi videolar ile daha fazla izlenmeye sahip olabilirsiniz. Her izlenmeyi, ziyaretçiye, ziyaretçiyi de müşteriye dönüştürmek oldukça basit videoların altında saklıdır.
-
Instagram İle Bütünleştirmek
Videoları Instagram “yukarı kaydır” özelliği ile bütünleştirerek daha fazla kişinin videoya bakmasını sağlayabilirsiniz. Instagramda yapacağınız çekilişleri canlı yayın olarak Youtube için seçebilir ve müşterileri oraya toplayabilirsiniz. Ayrıca Youtube için paylaştığınız videolardan kısa özetler yaparak Instagramda paylaşarak hem Instagram hem de Youtube için müşteri, takipçi ve ziyaretçi kazanabilirsiniz.
E-Fatura: E-ticarette E-fatura
Youtube Videoları Neden Önemlidir?
Müşteriler uzun uzun yazıları okumaktansa 5-10 dakikalık Youtube videolarını izlemek daha cazip gelmektedir. Youtube videoları sayesinde insanlar daha fazla etkileşime geçer. Daha geniş Youtube videoları neden önemlidir sorusunu cevaplarsak;
- Müşteri direkt olarak etkileşime geçer
- Müşterinin kafasındaki sorular cevaplanır
- Kolay olarak daha fazla paylaşılır
- Instagram “yukarı kaydır” özelliği ile insanlara daha kolay ulaşılır
- Her müşteriye hitap eder (okuma yazması zayıf olanlar da dahil)